Advertenties


piepende remmen

Gestart door elmer, 26 mei 2007, 20:46:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elmer

Als mijn motor eenmaal warm is en ik wil remmen tot bijna stilstand of stilstand dan beginnen mijn remmen te piepen en ook als ik bijna stil sta dan wil der ook vaak een piepend geluid onder me auto vandaan komen?
iemand een idee wat hier aan te doen is ik heb al eens geprobeerd om een x goed hard te remmen maar dat heeft tot nu toe niet geholpen is het me remvloeistof of insmeren met olie?
Het gaat om een coupe 2.0 16v uit 96
Rap bakkie trouwens haha

Reinier Goorden

Als je maar niet je schijven met olie gaat insmeren

Dennis20

Heej elmer,

Is je remvoering niet op?
Dit betetekend een scherp piepend geluid van het ijzer op ijzer schaven.
Ik zal het is even laten na kijken... !

Smeer nooit geen olie op je remmen of wat er om heen zit.... Olie is glad en heeft een
smeer functie en dat gaat dus niet goed met het remmen.

Misschien kan je hier wat mee...!

Succes Groeten Dennis

Rmc_Jelluh

Heb het een tijdje terug zelf oook gehad..
voor me remblokken vervangen en klaar..
dus idd ff remvoering nakijken .. er ff af halen is het beste dan ik had nl aan de binnezijde het probleem zitten aan een kant van de auto de
rest was eik nog redelijk .. maar een blokje piepte..

good luck gr

ForeverYoung

Ik heb er ook last van, en ben benieuwd naar een oplossing..

Bij mij zijn het niet de remblokken, want die zitten er nog geen 2 maanden op.. Net als de schijven ;)
Bij de vorige schijven en blokken deed ie het ook. Na montage van nieuwe schijven en blokken is het in het begin even stil geweest, maar nu piepen ze weer.
Het gebeurt vooral bij lichtere remdruk.. Trap je het pedaal verder in dan is het stil.. Gelukkig is het niet zo heel irritant (een beetje maar :q) want ik hoorde laatst ook een auto met piepende remmen en dat was echt te erg :D

Maareh, kan het zijn dat ik de nieuwe schijven een beetje krom heb, of moet dit gezocht worden in de remklauw oid..

pmf4k

heb ik ook gehad met mijn 2000-16V.
bleek dat de remmen achter aan de linkerkant iets bleef hangen en dus niet terug kwam...
blokken goed schoonmaken en desnoods IETS met een vijl de lak die op de blokjes zit er afvijlen zodat je blank metaal hebt...dan de geleider van de klouw ( waar de blokjes zitten )ook goed schoonmaken en   INSPUITEN  met Kopervet dat werkt perfect omdat het hittebestendig is..kopervet kan je bij de Brezan krijgen..

tg_megane

ja ik denk dat kopervet doen ze ook bij de renault dealer en een nieuwe remschijf helpt ook wel later anne

rob84

waarschijnlijk als alles gangbaar enzo is en de remblokken /voering nog goed is .
zit er een imitatie kwaliteit remblok op
dat hebben wij ook vaak op het werk als dat spul is gemonteerd wil het vaak gaan piepen en het enige wat je daaraan kan doen is nieuwe blokken van goeie orginele kwaliteit
gr rob

Paul

een keer flink heet remmen wil ook wel eens helpen
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

LVD

Het ligt er een beetje aan wat voor soort remblokken je hebt, heb je 'standaard' remblokken, dan kan het zijn dat ze een keer te warm zijn geworden, dan willen ze nog wel eens gaan piepen, heb je 'performance' blokken, dan kan het zijn dat ze onder bedrijfstemperatuur blijven, paar keer goed remmen, gaat het weg, zakt de temp. weer in de blokken, gaan ze echter wel weer piepen..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev