Advertenties


distributieriem

Gestart door Big Pimpin, 16 juni 2007, 10:25:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Megaantje

#15
Daarom wordt ik zo moe van die dealers (heb er zelf bij 1 gewerkt overigens) maar ik hoor dit soort dingen veels te vaak. Als je als leek (even vanuit gaande) bij de garage komt mag je uitgaan van een goed advies, dus daarom baal ik hier altijd zo van. Net als bij mijn auto, deze was gekocht bij een dealer door de vorige eigenaar en daar was de dis. riem vervangen bij 78000 km, bij 119000 knapte ie. Spanrollen dus niet vervangen bleek achteraf want dat kon dan nog wel (gebeurt zo vaak bij de eerste vervanging van de riem dat ze deze dan niet vervangen).....niet dus, verkeerde zuinigheid. Er zat nog garantie op en men wilde de helft vergoeden.....laat maar want dan was het nog een belachelijk hoog bedrag, dus zelf maar aan de gang gegaan.
Anyway, ik hoor dit veels te vaak dit soort dingen. Onlangs bij een Ford van een vriendin van me (legio rekeningen erbij van de dealer), auto stotterde, ik viste de bougies eruit, helemaal verrot. Volgens de rekeningen moesten ze toch al een paar keer vervangen zijn, nou ik geloof er niets van. Wil niet zeggen dat elke dealer zo is natuurlijk maar ik heb zelf ook wel h.e.e.a. meegemaakt. Daarom doe ik het meeste gewoon zelf, weet ik zeker dat het erop komt, maar ja dat moet je wel zelf kunnen natuurlijk, maar oefening baart kunst.
En je wilt idd geen gedoe met een waterpomp, zijn de kosten ook niet meer om die ff mee te vervangen, ik doe het altijd wel als toch alles los ligt....

fluissie

Citaat van: Remko de W. op 17 juni 2007, 12:00:20
Citaat van: Big Pimpin op 16 juni 2007, 10:25:11
(€ 750 bij de dealer  >:( ).

Hallo Fluissie,

volgens mij staat er in de openingstopic toch duidelijk 750 bij de dealer... --

dus goedkoper kan het altijd, maar dan krijg je zo'n opschepverhaal waar niemand op zit te wachten

ja hallo wijsneus er staat toch niet bij of het alleen de distr.riem of alles compleet is... --

maar het was een advies... iedereen moet voor zich weten hoe die zijn geld uitgeeft  Y

weegee

wat een grimmige ondertoon :neen:

Megaantje

Remko,

Daar mag je niet vanuit gaan hoor  :neen:, ik zou het altijd specifiek nog benoemen als ik jou was.

fluissie

idd remko  !-! was zeker niet ###lig bedoeld  _o_ (vandaar de smiley)

Citaat van: weegee op 17 juni 2007, 19:41:16
wat een grimmige ondertoon :neen:

weegee lees t topic en de smileys goed of ga ergens anders stoken in een goed huwelijk  Y


weegee

ikke?  o-)

misschien was mijn reactie idd overbodig Y

zal voortaan de smileys beter bestuderen en  :x

grts

Collin

Oke, hoe zit het nu:

Móet het per definitie bij 120.000km of kan het ook na 5jr. van montage

De een zegt dit, een ander weer dat.
a) distri-riem stamt uit 09-2004.
b) huidige km.stand is 120.500 (give or take)

No nuts, no glory!

Reinier Goorden

Voor de leeftijd hoeft het niet maar hij heeft wel de kilometers gelopen.
Collega van me heeft vorige week de riem gebroken gehad, zat er 5 jaar en 2 maanden op, 2600 euries schade dus....................

Collin

Nah, zit er nu zo'n 40.000km op  (vervangen rond de 80k)


Maar eens rondbellen wat het e.e.a. gaat kosten - de planning is om tijdens m'n vakantie de Nordschleife te doen en dan wil 'k dat ie zowieso in orde is *vermits het niet teveel geld gaat kosten :)*
No nuts, no glory!

Reinier Goorden

Hij zit er nu dus vanaf 09-2004 op en heeft 40.000km gelopen :?
Waarom zou je hem dan vervangen?

Nog 1 keer dan:
Is de db-riem 5 jaar oud OF heeft ie er 120.000km opzitten VERVANGEN Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev