Advertenties


steenslagschade aanpakken

Gestart door nafeenstra, 3 mei 2007, 20:42:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nafeenstra

Bij het wassen van mijn auto kwam ik er achter dat er voorop de neus steenslag schade zit.
Er zit hier ook een plek bij van een vierkante cm dit plekje begint al wat te roesten.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, het betreft een megane coupe zwart metallic.

MVG

Nico Feenstra

pmf4k

eruit schuren en opnieuw Spuiten...Let wel! de Steenslag en de Roest moet Helemaal weg zijn zo niet heb je kans dat het binnen het jaar er weer doorheen komt!!!!!

Marcelo

moet hij dan naar een spuiter??

of kan dat zelf met een spuitbusje?

Thijsie

Ik heb ooit eens een aflevering gezien van de grote beurt ( of geluk bij een ongeluk ofzoiets ) waar er steenslagschade op de moterkap gingen maken. Ze spoten met een spuitbus verf op de moterkap en wreven dit uit met een doek, en weg was het?  8)7 8)7  :D _o_ Y

Heeft iemand dit toevallig gezien? Zou wel goud zijn als dat kon  Y !-!

Marcelo

ja zou dat echt kunnen??? :?

zou wel mooi makkelijk wezen  Y

Marcelo

is dit trouwens het filmpje die je bedoelde???
http://www.youtube.com/watch?v=XppvmkJFlk8

maar kan het dan ook met een spuitbus bij halfords vandaan is mijn vraag???

pmf4k

#6
BTW:  hoever zit de steenslag? is het de hele motorkap of een kleingedeelte voorop boven de koplampen???

Steenslag is een doorslag door de laklaag heen...soms door de Primerlaag vandaar dat de roest er dan doorkomt. en met spuitbussen!! tja leuk als je Snel wil handelen maar verwacht dan geen Resultaat.

het beste is dit te schuren met Korrel 80 of 120  ( Grof dus ) als je dan de roest en steenslag verwijdert hebt mits dit zonder stralen lukt  schuur je de plek groter zodat de geschuurde gedeelte 1 wordt met de laklaag die wel in takt is met korrel 280...let wel dit is een secuur klusje ( ligt eraan hoevaak de motorkap al gespoten is   zitten er meer laklagen op dan ben jewel ff bezig om hem helemaal Glad te krijgen..
dan kijken of de kap goed vlak is en geen deukjes of zo vertoont. zo ja plamuren met 2 component!!

dan als dat klaar is behandel je de geschuurde plek Blank metaal met een GOEIE Whasprimer..dit stopt verder roesten of aantasting van het blanke metaal...als dat droog is komt er gewone Primer op  let wel dat DIT 2 Component lak is  dat is Beter dan primer uit een spuitbus...1 component & 2 component gaan niet samen.....wel andersom  ( anders werkt het op)
als er daar dan een laag of 3 vanop zit moet dat drogen.....
dan moet dat oppervlak geschuurd worden met een Schuurplank tot je niks meer voelt als je er met je hand overheen gaat...dan naschuren met de machine met korrel 400 of 500 voor Zilver metallic...en geen kale plekken schuren zodat je weer door de primerlaag heen komt anders krijg je Rand aftekeningen in de Lak  wat je dus bij zon licht goed ziet!!!!


en het spuiten kan beginnen  :) :)
in de meeste gevallen spuiten ze dan de beide voorschermen ook nog mee om zo geen kleurafwijking te krijgen....SOMS dus!!!!

Marcelo

nee bij mij gaat het om de moterkap.

en daar zit op sommige plekken een beetje steenslag,
het is geen roestvorming maar wel kleine blaasjes zeg maar,
dat je lucht onder de lak ziet zitten.

is het beter om dan gewoon aan te stippen??

ik ben bang dat dat niet blijft zitten namelijk. poets je er 9 van de 10 keer zo weer uit, Tog ???

groet, marcel

pmf4k

als je erweinig aan wil doen kan je hem bij tippen met 2 Componenten lak als je goed poetst en Ontvet blijft dat wel zitten als je hem bijwerkt met een Piep klein penceeltje


matthew

Als je een paar keer goed de hogedruk op die blaasjes zet dan bladderd het er zo van af.
Dus als je je probleem wil oplossen moet je toch echt even de neus opnieuw laten spuiten.

Marcelo

ja dat snap ik  ;)

is alleen zo'n prijzig geintje :q

dus dat moet even wachten, zolang het niet gaat roesten,
vind ik het nog wel even goed zo.

Bedankt voor je reactie !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev