Advertenties


distributieriem

Gestart door Big Pimpin, 16 juni 2007, 10:25:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Big Pimpin

Hallo allemaal,

Mijn auto is nu 5 jaar oud en ik heb te horen gekregen dat het verstandig is om mijn distributie riem te laten vervangen (€ 750 bij de dealer  >:( ).

Maar ik kan me wel voorstellen dat als de riem enz meer dan 100.000km achter de rug heeft dit idd verstandig is. Maar aangezien de auto net 47.000km heeft gelopen heb ik zelf zoiets van dat het nog wel ff kan wachten......

Iemand die hier wat meer over kan zeggen?

Gr

Birt

Nope. Vervangen! Riem is niet alleen aan bewegende slijtage onderhevig, maar ook door de tands des tijds.

En als je de dealer niet vertrouwd met zijn goede gereedschap en goedopgeleide monteurs, die idd ietsje meer kosten, dan ga je toch naar een universle garage......

Kan wel verstandig zijn om eens bij meerdere dealers een prijs op te vragen.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Big Pimpin

Bedankt voor de snelle reactie!!

Niet dat ik de dealer niet vertrouw hoor, ik word er altijd goed geholpen. Het is alleen weer zo'n hoog bedrag  >:(

Maar goed ik zal ook wel eens bij andere bedrijven een prijs opvragen.

Gr

Stefan

vervangen!  Y

Staat niet voor niks voorgeschreven 120000km OF 5 jaar

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

fluissie

vervangen! zonder twijfel!

alleen ff andere garage raadplegen! 750 euro  8)7 is een belachelijk bedrag alleen voor de distr.riem
(heb je het wel goed verstaan?)

--

Stefan

dat bedrag zal wel zijn inclusief waterpomp, spanrollen. multiriem, etc???
Anders is het wel een beetje teveel ja (ook voor de dealer)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

fluissie

als het alleen voor de distr.riem zou zijn?!

16v is wat meer werk maar 750 euri  8)7 8)7 8)7

2 a 3 uur werk en de riem is een paar tientjes....

maar goed het kan


--

LVD

ik heb voor mijn 2.0 16v de prijs vorig jaar opgevraagt, en zou bij de dealert €550 euro kwijt zijn. Uiteindelijk toch zelf maar gedaan.. Y
Het is even slikken als je het niet zelf kunt, maar als ie breekt, sla je jezelf voor je kop Y

fluissie

samen met een maat van me die monteur is ja remko
(en ja ook een keer bij een 16v klepper)

vandaar dat ik me het niet kan voorstellen dat ze daar zon bedrag voor durven te vragen  :neen: 8)7 :x


fluissie

ja ok remko, maar ik ging uit van alleen puur de distr.riem omdat big pimpin dat volgens mij aangeeft
(is een beetje onduidelijk)  !-!

dan kom je op andere bedragen uit, ik ga uit van een distr. set van een paar tientjes en 2 a 3 uurtjes werk...
er zijn zat garages die maar 50e per uur vragen (80 euro vind ik wel erg veel per uur)
reken maar uit: hooguit 3 uurtjes = 150 euro, distr set= 130 euro = bij elkaar 280 komt nog 19% btw over dan wordt het ong. 336 euro incl.

met waterpomp e.d wordt het een ander verhaal ja maar dan nog , ik zeg niet dat het niet kan he begrijp me goed  _o_  snap ook wel hoe ze aan het bedrag komen maar het kan ergens anders zeker goedkoper....
200 of 300 euro verschil vind ik een hoop geld  :D !-!

fluissie



big pimpin wel vervangen die riem! en ook de waterpomp! net zo belangrijk
er van uitgaande dat je een 16v klepper heb is de schade niet te overzien als het stuk loopt!

--

Jorn

Waarom moet je met het vervangen van je distrubutieriem ook gelijk de waterpomp vervangen? Dit is mij niet helemaal duidelijk  8)7

fluissie

omdat ten eerste als je je riem vervangt zit je ook gelijk bij je waterpomp en kun je die net zo goed gelijk vervangen! ( scheelt een hoop euro als dat je dit apart zou laten doen)

ten tweede is deze ook aan slijtage onderhevig en als ie kapot gaat kan het ook goed mis gaan !
(kokende motor,kop krom,kleppen stuk enz ... kortom  ;( )

!-!

Megaantje

#13
Ook heel belangrijk, de spanrollen vervangen, dealers willen dat nogal eens niet doen, dus er op staan dat deze vervangen worden. Ik heb al eens een gebroken distributieriem gehad omdat de dealer de spanrollen niet vervangen had bij de vorige eigenaar. Ik doe het altijd zelf want dan weet ik zeker dat alles vervangen wordt.

Megaantje

Nick Mattheus

ja idd want bij mij is de distibutie riem vervangen geweest en nog geen 5000km later was de waterpomp lek l-

toch zei de dealer tege mij dat hij deze altijd meevervangt maar heeft dat bij mij niet gedaan omdat mijn cabrio weinig kilometers had :?

dit maakt toch niet uit :x

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev