Advertenties


Maximale turbodruk laat lang(er) op zich wachten

Gestart door ForzaMollie, 8 mei 2007, 12:48:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ForzaMollie

Ik heb een Meg I Ph 2 uit 1999. 1.9 dTi sport.

Sinds gisteren viel me op dat het net leek alsof de turbo later dan de normaal gesproken 2000 toeren begon mee te werken. Om dit te testen heb ik em stationair in zn 2 laten rollen en het gas vol ingetrapt en inderdaad begon de turbo pas bij 2300/2400 toeren de volle druk te geven. Ook leek het iets langer te duren voordat de turbo op volle toeren draaide, normaal is dit effect vrij "heftig", maar het leek nu wat rustiger te gaan.
Ik merk overigens geen verschil in het vermogen.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb sinds 3 dagen wel de beschermkap die over het blok heen zit eraf gehaald omdat er 2 bouten losgetrild waren en deze niet meer goed vast willen, maar het lijkt me stug dat het door vocht ofzo komt??

kremers

LMM eens laten meten waarschijnlijk heeft deze de geest gegeven

kremers

Citaat van: RS50Jochem op  8 mei 2007, 20:00:22
LMM = LuchtMassaMeter..

Een TDI van de VAG en diesels van Opel en vast nog andere merken hebben dit apparaatje om de rekeneenheid van de inspuiting info te geven omtrent een aantal zaken van de lucht die de motor inzuigt..

Ik weet niet of een dTi hier gebruik van maakt..


idd een lmm is een luchtmassa meter :-)

ForzaMollie

en wat kost zo'n lmm?

Kan het kwaad om daar nog even mee door te rijden of is het aan te raden dit zsm te vervangen?

Timo Zuiderduin

kan het niet ook met je blowoff valve te maken hebben? (als die er al inzit,.. weet ik eigenlijk niet)
Ik heb weleens vernomen dat het veertje van de B.O.V. op den duur zijn kracht verliest en de druk te makkelijk wegvalt (en dus niet goed opbouwd) door het plaatsen van een nieuw/strakker veertje kan dit dan worden opgelost.

maar kan je hem niet laten uitlezen?

Ik weet dat bij VAG wagens door hem te koppelen aan de VAG-Com je een heleboel info kan uitlezen.

succes ermee in ieder geval!

ForzaMollie

ehm... voor zover ik weet heeft een diesel geen blow-off valve toch?

Maar goed, wat uitlezen betreft, er valt toch weinig uit te lezen als ik geen storingsmelding op mijn dash krijg of zie ik dat verkeerd?

Ik heb nog wat zitten surfen om wat meer info te krijgen over de lmm. Maar er zou dan ook vermogensverlies op moeten treden, maar dat is niet het geval. Het duurt alleen wat langer voordat het vermogen beschikbaar is.


Timo Zuiderduin

Citaat van: Mollie op  9 mei 2007, 12:03:52
ehm... voor zover ik weet heeft een diesel geen blow-off valve toch?

dat zou heel goed kunnen,... vandaar dat ik al aangaf dat ik daarover twijfelde.

ForzaMollie

ik ga vanmiddag ff langs de dealert, kijken of ze iets uit kunnen lezen. Neem aan dat als de meter niet meer goed functioneerd dat ze dat wel moeten kunnen uitlezen?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev