Advertenties


accuzuur?

Gestart door glaerox, 18 april 2007, 19:25:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

glaerox

Hallo mensen,

deed net de kap van me coupe los, en zag een raar wit poeder liggen naast mn accubak. Kan dat accuzuur zijn? of toch wat anders...Geloof dat de accu niet ouder dan een jaartje is. Lijkt me raar als deze lekt.




Jan van Heteren

Das inderdaad accuzuur die daar gelegen heeft

maak dat goed schoon want het is echt slecht spul dat accuzuur, als er niets aan doet en er komt steeds weer wat accuzuur op te liggen dan zul je na verloop van tijd rechtstreeks in je interieur kunnen kijken... l-
Meganomaniac

glaerox

Bedankt Jan,

Morgen helaas de hele dag school en werken:(. Maar vrijdag ga ik die boel maar mooi ff uitbouwen en waar nodig van een beschermende lak voorzien.

Groeten Bastiaan

glaerox

#3


Zulke stukken losse lak trof ik onder de accu aan.



Het accuzuur heeft alles onder de accu aangetast.



weet iemand misschien hoe ik het zwarte kapje aan de linkerkant kan demonteren. krijg hem er nu nog niet af. Wil alles goed gaan schoonmaken, schuren en weer lakken.

Ook moet ik een nieuwe accu kopen, helaas ik op de oude niet meer te lezen hoeveel ampere hij was. Hoeveel ampere raden jullie aan? het is een 2.0 8v.

Groeten bastiaan



ForeverYoung

Is er iets mis met die accu dan???
Hij was toch niet ouder dan een jaar?
Beetje vreemd om een nieuwe accu te kopen, als het labeltje onleesbaar wordt :q

glaerox

De oude accu heeft gelekt. deze durf ik nu niet meer in de auto te plaatsen. Ook is het indicatie venstertje wat groen hoort te zijn zwart geworden.

vandaar...

R

#6
als je dat zwarte kapje optilt zit er een schroefje onder, je kan de plek waar de accu heeft gestaan insmeren met "Fertan" ontroester (Brezan) voor je er een nieuwe inzet.
ik zie aan je rode kabel dat je versterker(s) gebruikt dus ik zou gaan voor een accu met meer ampere dan de gemiddelde 40.

(heb je toevallig pas geleden afgekeken tijdens de les? ;))

Collin

Gebruik zelf altijd een wat zwaardere accu 'leistung' dan er standaard inzit. Misschien met de Coupe totaal overbodig, maar heb in het verleden nogal eens wat gedonder gehad met starten in de winterdag. 

Zou die verroeste delen trouwens behandelen met coroest (als 'k de naam nog goed herinner)
Is een goedje wat (verder) roesten tegengaat. Niet echt goedkoop voor zo'n klein potje, maar het werkt uitstekend.

Of de boel schuren, opnieuw behandelen en overspuiten. Heb zelf onder de plek waar de accu zit wat tectyl gespoten. (a: punt waar je niet vaak komt qua cleanen b: voorkomeni s beter dan genezen)
No nuts, no glory!

glaerox

Bedankt voor al jullie adviezen!

Vandaag ga ik de boel weer op orde maken, maak er wel weer een fototje van.

Morgen koop ik een nieuwe accu, wil best wat meer ampere kopen, maar krijg ik deze dan nog wel in mn coupe? de ruimte naar de accu toe is niet echt groot!

@ R. tijdens de les o-)? hoe bedoel je dat zo :?

TrickeY

omdat je een  berekening op je hand hebt staan ;)

glaerox

#10
haha, Nou...Het was de maat van de accu die er op het moment inzat. en bij gebek aan papier...

en alles staat weer mooi in de lak en tectyl


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev