Advertenties


Rare wielmoer

Gestart door Aloys, 20 mei 2007, 21:20:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Aloys

Ik heb sinds enlele weken in het bezit van een gebruikte Megane Coupé fase 2 (STI).
Ieder wiel is vastgemaakt met één rare wielmoer waarop de moersleutel niets past. Ik heb dit nog ooit gezien :0 (De andere moeren krijg ik wel normaal los met de moersleutel)
Ik heb van alles geprobeerd om deze woelmoer los te krijgen maar niets helpt.
Wie weet hoe ik deze los moet krijgen? --



peterachterop

Hmm, dit is een slotbout.
Om te voorkomen dat iemand anders je velgen eraf kan draaien.
Ga even na bij degene waar je de coupe van hebt overgenomen of hij het verloopstukje heeft.
Misschien ligt deze in het handschoenen kastje.

Yayo

Denk dat je te maken hebt met een slotbout 8)7 Denk dat je de vorige eigenaar ff een belletje moet geven voor de speciale sleutel.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

TrickeY

het werkt dus wel  :D

Roy S.

Gewoon een ongeveer passende dop uit je doppenset erop rammen met een hamer en je draait hem zo los.  ;) :)

Stefan

jaja..
lijkt me niet helemaal de ideale oplossing.. :neen:

Maar als je de "sleutel" van de slotbout(en) niet kan achterhalen heb je wel een probleem dus.
Zit hij niet bij de krik/reservewiel?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Collin

Als je em niet meer hebt of er niet aan kunt komen via de vorige eigenaar: vaak zijn ze wel na te bestellen bij de betere bandenbedrijven.
No nuts, no glory!

Roy S.

Citaat van: Stefan op 21 mei 2007, 18:42:52
jaja..
lijkt me niet helemaal de ideale oplossing.. :neen:



Je kan het ideaal vinden of niet, het werkt wel. Maar als jullie liever een hoop tijd en geld steken in het vinden van de passende sleutel.....

glaerox

Citaat van: Roy S. op 21 mei 2007, 23:54:14
Citaat van: Stefan op 21 mei 2007, 18:42:52
jaja..
lijkt me niet helemaal de ideale oplossing.. :neen:



Je kan het ideaal vinden of niet, het werkt wel. Maar als jullie liever een hoop tijd en geld steken in het vinden van de passende sleutel.....

Als de wielbouten net zo vast zitten zoals ze bij mij zaten. Krijg je hem hier niet mee los hoor. Dan draai je alleen je dop of bout kapot. En dan ben j nog verder van huis...Normaal leggen ze dat stukje gewoon bij je bandenspullen neer...


Yayo

Volgens mij kan je eventueel ook een dopsleutel op je slotbout lassen. En dan simpel los draaien.... Ben je wel 4 dopsleutels kwijt maar als je graag je wielen eraf wil hebben moet je het er maar voor over hebben 8)7
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

peterachterop

hoe kom je daar bij om te lassen
zitten meestal diep in de velg.

Yayo

Als je een beetje creatief bezig gaat kan je de dopsleutel op de slotbout plaatsen als de slotbout diep in t wiel zit  ;)..... Ik heb ook nog nooit gedaan maar heb wel eens gehoord dat ze dat eens hebben gedaan..
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

JanJ

Als je toch gaat lassen of slijoen kun je beter meteen een dop op maat maken.....................heb je er de volgende keer ook geen problemen ermee.

Een nieuw verloopdop is natuurlijk beter!

Gr. Jan  8) .

rob84

wij hebben op het werk gewoon een setje liggen kan je de meest gangbare slotboute/moeren mee losdraaien zonder problemen
waarschijnlijkheeft een garage bij jou in de buurt dat ook wel

Aloys

Het is inderdaad een slotbout..
Passende sleutel (welke inderdaad in mijn auto las) en hij is los!

Roy S.:  Met doppen erop rammen verknal je alleen maar onderdelen. Goed gereedschap, gezond verstand en beleid krijg je meer voor elkaar..

Wat een antwoorden allemaal

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev