Advertenties


Zelf mijn distributie vervangen 2.0 8v megane

Gestart door buggyman, 18 april 2007, 23:49:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

buggyman

Vandaag ben ik er eindenlijk aan begonnen  :q Aangezien ik mijn coupeetje gekocht heb zonder geschiedenis (168.000 klm) was het toch raadzaam om de distrubutie te gaan vervangen. Ik heb al meerdere distrubuties vervangen van diverse auto's maar het blijft altijd spannend.

Op naar de Brezan voor een setje (110 euro)...wiel eraf, binnenschermpje verwijderen,motorsteun weg etc...endan...ruimte gebrek om de distrubutie kappen los te maken  :neen: Ongeveer het blok 10 op en neer krikken is alles toch los...daarna alles weer in elkaar zetten etc. Ben er ongeveer 6 uur mee bezig geweest maar daar zit ook tijd in van het heen en weer rijden omdat de distrubutie snaar niet correct was.

Moraal van het verhaal is...het is best zelf te doen met wat aardig gereedschap en het bespaard je toch zo'n 300 euro..(let wel op dat je goede merk tekens maakt).

De motor liep gelijk oke' en ik ga morgen lekker weer met mijn coupetje (dakje open) naar mijn werk en laat mijn lease doos lekker staan :9~



Ps ik heb deze Megane' gekocht voor 950 euro.....en heb er nu 210 euro voor een uitlaat, APK en distrubutie aan gespendeerd....dus zit nu op 1160 euro. Het doel was om de auto te kopen voor de handel maar ik ben verknocht aan dit wagentje !-!


Dj-Matthe

mooi verhaal , word er beetje emotioneel van gezien dat ik er zoveel gedoe mee heb :P maar mooie info!

Dennis20

Heb je dit thuis op de stoep gedaan?
of op een brug? Ik moet namelijk binnen kort ook....

groete

Reinier Goorden

Heren heren, denk nou niet meteen dat je zelf zo 1,2,3 je riempje ff wisseld.

16v Arnie

Hmm, intressant. Binnenkort maar eens een vraagbaakje halen. Scheelt de helft  --

Dennis20

zo moeilijk is het niet.... :D

ik werk zelf bij renault en heb het wel eens gedaan...
maar of het op de stoep ook kan is mijn vraag?
want dan hoef ik ook niet snel snel snel te doen.  :q


Reinier Goorden

Nou wordt het voor jou idd makkelijker maar er zijn meer mensen die dit forum lezen 8)7
Als die er nou ook zelf aan beginnen omdat hier staat dat het makkelijk te doen is hebben straks een hoop mensen een probleem.

buggyman

Citaat van: Dennis20 op 23 april 2007, 18:24:27
Heb je dit thuis op de stoep gedaan?
of op een brug? Ik moet namelijk binnen kort ook....

Gewoon voor de deur, wel op eigen grond. Een goede doppendoos met torx en een paar sleutels en krik (wel ff bokjes gebruiken voor de veiligheid!!!). Distrubutie gewoon ff markeren met een viltstift zoals je de motor uitgezet hebt. Als je de nieuwe snaar monteer moet je deze op spanning een kwart slag kunnen draaien ( op het langste eind). Het moelijkste is eigenlijk om alle boutjes van de distrubutie deksel los te krijgen (vandaar het opkrikken en laten zakken van de motor). Het is geen kunst en vlieg werk maar gewoon ff goed kijken.

groete

buggyman

#8
Citaat van: Reinier op 24 april 2007, 17:55:03
Nou wordt het voor jou idd makkelijker maar er zijn meer mensen die dit forum lezen 8)7
Als die er nou ook zelf aan beginnen omdat hier staat dat het makkelijk te doen is hebben straks een hoop mensen een probleem.

Dit is toch een liefhebbers forum??? Ik mag toch aan nemen dat niet iedereen hier linker handen heeft. Wel een radio inbouwen met navi en dvd maar geen schroefjes kunnen los draaien?????? Nou voor de laaste keer dan maar....gewoon het nokken as tandwiel en het krusas tandwiel voorzien van viltstift markeeringen(voordat je de oude distrubutie riem verwijderd)..niks geen speciaal gereedschap etc. PS een 16v blok is eigenlijk het zelfde. Volgende week ga ik er ook ff een nieuwe koppeling inzetten want we zijn nou toch bezig.

Keep up the good work


buggyman

Citaat van: Reinier op 23 april 2007, 18:59:50
Heren heren, denk nou niet meteen dat je zelf zo 1,2,3 je riempje ff wisseld.

Tuurlijk wel, gewoon doen en goed kijken

buggyman

Citaat van: Dj-Matthe op 23 april 2007, 03:28:38
mooi verhaal , word er beetje emotioneel van gezien dat ik er zoveel gedoe mee heb :P maar mooie info!

Wat voor een gedoe heb je er mee dan????. De motor is best eenvoudig op gebouwd.

buggyman

#11
Nee echt...de 16v is niet veel anders behalve de waterpomp....ik zelf werk meestal aan porsches en kevers..die hebben geen waterpomp of distrubutie riem..gewoon goed kijken en de tijd er voor nemen. Er zijn meer spook verhalen dan mensen die zo'n riem vervangen hebben. Je moet natuurlijk wel een beetje aardig gereedschap hebben en dan bedoel ik niet een brug of lucht sleutels maar gewoon een goede doppen set,krik, nadenken, en doen.

Ik heb een werkplaats handboek van de 8v en de 16v maar het sleutelen blijft het zelfde (behalve de waterpomp)

buggyman

#12
Dat lijkt me wel een beetje logisch dat je krukas vast zet al volgends de poulie bout los te draaien (schroeven draaier tegen de starterkrans). En met een stripje staal kan je ook de nokkenassen vast zetten. Natuurlijk speciaal gereedschap werkt ideaal maar menig persoon moet het net als ik doen met huis en tuin gereedschap. Waarschijnlijk heb ik me vergist in de sleutel technische kennis op dit forum......dus vooral niet zelf doen en ga naar de dealer!!!!!!!!

Dj-Matthe

Citaat van: buggyman op 24 april 2007, 19:08:12
Citaat van: Dj-Matthe op 23 april 2007, 03:28:38
mooi verhaal , word er beetje emotioneel van gezien dat ik er zoveel gedoe mee heb :P maar mooie info!

Wat voor een gedoe heb je er mee dan????. De motor is best eenvoudig op gebouwd.


mja bedoelde eigenlijk op mijn hele megane :) laat ik daar maar niet over beginnen dan ken ik bonnen blijven scannen :D

Dirk Kuipers

Kom op jongens.. Hou het even gezellig.

Iedereen kan voor zichzelf wel nagaan of hij dit kan of niet. Als je het niet 100% vertrouwd moet je het niet doen vanwege het risico.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev