Advertenties


banden tot welke maat.

Gestart door peterachterop, 10 juni 2007, 13:20:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

peterachterop

binnenkort koen er nieuwe banden om de 17 inch velgen van mij.

Tot welke breedte kun je hierop plaatsen.
Heb nu 205 40
Wil ze achter eigenlijk net iets breder zadat de banden mooi strak staan om de velg.

Dit is een foto van Jan zn velgen, zijn dit banden die minder breed zijn of juist niet.
Zoals ik het zie loopt het loopvlak vanaf de velg naar binnen.


Reinier Goorden

Je zou ze smaller moeten nemen. 195 denk ik dat wel de max is. Alleen het nadeel hiervan is dat ze niet gemakkelijk te krijgen zijn.
Heb zelf de Falken FK-452 eronder ook in 205 en die zijn ook al wat smaller, ze lijken dus ook wat getrokken te staan.

peterachterop

heb van jan begrepen dat hij 205 heeft dus daaruit maak ik op dat normaal op deze velg (8.5j) normaal 215 ligt.

peterachterop

ik weet mijn j waarde zo niet maar er moeten binnenkort nieuwe banden op.

Ik weet verder niet veel over banden maten en j's etc. maar een getrokken band is dus in breedte smaller dan een normale maat band.

YVE5

Overlaatst ontdekt dat er zelfs een 165/40/17 bestaat. Terwijl ik er vast van overtuigd was dat 195 de kleinste maat was.  De 165 is echter gemaakt voor de japanse markt, dus enkel japanse merken hebben deze. Een bekende is nangkang...
Volgens mij ligt dit zo op een 17x7"


Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

maak men hoofd niet gek hoor :) Mor k ga der idd nog eens over nadenken. Zo'n bandje achteraan en ik kan ne 8" steken en even "laag" blijven rijden... :)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev