Advertenties


Kentekenplaten beschadigd

Gestart door Francois, 19 mei 2007, 12:48:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Francois

Hallo heb even een vraagje,van mijn coupe uit 98 zijn de kentekenplaten beschadigd, 1x iemand met trekhaak tegen aan gezeten en het zwarte van de letters is eraf aan het gaan.

Nu heb ik de auto een half jaar inbezit en de lpg instalatie schijnt er niet al vanaf het begin in te zitten, hebben ze later erin gebouwd.Na dat ze die installatie geplaatst hebben is er schijnbaar een nieuw kentekenbewijs gekomen met lpg g3 erop.
Nu wou ik nieuwe platen halen en vertellen ze mij dat als ik nieuwe koop er een 1 op komt te staan terwijl ik die er nu niet op heb staan.
Dat schijnt te komen na die gas inbouw is er een nieuw kentekenbewijs gekomen met duplicaat code 01 erop en dat betekend dat er eigenlijk nu al een 1 op de kentekenplaten moet staan.
Is er een manier om toch nieuwe platen te krijgen maar wel zonder die 1 erop dat vind ik niet zo mooi namelijk?

Misschien dat iemand dat weet? Of iemand kent die dat kan doen?

Hoop op een reactie terug

wouter arnouts

denk dat dat niet mogelijk is want dat word toch uitgegeven door de rdw ofzo grtz

Paul

Als er LPG ingebouwd wordt en het kenteken moet aangepast worden, dan blijft altijd dezelfde duplicaatcode gehandhaaft.
Waaschijnlijk is een keer het kentekenbewijs kwijt geweest, of zijn de platen een keer gestolen geweest.
Een kentekenplaat laten maken zonder duplicaatcode is officieel niet mogelijk.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Francois

Oh zo, er zitten nu namelijk nog wel de gewone platen op, zonder 1, en dat wou ik graag zo houden.

Dacht dat er misschien wel op een of andere manier iets mogenlijk is

Paul

Hij is helemaal niet in overtreding.
De krome regel van de apk is: dat als de auto voor 1 jan 2006(dacht ik) op kenteken is gezet, dat als er een duplicaatcode op de kentekenplaat staat, deze code ook vermeld moet staan op het kentekenbewijs.
Andersom hoeft dat dus niet.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Francois

Nou ik heb hem zo gekocht voor een half jaar terug zonder 1 op het kenteken. dus als ze me aanhouden en ze zeggen er iets van, zeg ik gewoon, heb hem zo gekocht, is goed gekeurd zo, dus ik weet nergens van dar er een 1 op moet staan.

Maar als iemand weet hoe ik toch aan nieuwe platen kan komen zonder 1 erop hoor ik het graag.

mvg

Francois

Ja dat is wel een idee ja, vind een 1 erop nooit zo mooi kijken.

Marcelo

#7
Hallo,

het klopt volgens mij niet wat ze zeggen!!!

mijn broer heeft ook een auto, waar later de gas instalatie is ingebouwd.
hij heeft echter geen 01 code hierdoor gekregen, wel word het huidige kenteken aangepast, zodat hier opstaat dat het om een gas auto gaat.

Ook zijn je oude kenteken platen niet verdwenen!

Ik denk dat bij het kenteken bewijs die toen de tijd is vernieuwd iets fout is gegaan!
en dat dan problemen geeft.

ook heb ik het idee dat als je in overleg met het rdw, je oude platen kan weerleggen.
dat deze code weer naar 00 gebracht word!! je bent ze dan immers niet kwijt geraakt, dus lijkt het mij dat deze code gewoon 00 hoort te zijn,

Ik heb eens van een politie agent gehoort dat er veel word gesjoemelt met kentekens. (hoop dat dit bij jou niet het geval is)

het zit als volgt, 2 personen zoeken een auto! dan kopen ze er 1 nieuw en 1tje 2E hands, deze auto's zijn kwa uiterlijk identiek, dan veranderen ze het chassie nummer van de 1e auto, en doen ze alsof ze van de andere auto het kenteken zijn verloren, dus krijgen ze een nieuw bewijs met 01 codering.

dan veranderen ze de kenteken platen zodat deze allebei hetzelfde zijn, en hebben ze ook allebei het kenteken bewijs bij de hand;)

Heel slim als je er over nadenkt, ze doen dit dus zodat het 1maal wegenbelasting kost, 1maal verzekering etc

dit schijnt vroeger veel gebeurt te zijn!!!

ik heb dit verhaal gehoort, nadat mijn oom een bekeuring kreeg van een auto met hetzelfde kenteken!
nadat de foto was opgevraagt bleek het hier om zo'n geval te gaan!!

hij had alleen geen 01 codering :S ( dus hoe dat dan zit )

nogmaals hoop niet dat dit jou ook overkomt, maar wees op je hoede!!
bij elke bekeuring die je krijgt, goed opletten of je daar wel geweest bent!!!

veel suc6 !-!

Oldskool

ga naar zo'n winkel waar je dikke letter kentekenplaten kan laten maken;).

Marcelo

Citaat van: Remko de W. op 20 mei 2007, 08:49:08

Graag eerst goed lezen voordat je antwoord,
er word toch gezegd dat het niet door de gasinbouw komt...

je krijgt een 01 code op je papieren als je ,
of de papieren of je platen bent kwijt geraakt.

Goed remco,

Ik heb het verhaal waarschijnlijk verkeerd gelezen.
omdat ik dit gelezen had
:
Citaat van: Francois op 19 mei 2007, 12:48:50
Nu heb ik de auto een half jaar inbezit en de lpg instalatie schijnt er niet al vanaf het begin in te zitten, hebben ze later erin gebouwd.Na dat ze die installatie geplaatst hebben is er schijnbaar een nieuw kentekenbewijs gekomen met lpg g3 erop.
Nu wou ik nieuwe platen halen en vertellen ze mij dat als ik nieuwe koop er een 1 op komt te staan terwijl ik die er nu niet op heb staan.
Dat schijnt te komen na die gas inbouw is er een nieuw kentekenbewijs gekomen met duplicaat code 01 erop.

Dus mijn excuses hiervoor, ik dacht toen ik dit las, dat het wel door de gas instalatie kwam.

en omdat hij zijn orginele platen er nog op had, leek het mij niet correct dat de 01 codering gegeven was.
deze krijg je pas als je je platen bent kwijtgeraakt.

althans dat dacht ik nogmaals mijn excuses, en zou het in vervolg nog een keer extra doorlezen!!!!

Groet, Marcelo

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev