Advertenties


Plasma tellerplaten coupe phase1

Gestart door Francois, 22 mei 2007, 19:51:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Francois

Hallo heeft er iemand ervaring met de gewone tellerplaten vervangen voor plasma tellerplaten?

Ik heb zn set besteld en zal deze week een x binnen komen, misschien dat iemand nog wat handige tips heeft over hoe alles te demonteren en later weer de wijzers goed krijgen dat ie weer de juiste snelheid en zo aan geeft?


Sjors

Monte Carlo!! aan de Maas!!

Francois

Nou het gaat mij er meer om hoe dat ik de wijzers er het beste af kan halen en weer terug plaatsen zodat het allemaal ook nog werkt?

Als iemand hier tips over heeft? Of het zelf al eens gedaan heeft alle tips zijn welkom

Tuned

heb de teller platen vervangen en middels met nog een auto ervoor rijden de naalden weer op de juiste plaats gekregen (goede controlle was de paal langs de weg die de snelheid weer geeft, klopte exact :D )

Francois

Maar als ik de naalden eraf haal, zitten daar iets van veren aan? of hoe werkt dat?

Hem op precies de snelheid zetten zal niet zn groot probleem worden, heb een gps muis voor de telefoon, die klopt exact met de snelheid.
Ben alleen bang dat als ik de naalden eraf haal, dat er een veer uit springt of iets.

Iemand hier iets meer info over, heb hem al besteld uit duitsland en komt als het goed is morgen binnen.Heb al de verzend bevestiging.

alvast bedankt.



Francois

Oh dus als die eraf gehaald zijn, kan ik ze later gewoon weer terug plaatsen, en dan hoeft ik hem alleen maar opnieuw te stellen dat hij de goede snelheid aan geeft.
Hoe zit dat dan met de andere naalden? toerentellen, warmte en benzine meter? moet ik die ook weer stellen of hoe werkt dat?


Alex Verloop

plakbandjes doen wonderen :) ff afplakken op de juiste plek

peterachterop

1 belangrijke tip.
haal eerst de palletjes weg welke de wijzer in de ruststand zet.
Als je deze weghaalt lopen de wijzers naar hum nulstand. Hier een plakbandje om te voorkomen dat de wijzers afwijkingen krijgen.

Francois

Oke dat moet dan met alle wijzers?
Km wijzer is niet zo erg, kan ik met een gps ontvanger precies goed zetten, maar de warmte benzine en toeren niet.


Francois

oke dan ga ik dat nu vast allemaal markeren. nu nog even kijken of ik ook het scherm van de teller blauw kan krijgen.

bedankt alvast

peterachterop

gewoon alle pinnetjes eruit.
dan afplakken.

Na de nieuwe platen de wijzers weer terug zetten bij het plakband. pinnetjes erop et voilla.

Francois

Weet je toevallig ook of er een manier is om het scherm van de kmstand blauw te maken?


Tuned

makkelijkst met de naalden verwijderen is door er een vorkje onder te doen en voorzichtig omhoog te wippen..

en de km stand blauw maken moet kunnen dacht dat daar op de duitse coupe site hele how to`s staan..
http://213.133.123.93/megane/index.php
is wel even zoeken maar moet er op staan

Francois

Bedankt voor de link, maar mijn duits is niet zo goed, dus kan het uiteraard weer eens niet vinden.


peterachterop

zal ook dit wel even opzoeken.
Heb thuis de link opgeslagen liggen.

Was een jongen die de ruitenknopjes etc allemaal blauw had gemaakt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev