Advertenties


Remschijven

Gestart door Sjors, 13 april 2007, 22:37:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Megane2000Coupe

Ik wil weinig remstof en goed remmen, maar las op het forum dat de meesten niet tevreden waren over de remschijven van EBC en wel over de originele. Dus vandaar deze vraag  ;)

Of remt het dan niet goed?

Megane2000Coupe

Als iemand dan een betere combinatie weet waardoor ik minder remstof heb en toch nog goed rem, dan hoor ik het graag.

Roy S.

Andere remmen koop je als het standaard spul niet meer voldoet. Niet voor de looks of het remstof, IMHO. o-)

En als je dan toch perse andere remmen wilt, koop dan iets goeds in plaats van die EBC meuk. :)

Roy S.

Citaat van: RS50Jochem op  2 juli 2007, 19:04:18
Je remvermogen heb je doorgaans nog genoeg.. Het is alleen niet de meest optimale combinatie.. Je remstof is in iedergeval wel minder..

Veiligheid gaat toch voor remstof? Als je elke week je velgen even afsopt (en dat doen de meeste van hier wel) valt de remstof zoiezo wel mee. :)

Roy S.

Ik heb mijn mening gegeven omdat die door de topicstarter gevraagd werd... :?


Megane2000Coupe

@ Roy: Je mening geven is ook goed, maar sommigen kopen dus wel andere remschijven en blokken voor de looks of voor minder remstof. Dit hoeft niet gelijk in te houden dat er niet minder geremd hoeft te kunnen worden.
Ik ben gewoon op zoek naar remschijven en blokken met minder remstof, die ook nog goed remmen.

Roy S.

Citaat van: RS50Jochem op 16 april 2007, 22:57:22
Ik heb met EBC Greenstuff in het verleden gereden, na 2 weken heb ik ze er alweer uitgehaald en vervangen voor originele.. Die blokken gaven mij maar 60 a 70% van wat de originele set leverde voor mijn gevoel.. Bij 180km/h rustig beginnen remmen, en er gebeurd niks, Daarna 120kg druk op je pedaal moeten uitoefenen om enigsins iets te gaan vertragen is echt eng hoor.. Ik rij zelden te hard, maar als ik moet remmen moet dit wel kunnen..

Citaat van: RS50Jochem op  2 juli 2007, 19:18:19
Als de veiligheid in het gedrang zou komen dan zouden deze blokken wel niet in Nederland verkocht mogen worden.. Dit als reactie op je laatste post..

Als je 180 rijdt en je EBC remmen laten het afweten is volgens mij de veiligheid toch wel in het gedrang..;)

Megane2000Coupe

#22
Ik ben op zoek dus naar goeie remschijven en blokken die goed remmen, maar wil ook minder remstof  ;)
Dus de Greenstuff Blokken, alleen de EBC schijven hebben meerdere mensen mindere ervaringen mee. Dus ik zoek de combinatie van goeie schijven en remblokken die minder remstof afgeven.
Helpt het nog als ik bijvoorbeeld geperforeerde schijven neem? Word het remstof dan ook minder?

Roy S.

Citaat van: RS50Jochem op  2 juli 2007, 19:38:49
Ja, precies.. Maar dat is mijn ervaring.. En een ervaring telt dan nog meer dan een mening zonder (voor ons nu kenbaar) eigen ervaring..




Kerel, je hebt gelijk.  -- !-! :0

matthew

Ik heb ooit ook alleen de greenstuff remblokken op originele remschijven gehad remt net zo goed en minder remstof,schijven kunnen wel wat sneller slijten.

En ik heb de combinatie ebc remschijven en ebc greenstuff blokken ook gehad en dat remde slechter dan met originele remschijven dus eigen ervaring.

Heb momenteel ferrodo remblokeen met sandler remschijven maar dat geeft niet minder stof.

Gr.

LVD

Als je minder remstof wilt, koop dan nooit ferodo uit de DS serie, die geven en meer remstof, en die remstof vreet in je velgen, ik heb het nu met 2 auto's gehad. het remt goed, ook in combi met standaard remschijven, maar de remstof die eraf komt, is best agressief. EBC heb ik geen ervaring mee.

loek

Nu ben ik me toch ook wel een beetje ongerust aan t maken. Ik heb zojuist een setjes EBC met Greenstuff gekocht. Hoe kan het nou zijn dat de een er tevreden over is en de ander is er helemaal niet over te spreken. Ik ga ze als het goed is donderdagavond monteren en ben benieuwd..

Jan van Heteren

ik heb ze ook onder de auto en heb er ook geen problemen mee..... !-!

@ Loek even de eerste tijd rustig inremmen en dan zul je denk ik ook tevreden zijn met de schijven....
Meganomaniac

Megane2000Coupe

Iemand ervaring met de geperforeerde schijven van autopartsonline?

Nick Mattheus

iemand ervaring met de oversized discs van k-tec racing??

en kent hier iemand een importeur van?

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev