Advertenties


Megane Coupe 2.0: Motor loopt warm

Gestart door Kemp, 29 maart 2007, 19:19:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Kemp

Hallo! :)

Zojuist dit handige forum gevonden en ben al een stuk wijzer m.b.t. bepaalde dingetjes, maar nu het volgende.

Ik heb vaak het probleem dat de temperatuur van de motor oploopt als ik de file inrijdt. Als ik na een paar minuutjes niet boven de 20km uitkom begint deze enorm op te lopen. Na een 15 a 20 minuten filerijden komt ie al bijna in de 'gevarenzone' terecht. Gelukkig kan ik daarna weer doorrijden waardoor de temperatuur direct enorm zakt (nog een stukje onder de gem. temperatuur bij het rijden op de autosnelweg)

Ik ben hiervoor al eens bij een Renaultgarage geweest, deze heeft de onluchtingsnippel vastgezet en het koelsysteem ontlucht. Maar het probleem is weer terug. Wat kan het probleem zijn en wat is hier aan te doen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord! !-!

rob84

slaat je koelventilator wel aan als je stilstaat en motor is warm dan ?

Paul

Citaat van: Kemp op 29 maart 2007, 19:19:19
Ik ben hiervoor al eens bij een Renaultgarage geweest, deze heeft de onluchtingsnippel vastgezet en het koelsysteem ontlucht. Maar het probleem is weer terug.

Als het toen weg is geweest, dan lekt hij ergens koelvloeistof.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Kemp

Zou wel eens goed kunnen! Bij de garage gaven ze toen aan dat als het terugkwam het een probleem met de koppakking zou kunnen zijn? Een kennis vond dat onzin....

Citaat van: rob84 op 29 maart 2007, 19:25:50
slaat je koelventilator wel aan als je stilstaat en motor is warm dan ?

Hoe merk ik dit?

Bedankt voor de reacties tot dusver!

TrickeY

gewoon je auto warm laten draaien en als je bij de auto staat hoor je hem als het goed is wel aanslaan.
die koelventilatore zit voor je motor. geloof mij, die hoor je wel als die het doet :)

rob84

en als je koelvin het niet doet dan is waarscheinlijk je temp.sensor stuk
doet hij het wel en je verliest koelvloeistof.
heb je of uitwendige lekkage(slang)
of inwendige lekkage(koppakking of erger)

Kemp

#6
Zojuist nieuwe koelvloeistof gehaald bij de Shell... ik wil het bijvullen, draai dop eraf, komt sissend geluid van af en hij staat enorm hoog! (boven max ineens) Er staan ook luchtbellen/schuim op... dat kan niet goed zijn...

Ik heb in ieder geval nog 1 maand garantie..., maar daar zal de dealer zich wel onderuit proberen te maken... ben bang dat er dan toch iets met de koppakking is. Wat kost zo'n geintje?

Kemp

Moment of truth, vandaag maar eens langsgaan... ben eens benieuwd!

Bedankt voor jullie reacties tot dusver! (y) :)

royvdmaas

zet je kachel eens op z'n warmst; dan vergroot je je cirquit.. kan wat minuten schelen:), is alleen niet echt lekker in de zomer

Marcelo

Citaat van: Remko de W. op 29 maart 2007, 21:09:28
sissend geluid betekend druk op het systeem,
die dop mag je ook nooit losdraaien als ie warm is he... :neen:

als je garantie hebt, kost het je niks... ;)

indd, en dat schuim kan komen omdat de tempratuur zo hoog is geweest.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev