Advertenties


Mégane slaat af bij terugschakelen 2e versnelling...

Gestart door Nostal-G, 10 mei 2007, 10:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Nostal-G

Hallo allemaal,
ik heb sinds een paar weken een Mégane coupé 2.0 uit 1998 gekocht. Het is één op gas (G3).
Heb er nieuwe APK op laten zetten en hij heeft een grote beurt gehad.
Nu heb ik een paar keer meegemaakt dat hij afsloeg op gas bij het terugschakelen naar de 2e versnelling... Zowel bij het naderen van een drempel, als wel bij het naderen van een kruising na het afrijden van een afrit... :?
Nou heb ik me laten vertellen dat je met gas wat rustiger terug moet schakelen en had ik het 1 keer het gevoel dat hij niet helemaal goed in de versnelling zat...
Hij stottert dan niet, maar slaat gewoon stilletjes af, hij doet dit dus alleen in de 2e versnelling..

Zijn er meer mensen hier die daar ervaring mee hebben en/of de oorzaak en oplossing weten?
alvast bedankt...

Decepticon#1

Dit heb ik ook gehad, de stappenmotor moest bij mij gereinigd worden. Ik rijd trouwens niet op gas, maar dat van dat terugschakelen naar de 2 was bij mij ook het euvel. Succes ermee!

Nostal-G

Bedankt, zal morgen direct eens kijken of ik dat zelf kan doen...

Albert_Megane

mijn megane rijdt ook op lpg als ik optrek in moet dan weer stoppen slaat hij af dan ga ik hem weer starten dan is het weer goed wat kan dat dan zijn.

Marcelo

is dat alleen de 1e keer dat je hem start of ook als de moter warm is?

Albert_Megane

de 1ste keer daarna is het goed.kan het zijn dat hij dan net van benzine naar gas gaat.

Marcelo

ja dat kan het zijn dat heeft de mijne ook wel eens!!

miss iets verder door trekken in z'n 1 en dan zodra je de koppeling intrapt dan slaat hij gewoon over Y

Albert_Megane



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev