Advertenties


Zelf mijn distributie vervangen 2.0 8v megane

Gestart door buggyman, 18 april 2007, 23:49:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Dennis20

als je er zelf geen ervaring mee hebt dan zal ik het niet gaan doen op de stoep.
het is altijd even uitzoeken hoe het allemaal in elkaar zit.

weet je de juiste volgorde dan is het wel te doen ja.
maar ieder voor zich de een heeft er wat meer handigheid in als de ander. ;)


16v Arnie

Ok de technische kennis op dit forum is dus niet van bijster hoog niveau. De meeste verkiezen zekerheid voor een risico. Opzich valt daar natuurlijk wat voor te zeggen. Ik ben, al zeg ik het zelf wel redelijk technisch aangelegd en doe het liefst alles zelf. Daar hoort dan misschien een risico bij, maar je hebt wel zekerheid dat als het gebeurd is alles goed is! Daar twijfel ik bij sommige garages nogal aan.



wouter arnouts

ik hoor het al niks voor mij ik ga altijd voor zekerheid en ga naar een autobedrijf weet ik zeker dat  het goed is iig degene die het wel zelf doen petje af hoor grtz

Erix

Zelf doen hoog risico eh?

Tot op het heden heb ik altijd meer gerommel met zaken die door de dealer gedaan worden dan wanneer ik het zelf doe. Wanneer ik het namelijk zelf doe bespaar ik absoluut nergens op en neem overal rustig de tijd voor. Zo'n monteur werkt volgens vaste tarieven en dus ook in een vast tijdschema waarbinnen het moet gebeuren (wel met wat marge maar dan nog). Al met al heb ik het niet zo meer op dealers naar alles wat ik met RENAULT hier heb meegemaakt met m'n GTT. Op het moment ben ik zelfs met een rechtzaak bezig tegen RENAULT over mijn cilinderkop revisie en het vervangen van de distributie riem + spanrollen van mijn megane coupe.

meer info:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=24464
ZX-Audio · the finest audio products around

TrickeY

goed , maar niet alle dealers over 1 kam scheren :P

Dennis20

een dealer hoort goed werk te leveren.
als ze dat niet zouden doen, doen ze zich zelf te kort en
krijgen ze alleen maar boze klanten terug.
ik werk zelf bij een dealer en weet dus hoe het gaat in het garage
wereldtje, ze horen gewoon vak werk af te leveren.

is togg zo  Y

Stefan

Nu iedereen zijn mening weer heeft geventileerd en we inmiddels kilometers off-topic dreigen te gaan, lijkt het me verstandig er een einde aan te breien en nuttige informatie te plaatsen of, indien alles voor de topic starter duidelijk is, er maar een slotje op te gooien....
pffffffff.... :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

buggyman

Citaat van: RS50Jochem op 25 april 2007, 14:44:43
buggyman wat is nou zowiezo jouw doel geweest met het opstarten van dit topic.. Want ik kan het niet exact peilen..??!!

Om iemand voor zijn borst te stoten is niet mijn bedoeling geweest (sorry) Waarom ik dit topic opstarte was gewoon omdat ik nooit eerder aan een Renault heb gesleuteld en geen automonteur ben. Ik wilde er alleen maar mee vertellen dat het best goed te doen is en het je veel zuur verdiende centjes op kan leveren door het zelf tedoen. Iedereen kan voor zich zelf uitmaken wat hij kan en niet kan lijkt me.

Het moraal van het verhaal is dat er vaak heel moelijk word gedaan over de distrubutie vervangen en er zelfs mensen de auto voor verkopen (die van mijn ook)vanwege de hoge kosten.

Dan ten 2e voor 16v Arnie, jouw opmerking over het niveau van de kennis op dit forum is in mijn belevenis zeker niet gepast.. Waar de laatste +/- 8 berichten het exact over gaat is de kwestie het wel of niet zelf doen.. Er zijn genoeg forum leden die de kennis in pacht hebben om dit soort werkzaamheden te verrichten.. Echter deze zijn in de regel van mening dit niet openlijk uit te leggen op het forum, om de onwetende beginner te beschermen..
Dus kennis of niet, daar kan jij denk ik niet over oordelen, ik denk dat je er zelfs dat je genoeg mensen mee tegen de borst stoot met je opmerking..

Het gaat mij niet om de kennis, ik ging er alleen vanuit dat menige Megane bezitter hier zelf sleutelde aan zijn auto.

Ik mag misschien niet de vergelijking maken maar als ik op het buggy forum zit en ik stel de vraag..."ik wil een Porsche motor in mijn buggy bouwen waar moet ik opletten"..krijg ik het antwoord..let op de overbrengingsverhouding , drysump etc en niet of dat ik dit op de stoep kan doen...en ofdat de krukas poelie wel los komt. Maw gewoon info voor mede merk/bouw liefhebbers.

M.a.w. mijn gedachte gang was niet goed...nogmaals sorry..het was pure info en als iemand wil weten waar je op moet letten dan hoor ik het.

En als ik iemand beledigd heb...dan was dat echt mijn bedoeling niet..

Vriendelijke groet,

Peet


buggyman

Citaat van: RS50Jochem op 25 april 2007, 19:37:49
Helemaal duidelijk buggyman.. Mij is het zowiezo een stuk duidelijker.. Bij het bouwen van een buggy zul je veel moeten uitzoeken etc. diegene die daar aan beginnen zijn meestal zich daar ook goed van bewust.. hier op het forum is dat niet altijd, vandaar dan ook mijn (en sommige anderen) reactie omtrent hoe en wat..
No hard feelings vanaf mijn zijde verder..!

Beetje off-topic maar begrijp nu ook wat jullie strekking hier is..beetje jammer dat ik foto reportage van de distrubutie vervangen niet heb gemaakt maar gaat dit zeker doen van de koppeling vervangen. Maar nu ga ik opzoek hoe je hier een avantar kan plaatsen.

Veel sleutel succes

Peet

16v Arnie

#26
Sorry, ik bracht het idd verkeerd, zeker mijn fout. Ik had niet zo mogen reageren en al helemaal niet zo'n oordeel mogen vellen gezien de tijd die ik op dit forum zit.

Ik heb altijd Citroën gereden en zodoende altijd op die fora gezeten. Ik heb ooit de motor van mijn AX GTI gereviseerd en als ik daarover vragen had, kwamen er zoals meneer buggyman al aangaf geen antwoorden met "doe je dat thuis op de stoep"... Dat ontlokte mij deze wellicht onterechte reactie...

@rs50jochem, d8 je naam al ergens van te herkennen. Zie nu je oude rode AX gt, je hebt ook op de AXclub gezeten he?

royvdmaas

Citaat van: Dennis20 op 24 april 2007, 13:07:59
zo moeilijk is het niet.... :D

ik werk zelf bij renault en heb het wel eens gedaan...
maar of het op de stoep ook kan is mijn vraag?
want dan hoef ik ook niet snel snel snel te doen.  :q



Als het over seks ging, was dit best een grappige post geweest :) :q

Dennis20


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev