Advertenties


Apart Koelings probleem

Gestart door Wesley, 10 juni 2007, 14:19:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wesley

Hoi mensen,

Het volgende :
Ik heb een vaag probleem, vind ik zelf  8)7
Vandaag even de auto schoongemaakt, en meteen even een olie en koelvloeistof controle.
Koelvloeistoftank bleek vanaf de buitenkant helemaal leeg te zijn ! Ik de dop opendraaien en plof daar kwam alles, het stroomde zo het reservoir in. Mooi dus, maar nu gebeurt dat dus telkens en de motor was koud !

Telkens na wat ritjes is het reservoir of leeg of er zit veel minder in, nadat ik de dop van het reservoir afdraait wordt het reservoir weer gevuld, ik merk toch ook wel op dat er steeds minder in stroomt.

Roept u maar !

glaerox

Klinkt als een overdrukventiel...

Maar hoe het precies zit hoop ik dat een mede forumgebruiker je kan vertellen.

Suc6!

TrickeY


Stefan

Bijvullen van koelvloeistof altijd doen met eewn draaiende motor, anders krijg je een verkeerd beeld van het niveau
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

Foutje stefan ;), het is net andersom, koud met stilstaande motor.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Stefan

ow, dan heb ik het altijd fout gedaan dus.. :q
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wesley

Raar, vandaag zat het reservoir tot zn strot vol, heb het gisteren weer bijgevuld omdat het reservoir bijna leeg stond. (Koude motor).

Ik hoor iemand zeggen vacuum  ?
Wat zou ik zelf uit kunnen proberen ?

Fresquito

Wesley,

Heb ik ook gehad. Hoor je ook wel eens een borrelelend geluid uit de motor (als je gas geeft b.v.)?

Het eerste wat ik zou doen is de dop van het recevoir vervangen (5 euro). Als dat niet helpt...

Bij mij was dit een lekke koppakking die zich heel langzaam (in een jaar of zo) ontwikkelde. Bij mij ging hij op een gegeven moment ook op drie cilinders starten. Waarschijnlijk omdat er 's nachts een beetje koelvloeistof die cilinder in lekte.

Ga naar een garage waar ze tijd en spullen hebben om te kijken of er uilaatgas in het koelvloeistofrecevoir komt (dat is bij kleine hoeveelheden niet zo gemakkelijk, geloof ik). Anders gaan ze vanalles vervangen om vervolgens een jaar verder erachter te komen dat het toch een lekke koppakking was...

Ik heb een jaar lang garages aan het verstand proberen te peuteren dat de meest linker cilinder (koppelingskant) lek was, maar ze wilden er niet aan. Uiteindelijk bleek het precies zo te zijn en hadden zij hun tijd (en mijn geld) verklooid met een nieuwe waterpomp, termostaatklep,enz. Het is dus belangrijk een garage te zoeken die de juiste appatatuur en mentaliteit hebben voor een goede diagnose. 

Succes!

Fresquito

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev