Advertenties


Vraag bodykit......

Gestart door Dirc, 7 juni 2007, 16:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Dirc

Ik heb volgende bodykit gezit (voor + achter + side)





Ik kan deze set geheel in kleur gespoten + gemonteerd voor 900 euro kopen.
Ik heb geen flauw idee van de prijzen e.d. op dit moment. Wat vinden jullie van de kit zelf en de prijs?



fluissie

mooi setje dirc  !-!

op zich is het niet zo duur en als het ook nog gemonteerd wordt weet je zeker dat het past! (is ook niet verkeerd   Y)   

bij carloco in rotterdam vragen ze 999 euro voor kit, spuiten en monteren en ik heb mijn set alleen laten spuiten bestaande uit achterklep met spoiler, skirts en achterbumper + uitspuiten over de auto en moest 650 e afrekenen!

dus valt wel mee

--

Dirk Kuipers

Ik denk inderdaad dat je meer kwijt bent als je het via een spuiter doet. (ook afhankelijk van welke spuiter).

Citeerop zich is het niet zo duur en als het ook nog gemonteerd wordt weet je zeker dat het past! (is ook niet verkeerd   ) 
Nadeel is misschien wel dat ze net iets minder netjes werken als jijzelf, waardoor je skirt straks bijvoorbeeld niet zitten zoals jij zelf had gedaan.

fluissie

inderdaad dirk

is een nadeel, maar als je 2 linker handen heb wordt het al gauw een pluspunt  :D
zekers omdat het vaak toch niet helemaal past...hoe het tuningsbedrijf het oplost is soms ook niet de mooiste manier en maar afwachten... :x

maar ja dat moet ik bij mijn spuiter ook...(was trouwens in de betuwe 1 vd goedkopere, bedragen lagen tussuen de 550 en 850e afhankelijk van het de/monteren en uit spuiten vd lak)

--



Dirc

Zelf ben ik redelijk handig en precies. Het enige is dat ik niet het materiaal heb om zo'n kitje op maat te maken. Dan zou het wel handig zijn.
Al het plamuurwerk e.d. en dan even overspuiten zoals ik op t forum regelmatig lees is voor mij niet weggelegd omdat ik er gewoon geen ruimte en materiaal voor heb.

Aan de andere kant, als ze het niet netjes doen, dan geen 900e. Van te voren even afspreken:D

Dirk Kuipers

Tsja, kijk bv eens in mijn projectpagina. Een achterbumper die totaal niet past.
Denk maar niet dat zo'n bedrijf die bumper in stukken gaat zagen, vervolgens weer gaat plamuren. Ze zetten hem er gewoon met mega veel druk onder.
"Wat niet rekt dat scheurt wel", is dat niet een bekend spreekwoord? :)

Wat je dan bv krijgt is:

Als je deze bumper er gewoon onder zetten zou, krijg je een enorme golf in het midden van de bumper onder de achterklep.
Je hebt dan een bumper die met enorm veel spanning gemonteerd is (1 tikje, en hij kan losschieten).

Maar inderdaad als je zelf niet handig bent, zou ik het laten doen. ben je wel handig, dan zou ik dit toch echt zelf aanpakken. Kleine dingen ziet een ander niet, maar elke keer als jij om je auto heen loopt, zie jij die kleine dingetjes wel. Dat is erg frustrerend hoor. ;)

Dirc

Dat is waar Dirk. Ik had je foto al gezien. Alleen zoals ik aangaf, ik ken geen spuiter die het even voor mij spuit en ik heb gewoon geen  brug en ruimte e.d. om hem eronder te hangen. Maar van te voren even daar langsrijden om te kijken of hij past en hoe ze het aanpakken doe ik zeker.

richard

Carloco vind ik zelf een erg goed bedrijf.. Ik heb toen de tijd het een en ander aan mij ford ka laten doen daar en dat is echt perfect gedaan!

Je moet alleen wel duidelijke afspraken maken met ze maarja waar niet...
En ik vind ze ook zeker niet duur.

fluissie

#8
en zo zie je maar de ene ervaring is de andere niet.......  :D

het werk geloof ik wel richard dat was ook de reden waarom ik ze de opdracht had gegeven om mijn oude peugeot 306  helemaal uit te bouwen (bodykit en andere motorkap) maar daar kan ik dus helaas niet over oordelen daar het er niet van gekomen is helaas  :neen:

duur zijn ze zeker niet!

Dirc

Even gekeken daar ook netjes. Uitlaat eronder is ook niet erg duur. Maar nu is mijn vraag. Hoe ziet het eruit als ik een achterbumper monteermet dubbele uitlaat en de voor en zij later?

Of zit dat er niet uit en kun je beter alles in 1 keer doen?

fluissie

zou kunnen dirc, alleen heb je wel dat waarschijnlijk je nieuwe achterbumper lager valt en als je dan langs de auto opkijkt is dat niet echt mooi in verhouding met de rest als daar niks zit.
voordeel bij carloco is dat je je eigen kit kunt samenstellen en dus alles mooi ongeveer op 1 lijn kunt uitbouwen. (is het een iets mooier geheel,zeker als je gaat verlagen)

maar dat is natuurlijk maar mijn mening ;)

Dirc

Inderdaad, dat zag ik op de site. en voor ene complete set ben je ongeveer hetzelfde kwijt. nadeel is dat je bij zo'n bumber 2 uitlaten wilt:D

En ik nu niet 1000e apart heb staan voor een hele set en zoals je kan lezen in t forum heb ik plannen zat.

fluissie

dat is inderdaad een nadeel dat je een hoop geld moet ophoesten in 1x  Y

kijk is op marktplaats dan, daar wordt die kit die jij afgebeeld heb aangeboden voor 450 euro bij een bedrijf in tilburg dacht ik !-!

moet je wel zelf erop zetten en laten spuiten maar dan heb je in ieder geval de kit vast!

je zou dan na een paar maanden sparen een schadebedrijf het laten spuiten en erop kunnen laten zetten

idee?


Dirc

Die in tilburg is degene waarvan ik foto's poste en die het er voor 900 e onder zet..... Mar bij carloco hebben ze wel mooiere als je t mij vraagt?
Die van de foto vh bedrijf in tilburg is minder mooi dan die ze verder aanbieden op hun site.

RaymondTroost

ajo gewoon zelf doen.. Heb ik ook gedaan.. en de afwerking is echt wel netjes.. En heb het ook zonder brug gedaan... alles kan, als je maar geduld hebt!


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev