Advertenties


Verlichting dashboard + acc

Gestart door Dirc, 6 juni 2007, 23:06:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirc

Ik heb mijn lampjes in mijn lichtschakelaar en mijn kilometertellerplaat inmiddels door blauw licht vervangen.

Weet iemand of dit mogelijk is bij de knopjes voor verwarming, temperatuurweergave en klokje?
En dan ook hoe  Y

Tec.X

hey

het moet wel megelijk zijn

ik had eigelijk even een vraag aan jou

welke lampjes moeten er in de KM tellerkast zodat het blauw word ??

welk type heb geen izn om me hele dashbord te slopen om alleen even te kunnen kijken welke lampjes

Dirc

#2
Je bedoelt als je geen plasma neemt?
er zitten gewoon van die steek ledjes in T10 heten ze geloof ik. => T5 dus

Uit elkaar halen stelt trouwens niets voor. 2 trox onder je tweeter kapjes en dan kun je de hele bovenkant verwijderen.

De consolemet tellerplaten zit dan nog met 3 schroeven aan je dsahbord en 4 stekkers. Daarna kun je hem aan de achterkant met 6 torx schroeven opendraaien.

Bij elkaar 10 minuten werk denk ik.

Dirc

Topic even hernoemd, als je verder leest weet je waarom:

Ik heb nog geen projectpagina, maar denk dat deze info wel nuttig kan zijn voor veel mensen:

Kilometertellerplaat
Deze verlichting kun je op 2 manieren aanpassen (ik heb hem blauw gemaakt).
1. Folie erop plakken, wat elders beschreven staat.
2. Plasma kilometertellerplaten kopen, wat ik gedaan heb. Kijk goed naar het type wat je hebt. Dit is goed te zien aan je max toerenaantal en het max aantal km/h
Het is vrij eenvoudig verder allemaal. Dash eraf schroeven met 2 torx onder de tweeterkapjes, paneel losmaken met 3 torxschroefjes en dan het paneel aan de achterkant met 6 of 8 (weet niet precies) torx schroefjes losmaken. Haal even het rubber van de resetknop voor de dagteller en hij kan eruit.
De stop pinnetjes van de wijziers eruit trekken. Dan voorzichtig je wijzers eraf halen door een pasje eronder te schuiven (markeer even de nulstand!!) Nu kun je de plasma platen erop plakken met dubbelzijdige tape (ik heb fotoplakkers gebruikt). Voor de stekkertjes even een stukje uit het plastic snijden en buigen door het met een fohn oid te verhitten. Verder alles in omgekeerde volgorde terugzetten.
Stekkertjes aansluiten (volgorde maakt niet uit). De afstandbediening kun je (dat heb ik) inbouwen in je sigarettenlatje door deze los te halen en aan de achterkant een stukje eruit te knippen.
LET OP Als je hem in de felste stand zet gaat hij zachtjes piepen, dit is normaal.

Verlichting kilometerstand + dagteller
Op de manier als hierboven weer het geheel openschroeven. De dagteller wordt verlicht door een lampje met een oranje plaatje ervoor. Het lampje vervangen door een blauwe werkt niet. Als je de folie dan ook nog verwijdert zie je alleen een blauw puntje. Dus dit moet je oplossen door een ander folietje ertussen te schuiven. Gewoon de stekkers van de teller zelf losmaken en dan kun je hem los drukken van de printplaat (als je de wijzer eraf hebt). Nu heb je t witte kastje los en kun je hem openmaken en de folie vervangen.

Verlichting Klokje + temperatuurmeter
Ook hier geldt dat het folie is en dat het lampje wijzigen niet werkt helaas. Dus ook blauw folie ertussen.

Verlichting verwarmingscompartiment
Dus het deel met de knop voor je aanjager, verwarming en verwarmingsstand.
Schroef eerst je asbak eruit met 2 torx schroeven en daarna maak je het paneel los met nog 2 torx. Vrij eenvoudig. Klik het geheel open en je kunt zo 3 T5 lampjes vervangen door blauwe T5 (kosten ongeveer 3 euro per 2).

Verlichting achteruitverwarming + deurslot
Deze 2 knoppen werken exact hetzelfde als de schakelaars voor je electrische ramen en kun je volgens die handleiding dus ook solderen.


Bij vragen PM maar of plaats ze hier....

Greetz

Dirc

Aangezien er weinig reactie is, post ik zelf maar het e.e.a. misschien leuk voor de overige hobbyisten onder ons.
De complete verwarmingseenheid + achterruitverwarming blauw gemaakt. De T5 lampjes waren te zwak, dus heb ik er een aantal bij gesoldeerd. De bovenkant is + en onderkant -.

Zoals te zien op de pics heb ik een trafo'tje (jawel nog uit de tijd dat ik met treintjes speelde) gebruikt om binnen te testen.





fluissie

bij deze 1 van mijn dan dirc  !-! :q

netjes!  leuk dat je het zo vermeld heb, duidelijk _o_

--

Dirc

Vervolg komt nog. Deze leds zijn veel feller en gaan in mijn raamlichtschakelaars komen, mijn knop om de auto op slot te doen etc.

Eigenlijk zoek ik ook nog blauwe folie voor mijn klokje en dagteller, maar das wat moeilijker.

Alex Verloop

Dirk,

Als jij mijn interieur nu gaat voorzien van blauwe lichtjes (ledjes) Heb ik wat leuks voor jouw :D (en u weet wel wat ik bedoel ^^)

Dirc

Hmmmm t wordt wit en heeft meters?

Tuurlijk. Als jij eerst even mijn auto checkt als ik toch bij je ben, hoe het eruit ziet. Als je het mooi vind, wil ik t bij jou ook best doen. Geen probleem. Dan koop ik zelfs de ledjes voor je:D

Alex Verloop

primer :D

Kan je een ff een picture uploaden van hoe het er in het donker uitziet? Ben namelijk zeeeeeeeeeer benieuwd ^^ :9~

Dirc


Dirc

#11
foto's maken in het donker is nog niet zo eenvoudig als het snel moet.
Ff Nikon D50 gepakt.
Zie hier:

(zoals je ziet moet het knopje voor de deursloten nog. Ledjes zijn vandaag binnen gekomen. Raamschakelaars zitten nog zwakke leds in, deze zijn nu nog niet zo fel, dus dat ging niet op foto.)











lúk

damn dit is gewoon echt vet _o_
wat is je uur tarief kan je dat ok bij een phase II  o-)

Dirk Kuipers


Alex Verloop

Kerel,

Look REALLY good @! Complimenten :) Maar die plasma schijven zijn er niet voor een 2.0 16v als ik me het zo herinner :(

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev