Advertenties


een groot probleem en het kost me bakken met geld

Gestart door tommy22, 2 april 2007, 23:25:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tommy22

hoi ik heb een renault megane coupé 1996.

ik heb hem vandaag naar de renault garage gebracht want hij liep niet lekker hij schommelt in toeren als ik stationair sta daalt hij soms terug naar 500 en wil de motor afslaan ook houd de motor soms erg in..

ze hebben nu mijn bogies vervangen me smoorkleppenhuis schoon gemaakt en me kleppen afgestelt maar het probleem blijft nu wilden ze me computer uitlezen maar daar komen ze niet in deze is geblokkeerd voor hun.

hun zeggen dat het komt door mijn clifford alarm systeem kan dat kloppen want hun zijn nu al 3 uur bezig geweest om in me computer te komen en het kost me inmiddels al bijna 500 euro aan kosten weet het ff niet meer maar wil heel graag dat me auto gemaakt word iemand enig idee waarom ze mijn computer niet uit kunnen lezen??

groeten tom

ForeverYoung

ik zou dat uitlezen nu nog even mooi laten voor wat het is....

meestal zijn dit toch wel makkelijk aan te duiden probleempjes, kwaaltjes zeg maar.
ze staan wat uitgebreider in de FAQ, als je er meer info over wilt. ik ga er even vanuit dat je een 1.6e hebt :x

*stappenmotor, (ook wel bekend als nullastregelklep) kan vuil zijn, maar soms helpt schoonmaken gewoon niet meer, dan moet je een nieuwe hebben. qua prijs scheelt het behoorlijk of je een originele haalt bij de dealer, of een vervangend/imitatie onderdeel van Siemens-VDO (net zo goed, alleen +/- 50 % goedkoper)
oh ja, de stappenmotor zit in het gasklephuis, kun je er met een beetje pielen wel uit krijgen zonder het gasklephuis te demonteren. als die al gedemonteerd is, is het uiteraard makkelijker. zie de FAQ voor wat ik bedoel.
*heb je het slangetje van de MAP-sensor al nagekeken? die kan poreus worden op bepaalde plekken.
*ik weet niet of een kapotte MAP-sensor (dat 'kastje') hier ook verantwoordelijk voor kan zijn, volgens mij gaat ie dan juist te hoog lopen.
*mijn auto liep laatst op 3 poten (maar niet altijd) en daardoor ook stationair te hoog, dat bleek uiteindelijk te komen door de pakking van het inlaatspruitstuk die niet goed meer afdichtte (ook weer een kwaaltje!).
aan de techneuten van hier de vraag of dat ook jouw probleem zou kunnen veroorzaken...

volgens mij kunnen er nog wel meer oorzaken zijn, maar ik betwijfel of je met uitlezen de oplossing gaat vinden. wat mij verteld werd laatst, is dat deze ECU's het nog niet zo gedetaileerd opslaan zoals een nieuwere ECU dat wel doet...


tommy22

oke ze gaan beginnen met me draadboom uitpluizen en hun zeggen dat het inhouden in laag toeren tal want me auto houd alleen in in laag toerental kan ook een onefenheid zijn in me kop omdat half jaar geleden me koppakking is vervangen mensen sta me bij als hij de voolgende 500 versleuteld heeft belt de monteur weer over 2-3 dagen is dat ik hou jullie op de hoogte wat het probleem uit eindelijk is geweest en hoeveel ik lichter ben zeg maarja voor 2000 euro heb ik geen goeie nieuwe auto dus dan maar repareren

xforce

heb je geen verlies van koelvloeistof of olie?

Als ze onlangs de koppakking vervangen hebben, en ze hebben de kop niet goed gevlakt, dan is de kans groot dat de koppakking zo weer lek is.

Aan de andere kant, als je hem bij een dealer laat repareren en ze zitten dadelijk al op 1000 euro en ze hebben dan alleen al maar het probleem gevonden, dan is het misschien nog interessanter om er een 2 liter blok in te hijsen

Timo Zuiderduin

Ik zou overigens niet akkoord gaan met kosten die zij in rekening brengen voor het uitlezen!

al doen ze er een hele dag over,.. er zijn tijden voor vastgelegd en daar moeten zij zich aan houden! als hun er na 3 uur niet in komen is het belachelijk dat jij ervoor zou moeten betalen! dan kunnen ze wel zoveel zeggen!

overigens lijkt het mij verstandig om de punten aan te halen die Edward ook al aangaf. stappenmotor en het slangetje van de mapsensor zijn zeer bekende renaultkwaaltjes en die veroorzaken de problemen die jij in eerste instantie al aangaf!

tommy22

ja ze gaan nu eerst kijken of de kop wel goed gevlakt en als dat zo is gaan ze kijken hoe ze me alarmsysteem kunnen omzielen om toch in me computer te kunnen komen zeg maar.

ik heb zelf 2 linker handen met sleutelen:P maar hun houden me op de hoogte ik heb over 2-3 dagen weet ik meer ik hou jullie op de hoogte

Timo Zuiderduin

laat ze nou eerst ff die punten van Edward checken,
dan kan het misschien met een half uurtje opgelost zijn!

stappenmotor is een kwestie van 2 schroefjes loshalen, motortje eruit, ff schoonpoetsen/vervangen en weer terugzetten.
en slangetje van mapsensor is een kwestie van loshalen, checken en eventueel terugzetten/vervangen!

als dat het euvel is dan ben je heel wat minder geld kwijt en heb je je auto snel weer terug!

tommy22

oke ik heb me auto terug probleem is niet verholpen nog maar ze kunnen er niet achter komen wat het is want ze kunnen me computer niet uitlezen die is geblokkeerd voor hun dus das balen maar kan ik zelf ook de stappenmotor schoomaken en dat slangetje van de mapsensor kijken of die nog goed is ?? kan iemand eventueel naar me mail foto's sturen waar dat dingetje zit want weet dat niet..

en dan nog een vraag kan iemand aan een handboek komen voor mijn renault megane coupé
1.6e want dan kan ik zelf ook wel een hoop vinden denk ik of kan ik dat handboek gewoon downloaden ??


ForeverYoung

kijk eens in de FAQ :)
mocht je 'm niet zien, dan even naar het hoofdadres gaan (www.meganeclub.nl) en dan staat ie wel ergens bovenin. daar staan tekst en fotootjes van wat je moet doen om de stappenmotor en dat slangetje te controleren en/of te vervangen.
slangetje kun je ook preventief vervangen, kost iets van 14 euro ofzo en dan weet je zeker dat je die al uitgesloten hebt !-!

een vraagbaak kun je vaak wel verkrijgen via de Brezan ofzo.. ook bestellen via internet kan wel, kijk op www.asnbooks.nl (gelijk aan boeken bestellen via autoweek website) of op www.autoboek.net .

eventueel heb ik het ook wel in digitale vorm (DVD'tje) maar dat duurt dan iets langer omdat het op de post moet..

Marcel

 !-!
Voor het slangetje kun je ook een stukje benzineslang halen van de goede maat. Is nog
goedkoper.
Let trouwens op met de stappenmotor (nullast) VDO dayton levert de verkeerde. Hella heeft 2 soorten en
je moet type 6 NW 009 141-421 hebben. Plaatsen, een half uurtje de stroom eraf en dan werkt hij weer als
nieuw staat in de bijgevoegde gebruiksaanwijzing). Kosten incl 74 euro.

Succes

gr.Marcel

tommy22

me mapsensor slangetje is het niet die ziet er als nieuw uit en heeft geen poreuze delen of scheurtjes morgen ga ik me stappen motor reinigen en hoop dat dan het probleem weg is


ForeverYoung

Citaat van: Marcel op  6 april 2007, 19:28:51
Let trouwens op met de stappenmotor (nullast) VDO dayton levert de verkeerde.

Doet het anders prima bij mij :D

tommy22

#13
oke me mapsesor slangetje is nog prima en heb ook me stappen motor goed gereinigd precies volgend de faq maar helaas het probleem blijft zich voordoen.

soms als ik nu de koppeling intrap blijft hij ook weer stationair lopen op 2000 toeren. zet ik daarna de motor af en start hem opnieuw en ga rijden is het weer weg.(dit komt af en toe voor).


maar meestal alsik de koppeling in trap  dan zakt me toeren tal terug naar 300-500 toeren en slaat me auto soms af soms niet,  ik ben ten einde raad.  ik moet 400 euro betalen aan me renault garage en heb het zoeken naar het probleem bij hun stop gezet wil graag zelf dingen proberen stukje goedkoper kan voor de rest prima rijden de auto rijd als een zonnetje alleen met optrekken en afremmen heeft hij in toeren veel problemen wat te doen???

tommy22

en anders misschien dat 1 van jullie er is naar kan kijken ben bijvoorbeeld zaterdag vrij dan kan ik wel naar 1 van jullie toe komen mits je er verstand van hebt zeg maar want zelf heb ik 2 linker handen ermee maar hier schijnen nog wel wat monteurs te zitten die er wel verstand van hebben gewoon voor een second opinion dat die misschien wel wat kunnen vinden zeg maar...

pm me dan ff of laat hier wat achter.

bijvoorbaad dank,

Groeten Tommy

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev