Advertenties


Motor slaat af HELP

Gestart door FortunaZitterd, 19 april 2007, 13:08:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FortunaZitterd

sinds vorige week heeft mijn megaaaantje een klein probleempje.
Wanneer ik mn auto start heeft ie welleens de neiging om af te slaan.
En tijdens het rijden is het af en toe alsof ie te weinig benzine of zoiets krijgt.
Hapert.. een beetje.

Wanneer ik een paar kilometer heb gereden gaat het allemaal wel weer..

WIE KAN ME HELPEN!!

dank je wel alvast.

Marcelo

Hallo,

Ik vraag me af of je megane ook in zijn toeren danst?

de auto van mijn ouders heeft het namelijk ook weleens,
en heb eens goed opgelet, ik weet waardoor het bij hun komt.

aangezien we nu lekker weer hebben, gebruiken we de airco weer die gebruikt aardig wat stroom en kan er voor zorgen dat de auto dan afslaat.

dus mijn tip zet de airco even uit voor dat je hem start,

Wat ook mogelijk is is dat je dinamo je accu niet lekker bij laad

maar ik zou tog voor de zekerheid even naar de garage gaan  !-!

veel suc6,

Greetz, Marcelo

matthew

Smoorklephuis schoonmaken,of er is gewoon een bobine stuk.maar dan moet die op 3 cilinders blijven lopen

Marcelo

Wat is een smoorklephuis Matthew ???

GR  Marcelo

Marcelo

tja wat moet ik zeggen : Ik en techniek 8)7 :q hahaha kan ook niet alles weten heh ;)

rombartus


Type: Megane 2 1.6 16V Dyn. Comfort.
Jaartal auto/km stand : 2003/41000km.
Beschrijving van de klacht: Na starten van de auto gelijk afslaan.
De reparatie die is gedaan: Vervangen van de nokkenas sensor.
Zelf gedaan of laten doen: Laten doen bij Renault Visscher in Tiel.
Kosttenplaatje: 90 euro inclusief btw.
Klacht verholpen: Ja

Dit was mijn probleem toendertijd.

drbiqs

#6
Heb ik een aantal maanden geleden dus ook gehad,geloof een megane 2 kwaaltje.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Renier

Had hetzelfde probleem bij mijn megane II 2.0. Smoorkleppenhuis laten reiningen en hij start weer als een zonnetje. Vorige eigenaar had er heel veel korte ritjes en weinig km meegemaakt waardoor de boel ernstig was vervuild.


Jacob

#8
Heb bij mijn vorige auto een soortgelijk probleem gehad, dit bleek eenvoudig op te lossen te zijn door een busje "injector-reiniger" toe te voegen aan de benzine. Lijkt simpel,maar werkte enorm goed (heb het bij de megane ook al een keer toegevoegd na een tijdje slechter starten en nergens last meer van).

Bij de vorige auto was het overigens niet alleen slechter starten, maar een keer gehad dat na het gas loslaten de auto afsloeg, best irritant voor een stoplicht kan ik je vertellen (dan sta je daar met een gevoel van: nee ik wil niet sporten hoor, maar moet spelen met het gas anders slaat ie af...  ;)) Moest toen een ritje door rotterdam centrum, heb toen best afgezien. Na het toevoegen van de reiniger (was toen idee/oplossing van de dealer) geen problemen meer gehad.


FortunaZitterd

word er gek van..
Elke keer als ik een rotonde op rij valt me de motor uit..
Elke keer wanneer ik de koppeling intrap  >:( l- l-

Marcelo

ja mijn megane begon ook moeilijk te doen zodra ik mij koppeling intrapte

kijk eens savonds, rij dan gewoon met groot licht aan en doe je raam een paar keer op en neer
en kijk dan of je verlichting dimt als dat zo is zal ik de accu even vervangen of door meten. !-!

hielp bij mij wel Y

Marcelo

oh en kan de dealer hem niet mooier stationair laten lopen trouwens :?

of is dat niet zo makkelijk?

Syl

Citaat van: FortunaZitterd op 19 april 2007, 13:08:44
sinds vorige week heeft mijn megaaaantje een klein probleempje.
Wanneer ik mn auto start heeft ie welleens de neiging om af te slaan.
En tijdens het rijden is het af en toe alsof ie te weinig benzine of zoiets krijgt.
Hapert.. een beetje.

Wanneer ik een paar kilometer heb gereden gaat het allemaal wel weer..

WIE KAN ME HELPEN!!

dank je wel alvast.


Ook ik heb dit probleem.!! Wordt er gek van! >:(

Heb hem gister bij de renaultdealer gebracht en heeft het gasklephuis gereinigd en ingespoten etc. maar het probleem doet zich nog steeds voort.

Wie heeft raad?

Syl



Ook ik heb dit probleem.!! Wordt er gek van! >:(

Heb hem gister bij de renaultdealer gebracht en heeft het gasklephuis gereinigd en ingespoten etc. maar het probleem doet zich nog steeds voort.

Wie heeft raad?
[/quote]


Sorry zie nu pas dat dit topic voor de phase 2 is, ik heb een megaantje uit 1998,
maar wellicht maakt dat niets uit?! ;)

tg_megane

#14
ick weet heel veel van renault maar niet zoow veel van motorisch wel van raam meganiek:D:D:D:D:D:D



lathz ann

[mod]
Verzoek om niet op elk bericht te reageren als niets zinnigs te melden hebt. Nutteloze berichten zullen dus in de toekomst ook verwijderd worden
[/mod]

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev