Advertenties


Wie heeft er z.s.m info over de defecten in de 2 ltr 16v IDE motor

Gestart door MarkieV, 7 juni 2007, 00:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

MarkieV

Hallo mensen.

Ik heb een megane coupe 2ltr 16v ide sport gekocht uit mei 2000 met een km stand van 124.000 km.
Ik heb hem gekocht bij de renault dealer.
Ik ben de 2e eigenaar dus de 1e eigenaar heeft er 7 jaar in gereden.
Nu hoorde en las ik dat er met die motor veel problemen is.
Wie kan mij er meer over vertellen hoe en wat.
Want heb je er alleen last van als hij nog niet veel km gelopen heeft?
en wat zijn precies de kwalen?
En hoe weet ik of mijn motor al gemodifiseerd is en hoe ik dat kan zien.
en wat doen ze precies bij een modificatie?
Want dat wil ik allemaal weten voordat ik hem donderdag 14-6-07 ga ophalen.
Want ik wil namelijk dan vrijdag(08-06-07) dan eerst met de dealer praten over dit probleem.
Dus mensen met info HEEL graag dus.
Want kan ik dat de dealer even voorleggen
en hoe kan ik het voorkomen of wat moet er gedaan worden dat je er geen last mee hebt?
Want wil wel weten of ik wel een goede motor heb.
Ik hoop dat ik het niet heb.
Maar de  1e eigenaar heeft hem zelf 7 jaar gehad.
En omdat hij al 124.000 km heeft gelopen zou die het dan wel hebben?

Alvast heel erg bedankt!

Mark

xforce

edit: verkeerd gelezen

MarkieV


[/quote]
Citaat van: xforce op  7 juni 2007, 08:49:52
ten eerste hebben we een faq op deze website.
als je die had gelezen was deze vraag zo goed als overbodig.

En owja zijn er veel problemen met 2 liter 16V blokken?
Dan weet jij meer dan ik.

Maar je zult wel gelezen hebben over het IDE blok met problemen.

succes met lezen


als je goed had gelezen dan zie je dat ik het dus over het 2 ltr IDE 16v Blok heb, staat zelfs al in de titel.
En ja heb al de faq gebruikt en vraag nu gewoon wat duidelijker antwoord erover en info en belangrijke dingen die ik moet weten.
Oftewel is een IDE blok gewoon slecht of moet je mazzel hebben?

Mark

Marc Brouwer

Heren.... rustig blijven en respect blijven houden voor elkaar.

Ik draai al een tijdje mee op dit forum en de berichten over een IDE blok zijn verschillend. Iemand die geen problemen heeft zal zeggen dat het een goed blok en iemand die er veel problemen mee heeft zal zeggen dat het een slecht blok. Enige feit dat telt is dat volgens mij het IDE blok niet meer gemaakt wordt. Een teken dat het blok niet echt fantastisch is.

Misschien kun je ook nog wat meer info van het forum halen door de zoekfunctie op het forum te gebruiken. Daarnaast kunnen sites als autoweek.nl je misschien ook nog op weg helpen. Kijk hier eens naar testen en reviews van medeweggebruikers.  !-!
"We Shall Not Be Moved"

Birt

En als de auto al 7 jaar van eerste eigenaar is geweest, dan issie waarschijnlijk ook al zeven jaar in onderhoud van een (renault) garage. Dan kun je hier vragen of alle modificaties zijn uitgevoerd. Ook hier is meer te vinden op het forum.

oa: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=174.0
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Remco v.K.

Zoals ook gemeld in het topic wat Birt aangeeft, heb ik diverse reacties geplaatst. Ik heb mijn IDE uit feb. 2000 in feb. 2005 overgenomen vanuit de lease via een kennis welke deze auto vanaf nieuw heeft gereden. Destijds stond er 56.000 km op en op dit moment staat hij op +/-132.000 km. Vanaf de levering tot aan nu vertoond de motor geen bijzondere kuren. Stationair lopen gaat goed, zolang je maar blijft tanken bij de betere merken en zo nu en dan een reiniger erdoorheen gooit (+/- 10000 km).

Mijn zwagertje heeft sinds 4 maanden ook een coupe IDE, welke minder gelopen heeft. Echter heeft hij wat meer problemen gezien hij bij de prijsstunters, de zogenaamde witte pompen, tankt. Na advies van mij en mijn vader (manager werkplaats Renault dealer) tankt hij nu ook gewoon bij een gerenomeerd merk en na het gebruik van een reiniger loopt de motor soepeler/beter.

Natuurlijk is het vervelend wat je meemaakt als het je gebeurt, maar de voorgeschiedenis en hoe je de auto behandeld (warmrijden -> dan pas gas erop, juiste brandstof tanken, etc) bepalen de reactie van de motor.

MarkieV

Ik had de reanault dealer nog gebeld vamiddag.
Ik ben er nu achter dat de ex eigennaar van mij coupe een manager was van een andere renault vestiging.
Dus hij was van iemand die bij renault werkte.
Alle historie is dus aanwezig. van de auto.
Ze zeiden ook dat die man hem altijd netjes warm gereden heeft en altijd goed onderhoud gepleegd heeft.
En dat ik me zeker geen zorgen hoefde te maken.
Hij zei zelfs als je een IDE koopt is dit zekker een goede IDE.
En tanken bij een esso is dus een goede pompstation.
en bedankt voor de reacties.
Tips en reacties blijven welkom.
Mark

xforce

vertrouw niet op wat ze zeggen,
maar vertrouw op je gevoel.

De auto van een vriend van me was ook altijd bereden door een rustige man.
Of het waar is of niet, hij had wel een lekke koppakking.

Roy S.

Citaat van: MarkieV op  7 juni 2007, 18:13:12

Ze zeiden ook dat die man hem altijd netjes warm gereden heeft en altijd goed onderhoud gepleegd heeft.
En dat ik me zeker geen zorgen hoefde te maken.
Hij zei zelfs als je een IDE koopt is dit zekker een goede IDE.


Tuurlijk zeggen ze dat. Als ze zeggen dat het een k*t auto is koopt niemand hem.
Het feit dat Renault die motoren niet meer maakt en dat er zelfs dealers zijn die ze niet meer in willen ruilen zegt mij genoeg. ;)

MarkieV

Ik merk het allemaal wel,
Ik heb 6 maanden garantie en als ik binnen die 6 maanden al veel gezeik heb ga ik steeds terug en als die 6 maanden dan om zijn dan rot ik hem gewoon de deur uit, maar dan weet ik wel dat er geen frans merk meer in komt.
Maar misschien heb ik wel mazzel omdat hij van iemand van renault was en dat hij dus echt goed onderhouden is en misschien wel is aangepast.

Patrick

Er zijn veel modificaties geweest voor de IDE, als die zijn uitgevoerd, is dat aangekruisd op een blauwe sticker onder de motorkap ( dacht vakje D5 )
Verder goede benzine tanken en regelmatig brandstof reiniger in de tank gooien.

Ik rij nu bijna 1,5 jaar met een cabrio IDE, tank altijd V-power, en regelmatig brandstofreiniger.
ik heb (nog) geen ernstige problemen gehad.

MarkieV

#11
Heb jij ook modificaties gehad??
En zoja weet je nog wat?
En waar zit die sticker precies geplakt?
Alvast bedankt

Patrick

Dat ik de auto kocht had deze alle modificaties al gehad,
de modificaties waren dacht ik iets van benzine leidingen, injectoren, benzinedruk regelaar.
de sticker zit bij mijn auto op de zekeringkast, als je er voor sta rechts onder de motorkap.
Ik heb het even nagekeken, en het is idd. vakje D5 dat aangekruist is.
Ik heb mijn auto niet bij een dealer vandaan, maar aan de hand van het chassis nr. kon de dealer mij wel vertellen dat de auto alle modificaties gehad heeft. 

Roy S.

Citaat van: MarkieV op  7 juni 2007, 20:05:33
en als die 6 maanden dan om zijn dan rot ik hem gewoon de deur uit, maar dan weet ik wel dat er geen frans merk meer in komt.


Dit is wel een beetje erg kort door de bocht. Je bent van plan een "beruchte" auto te kopen. Dat wil niet zeggen dat alle Renault bij voorbaat slecht zijn. :)

Waarom kijk je niet voor een "gewone" 2.0 16v? Of een 1.6 16v? :)

MarkieV

#14
nou ik heb de auto al gekocht alleen heb ik hem nog niet gehaald ik kan hem volgende week donderdag halen.
Dus daarom kan en ga ik niet voor een andere kijken
En ik zeg niet dat ze het allemaal hebben hoor zo erg is het ook weer niet.
Ik merk het wel als ik hem haal kijk ik meteen of die sticker er zit enzo.
Ik hoop dat ik gewoon mazzel heb, want met die testrit reed hij echt super met dat blok en zat ook heerlijk met dat leren interieur.
Hij is altijd bij de renault zelf geweest dus misschien is dat een goed teken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev