Advertenties


Megane 1,6 16v Cabriolet vraagjes

Gestart door Jorn, 16 juni 2007, 20:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jorn

Hellow,

Was net even een beetje onder de motorkap aan het neuzen. En nu heb ik een paar vragen. Allereerst een vraag die ik al tijden heb :D


Waar is dit knopje met de X voor? Ik kan het namelijk niet in de handleiding vinden..:/


De orginele luchtfilter heeft een slang lopen naar de radiateur?, of in elk geval de richting ervan. Nu heb ik even de 'doos' van het luchfilter gehaald en zo te zien is het filter een beetje aan het einde van zn latijn. Wat is hier de beste oplossing voor?

-Orgineel houden met orgineel filter
-Vervanginsfilter
-Powerfilter


De distrubutieriem ziet er nogal uitgedroogd uit, zo te zien zitten er kleine scheurtjes in. Is deze toe aan vervanging?

Bijvoorbaat dank:)

Groetjes

JanJ

't knopje met het "X" erop is om de schakelaars voor de achterruitbediening (die 2 achterin) te blokkeren! een soort kinderslot...............................

Gr. Jan  8) .

Jorn

Ahzo :D dan is dat ook weer duidelijk ;) Nu de rest nog :)

Jorn

Moet je trouwens als je een andere luchfilter hebt geplaatst ook nog iets in het motormanegment veradneren, of doet hij dit automatisch naarmate je gaat rijden?

En wat raden jullie aan? Heeft zon vervangingsfilter echt zoveel nut?

Jorn

Zoiets dacht ik wel:) Maargoed, is een powerfilter een optie? Of is het orginele een soort van Ram-air gebeuren?

Tevens ben ik op zoek naar een goede (Internet)winkel waar ze een groot arsortiment voor de Megane hebben. Iemand die dat weet? :)

Nick Mattheus

denk ook gewoon dat dit de multi vriem is inplaats van de distributie riem

maar inderdaad is wel aan vervanging toe :q laat misschien ook de distributie riem eens nakijken ;)

dat knopje staat bij mijn cabrio wel ergens anders maar dit zal het wel zijn voor de venstertjes

bij te koop aangeboden stond wel een green luchtfilter voor dit type denk ik  ;)

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Jorn

Volgens mij is het idd de multiriem. Hij gaat namelijk via het blok naar de dynamo en nog iets:D

Maat van mij zei het ook al

Timo Zuiderduin

persoonlijk zou ik kiezen voor een nieuwe inlegfilter van Bijv. K&N
als je een los sportfilter monteerd moet hij namelijk vrij exact geplaatst worden want als hij niet goed geplaatst is krijg je alleen maar vermogensverlies. (doordat hij warme lucht aanzuigt).
en inderdaad, je motormanagement past het automatisch aan. d.m.v. een sensor in je uitlaatsysteem die registreert hoe de verbranding is. (te arm, te rijk, en aan de hand daarvan wordt de inspuiting verhoogd of verlaagd).



Nick Mattheus

@ remko:

dan heb ik geluk gehad want, een kleine week geleden deed toen ik onderweg was ineens men servo het niet meer, men airco ook niet, en lade men batterij ook niet meer.
Kdacht al dat het hier me te maken ( kdacht van gewoon riem gescheurd ofzow)

maar ik trok men motorkap open en daar lag de riem boven op men motor met nog niet eens een scheurtje l-

nu was gewoon men riemspanner in 2 gebroken ( de poelie ervan )

hoe komt dit eigelijk?? ( srry voor effe offtopic )

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Jorn

Ik ga de Multieriem vervangen in elk geval. De distrubtutie riem kijk ik ook gelijk even na

Jorn



Dit, is toch de multiriem. Naar mijn weten zitten er geen kappen voor en kan je er vrij gemakkelijk bij?

Edit: Het is dus waar dat pijltje zit :D Het is vrij lastig te zien zo..:/

Yayo

Het idd wel erg onduidelijk omdat de pijl wijst naar twee vershillende riemen. De riem links onder op de foto is de multiriem.... de gene er net boven en ook dikker is de distributie riem.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Jorn

hmm, volgens mij was het 1 riem die langs van alles ging. Zal morgen nog wel eens even kijken..

Nick Mattheus

distributieriem zit onder de metalen kap naast de oliedop
en die metalen kap zit vast aan de ophaningsteun van de motor ;)

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Jorn

Net even de distrubutieriem vervangen. Was even tobben en puzzelen maar uiteindelijk was het toch een makkelijk klusje. Je kan op de poulie die hem aanspant een ringsleutel zetten om hem te ontspannen ;)

Filtertje heb ik ook vervangen, piece of a cake :D

Van mijn part mag er een slotje op oid ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev