Advertenties


Ervaringsdeskundige(n) gezocht ;-)

Gestart door RWS, 9 juni 2007, 23:00:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

RWS

Beste megane liehebbers,

Sinds enkele dagen een ENORM trotse eigenaar van een gele coupe uit 1996 met heel weinig kilometers. Elke dag met een brede grijns stap ik achter het stuur om vervolgens weer met een nog bredere grijns, van oor tot oor... uit te stappen...uitkijkende naar de volgende rit !
Ja beste mensen ik heb er lang voor moeten sparen...en ben in de welbekende wolken (ja zij heeft ook een open dak ;-)

Welnu, het is natuurlijk geen nieuwe meer en zijn er een aantal dingetjes die niet werken... Voordat ik bij de Renault-dealer aanklop (verraad mijn grijns, de wil om te laten herstellen) gooi ik het eerst in de forum groep.

Probleempje 1:
Display klokje werkt niet (zie alleen -als ik heel goed kijk- 's-nachts een rode gloed, géén tijdsaanduiding ?

Probleempje 2:
Bediening electrische achterruiten werkt niet, ook niet de schakelaar op de middenconsole?

Probleempje 3:
Bediening electrische spiegels werkt niet ?

Tenslotte een informatieve VRAAG: ???
Er zit een zwart knopje t/o de handrem op de console gemonteerd... Waar kan dit voor dienen... durf  het niet in te drukken... Het is volgens mij geen knopje met twee standen maar enkel indrukken ?

Ik hoop dat iemand mij hierover wat zou kunnen vertellen.. Ik wacht rustig af enne natuurlijk dank voor de moeite !

Vriendelijke coupe groet!

Rob(RWS)



 

RWS

#1
Beste Jochem,

Dat knopje t.b.v. kinderslot electrische zijruiten achter zit ook op de console, die bedoel ik niet (deze werkt dus ook niet, maar geeft duidekijk aan d.m.v. symbolen, dat het zo'n blokkering betreft. Ik bedoel een klein zwart rond knopje (ca. 1,5 cm v.a. de knop-handrempook) die géén standen heeft, maar een soort resetknop is...

Mijn coupe heeft ook alarm, zou t daar wat mee te maken kunen hebben ? Het is volgens mij NIET origineel Renault...

V.w.b. het klokje ga ik ff uitzoeken en ik weet hoe de electrische bediening spiegels werkt hoor ;-) alleen ze werken niet :-(

Wel heel erg bedankt voor je reactie !

Vr.gr. Rob


RWS

Nee ik heb geen cabrio... heeft dat knopje dan een functie bij een cabrio ?

Het is géén EJECT knopje ;-)))

sebastiaan


fluissie

hoi rws

ten eerste gefeliciteerd met je aanwinst!

van het klokje zal waarschijnlijk het lampje van stuk zijn was nl bij mij precies het zelfde verhaal, dit is echter zeer eenvoudig te vervangen hoor!  !-! of de stekker dat kan natuurlijk ook

--


RWS

#5
dank voor jullie reacties... Ik ga van dat ronde zwarte reset ??? knopje op de console een foto maken en kijken of ik deze kan plaatsen hier... Weet ECHT NIET waar dit knopje voor dient ???

Ga anders maar naar de dealer om alle storingen op te laten lossen (Electrische spiegels, electrische bediening zijruijes achter en klokje... wellicht weten zij waar het knopje voor is...

Coupegroet

Rob

RWS

Hier staat een foto van het reeds besproken knopje... overigens hoop ik dat ik de foto voor jullie zichtbaar is ;-)
http://aycu31.webshots.com/image/16750/2005839520789243184_rs.jpg

sebastiaan

Ik vind dit een prijsvraag waard, ik zou dit echt niet weten.
rare plek voor een knopje.
vraag ff of de vorige bezitter een slechte schoonmoeder had.
of misschien is het een sportstand of 4x4. 8)7

RWS

Moet erg om je suggresties :D
Dacht zelf eerst aan een schietstoel...
De vorige eigenaar ken ik helaas niet en het autobedrijf weet t ook niet...
Ik hoop dat er iemand is die het mij wel kan vertellen, anders toch een goede optie : een prijsvraagje...


weegee

misschien een schakelaar voor een ex-accu i.v.m. audio???

even middenconsole stukje openmaken (zie ook F.A.Q voor het plaatsen van ÍCE')


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis20

hmm zeer verdacht.

Misschien heeft de vorige eigenaar een radardetector gehad die hij uit en in kon schakelen
met die knop...   dat zie je ook wel vaker, anders heb ik geen idee.
Dus Meten is weten.

Succes ermee!

ForzaMollie

Ik denk ook dat dit het is, of het uitschakelen van de subwoofer achterin ofzo...

RWS

Tja, dat is het eerste wat ik gecleaned heb... ze hadden nl ook het stuur ermee ingesopt  8)7
Verder ziet het er wel netjes uit, maar qua dosering hadden ze wat mij betreft wel twee flacons minder mogen gebruiken...

Wel iedereen bedankt voor de reacties... Ik ga zelf op onderzoek uit en zal verslag doen... Ook als mijn coupeetje daarna niet meer wil starten  :?

Groeten

Rob(RWS)

Rmc_Jelluh

#14
zitten er nog wel de originele spiegels op???
kan zijn dat het andere zijn die niet elect verst zijn..
anders even zekering controleren als dat het ook niet is de stekker controleren das vrij gemakkelijk te doen even kapje los en je ben er al bijna bij (spiegels zijn er trouwens ook zo vanaf 5 min, wel ff opletten dat je de moertjes niet laat vallen in de deur)


en da knoppie ik zou zeggen even het middeconsole losmaken en kijken wat er aan zit ..
mishcien wel nix meer.. en was het iets van neon ofzo.. .

succes GR ..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev