Advertenties


Remschijven

Gestart door Sjors, 13 april 2007, 22:37:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sjors

Beste kenners

Ik ben me aan het orrienteren naar een setje remschijven. Ik wil voor geperforeerde remschijven gaan. Nu ben ik verschillende merken tegen gekomen:

OMP /  EBC  / Brembo / en Sparco.

Wat is jullie mening hierover. Hebben jullie eenmerk waarmee je goede of slechte ervaringen hebt dan hoor ik dat graag  !-!

Greetz
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Reinier Goorden

Ik heb de sparco schijven met T51 blokken. Ben er wel tevreden over, je merkt alleen bij koud weer dat ze ff warm moeten worden. Ze piepen dan wat als ze koud zijn echter met 2 a 3 keer remmen weg.

Paul

Brembo, remt erg hard, en worden niet snel te heet !-!
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Sjors

Okallemaal tevreden mensen over drie verschillende merken. Maar, eh zijn er ook mensen met minder goede ervaringen  :q

Maar alvast bedankt voor de reacties !  !-!
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Sjors

Niemand met negatieve of positieve reacties?

!-!
Monte Carlo!! aan de Maas!!

kremers

Mijn ervaring:

Standaard schijven en blokken voldoen !

indien je  Turbo motoren hebt en ergggggg hoge snelheden, dan pas proffesioneel materiaal kopen.

maar omdat nu op een 1.4/1.6/ of hooguit op een 2.0 Non turbo  :?

maar goed ieder z'n meug  _o_

Reinier Goorden

Misschien wil ie wel perforeerde schijven voor de looks achter zeer open velgen :?

Stefan

Bovendien is een setje stevig en betrouwbare remmerij sowieso nooit weg, welke auto dan ook.. ;)

Het kan nooit kwaad he..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

IK heb nu sandler geperforeerde remschijven mer ferrodo ds2500 remblokken erop en dit remt super.
Ik had hiervoor ebc remschijven mer remblokken(greenstuf),de remblokken geven inderdaad minder stof maar ik vond de schijven niet goed want ik remde met originele schijven harder naar mijn mening want ebc schijven remmen pas goed als ze lekker warm geremd zijn,en tijdens het rijden geeft het een irritant fluit geluidje als je met het raam los rijdt hoor je dit.

Dit is mijn ervaring ermee en ik wil er ook verder niemand mee beledigen ofzo !!!!!

Tim_Coupe

Een vriend van me heeft Sparco remschijven en blokken en die dat zijn echt super schijven naar mijn mening! Remt veel harder dan orgineel, nadeel is de prijs ten opzichte van orgineel...

Sjors

Oke dus EBC blokken zijn goed qua stof vermindering alleen de schijven zijn minder dan orriginele.

Sparco ( zoals in het autostyle boek) voldoen goed volgens 2 mensen

Brembo met bijpassende blokken is ook gewoon goed.

Ik doe het trouwens gewoon meer voor de looks. Want anders hoef je ook geen spoilers e.d. op je auto te monteren  ;)

Meer reacties zijn welkom  !-!

Monte Carlo!! aan de Maas!!

Benjamin Renon

Ik heb de Brembo Max schijven en ook de remblokken van Brembo. Ben d'r best tevreden mee, maar ze moeten wel een beetje warm worden. Bij koud weer piepen ze bij mij snel. Maar bijten doen ze graag.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Nick Mattheus

Iemand al oversized discs geprobeert??(http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=877)

Zal dit eigelijk wel eens willen proberen ivm met de looks (325mm) maar ook omdat ik vindt dat de originele remmen waardeloos zijn

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Megane2000Coupe

#13
Ik heb een vraagje: Is het mogelijk om EBC Green Stuff remblokken te monteren op standaard remschijven?
En scheelt dat dan ook remstof?

Roy S.

Kan wel.  :)

Het is alleen de vraag wat je wilt. Weinig remstof of goed remmen.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev