Advertenties


Achteraf inbouw originele Renault Megane mp3-speler

Gestart door kampvuur, 14 mei 2007, 10:25:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

kampvuur

Ik ben net langs de Renault-dealer geweest met de vraag hoeveel 't kost om in mijn Megane Ph2 een originele mp3-speler in te laten bouwen (om de huidige cd-speler te vervangen). Hij zei dat het in de 4-cijferige bedragen zou komen; hij kon me geen bedrag noemen. Moet het echt zoveel kosten!?  8)7

Iemand die weet hoeveel een originele Renault (Megane Ph2) mp3-speler kost en hoe deze heet (model)?

Alvast bedankt.

Renier

Welk bouwjaar is de auto?

Er is alleen een MP3 versie vd Renault radio beschikbaar voor de Updatelist radio, deze is alleen geschikt voor modellen vanaf 2006. Voor die tijd gaat het om de Tunerlist radio. Ziet er identiek uit maar heeft een andere display aansluiting (CANBUS). Dus alleen als je een Megane vanaf 2006 hebt (met de nieuwe achterlichten) kan je de MP3 Updatelist radio inbouwen. Zo'n radio is soms op eBay te vinden, kost je dan ongeveer €100,-

Ik heb zelf een 30 GB iPod om m'n Renault Tunerlist radio aangesloten via de Dension Icelink Plus interface, werkt perfect, bediening via stuurwielsatt.

Je kan op de Renault radio ook een VDO Dayton 6CD MP3 wisselaar aansluiten, type CHM 604 MP3


kampvuur

Thx!! Bouwjaar is 2006, april. Dus ik moet een UpdateList radio hebben? Deze zijn specifiek voor Renault, neem ik aan?

Maar jij gebruikt gewoon een Dension Icelink Plus om mp3's af te kunnen spelen via je standaard Tunerlist-cd-speler?
Jouw oplossing is natuurlijk wel duurder dan een UpdateList radio in laten bouwen, niet?

Renier

#3
Ja, dan moet je de Updatelist radio hebben. Dat is de af fabriek radio. Er zijn 2 versies van, de standaard en de MP3 versie. De eerste speelt geen MP3 CD's af, de 2e uiteraard wel. Is meen ik €125,- duurder. Maar welke Renault radio dan ook is het geld niet waard om die nieuw bij de dealer aan te schaffen. Ik heb mijn radio zelf via marktplaats.nl gekocht, voor nog geen €100,-.

Ik heb zelf een Cabasse Tunerlist radio uit een Laguna ingebouwd, heeft wat meer vermogen (4X30 w) dan de standaard Megane Tunerlist radio (4X15 w). Helaas kan in jouw wagen alleen een Updatelist radio. Of natuurlijk een Pioneer, Sony, etc, evt. met stuurwiel adapter. Zo'n Pioneer radio geeft een veel beter geluid en met een stuurwieladapter is hij natuurlijk even makkelik te bedienen als de Renault radio. Alleen vind ik het niet mooi staan in het dashboard en hou ik er niet van om steeds het frontje te moeten verwijderen als ik de auto parkeer.

De Dension Icelink Plus interface kostte me €165,- plus natuurlijk nog de iPod zelf (30 GB model €230,-).
Voor info: http://www.dension.com/icelinkplus.php.
Ik heb de Icelink interface gekocht via http://www.supplies4mobility.nl/.

Voor de iPod heb ik een VDO Dayton CHM 604 MP3 wisselaar gehad op de Tunerlist radio. Gekocht bij Pixmania, zie evt: http://www.pixmania.nl/nl/nl/86463/art/vdo-dayton/cd-wisselaar-chm-604-mp3.html

Hier wat foto's van m'n radio, de Icelink interface en hoe ik in mijn Megane de iPod gebruik in een zelf gemaakte houder:








Succes ermee!

kampvuur

Thx! Heel duidelijke info!! Je hebt me nu wel aan het twijfelen gebracht.. zal ik nu net als jij een icelink+ipod aanschaffen of toch proberen een updatelist-mp3-radio te kopen? ;)
Ik heb op ebay wel 2 updatelist-radio's gevonden; maar onbekend of ze mp3 ondersteunen; in afwachting van de verkoper-reacties..


kampvuur

Voor de grap bij meerdere (2) Renault dealers gevraagd hoeveel een updatelist mp3-speler zou kosten, ze komen allebei met een bedrag van boven de 1500 euro!! De ene zegt 1750 en de ander zegt 1550! En beiden raadden ze me aan om bij een radioboer een goedkopere mp3-speler te kopen.. *zucht* Ik ga ervanuit dat de stekkers/aansluitingen van de updatelist zonder-mp3 hetzelfde is als de updatelist met-mp3! Kan niet geloven dat het vervangen van de radio meer dan 1500 euro moet kosten! :s

Renier

Je bent dus echt knetter als je dat zou doen. 8)7

Je standaard radio heeft iedere dealer wel 10X op de plank liggen in z'n magazijn van mensen die hem door een ander hebben laten vervangen. Af fabriek heeft de MP3 versie een meerprijs van 125,-

Een goede Pioneer mp3-radio is de DEH-P6900IB met geintegreerde ipod control, kost rond de 200,-

kampvuur

Heheh.. maar wel grappig om te horen dat die dealers eigenlijk dus niet weten hoeveel zo'n Updatelis-mp3 kost. En al helemaal raar dat ze me dan naar een winkel gaan sturen om een mp3-radio te kopen ipv dat ze zelf er geld aan willen verdienen. :o

Renier

Die ervaring heb ik ook met dealers. Zo kostte een wisselaar bij de dealer ruim 600,- terwijl ik hem zelf voor 169,- kocht op www. :D

Marcelo

zo dat is indd veel geld voor een standaart radio 8)7

ik zou hoe dan ook voor een ipod gaan !-!

dat werkt perfect!! aanschaf is ook niet zo duur meer! en het scheeld je ook cd's  ;)

wand als je telkens nieuwe cd's nodig hebt om te branden, scheelt het uit eindelijk niet veel of je een ipod aanschaft (waar al je muziek op kan) Of dat je telkens naar de winkel moet voor nieuwe cd's.

jb

Kijk eens naar deze oplossing:

Ga naar marktplaats en zoek op

7711419310

Renier

Citaat van: jb op 22 mei 2007, 12:35:59
Kijk eens naar deze oplossing:

Ga naar marktplaats en zoek op

7711419310

Dit is een simpele AUX interface. Zal waarschijnlijk prima werken met elke MP3 speler, maar dus geen bediening via de radio/stuurwiel mogelijk zoals bij de Icelink. Zelf vind ik dat een stuk mooier.

kampvuur

Hmm.. inderdaad; met de Icelink wel bediening vanaf 't stuur.
Eerst kijken wat ik op marktplaats/ebay wat kan vinden.. als ik een redelijk betaalbare Updatelist mp3-speler kan vinden, dan is dat ook goed. Dan maar CD-RW's gebruiken ipv steeds CD-R's! Hahah!
En die ipod+icelink is echt een heel mooi systeem; alleen stukken duurder dan een originele Updatelist mp3-speler.. die optie hou ik als backup. Thx jongens!

MeganeGrandTour

#14
Voorheen een Megane Grand Tour 1.6 Dynamique Comfort van april 2004 gereden welke was uitgerust met staandaard af-fabriek Renault radio en  Audio Connetion Box (Renault partnr 7711419487), welke erg gemakkelijk en plezierig in gebruik.

De Audio Connection Box biedt de mogelijkheid om diverse geluidsbronnen (i-pod, MP3 speler of USB stick) aan te sluiten op een originele, af-fabriek, radio Renault. De Audio Connection Box kan worden gemonteerd in het dashboard kastje waarna de geluidsdragers kunnen worden aangesloten. Heb hier zelf een 8Gb USB stick met mp3-tjes aan hangen.

Ondertussen berijd ik een Megane Grand Tour 1.6 Tech Line van oktober 2006, welke voorzien van een Carminat Navigatiesysteem met in met dashboard wegklapbaar 16x9 kleurenscherm en 4x15W Radio (Cabasse) met CD-speler. Ook deze Megane is voorzien van een Audio Connetion Box, echter met een ander artikelnummer.

Er bestaand nl 2 versies van de Renault Audio Connection Box (ACB).
Renault partnr 7711419487 werkt op een basis radio (Update list)
Renault partnr 7711207550 werkt op een radio met Carminat CD-Navigatie (géén DVD-Navigatie).
Betreft volgens mij een Dension Gateway 300.

Laatstgenoemd artikelnummer is in mijn huidige Megane geïnstalleerd. Eerstgenoemde op een basis af-fabriek Renault Radio zoals in mijn eerste Megane.

Opmerking:
Het Carminat Navigation Informee II systeem (CD-navigatie) welke in mijn huidige Megane zit is overigens een CNI2 (4R-LPN). Voor duidelijkheid even een plaatje van een forum gehaald, zie http://carminat.hu/images/stories/cni2/megane2_4r-lpn_headunit.jpg.
Hierbij is de navigatie bediening/gps geïntegreerd in de radio, welke ook navigatie cd uitleest. Op een CNI1 systeem, welke tot 01-2006 beschikbaar geweest, zit de navigatie bediening/gps in losse unit en wordt navigatie cd uitgelezen via een aparte cd-wisselaar. Voor de CNI1 is geen Audio Connecion Box beschikbaar.


Voor meer informatie over CNI1 of CNI2 systemen zie: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=nl&sl=hu&u=http://carminat.hu/cni2/azonositas.html&prev=/search%3Fq%3DCarminat%2BInformee%2BII%2BV29%2BCD%2Bcni2%2BCENTRAL%2BEUROPE%26hl%3Dnl&rurl=translate.google.nl&usg=ALkJrhhLCTKFmdjYMil3VejNcKu0h0hxCA

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev