Advertenties

Terugzetten melding noodzakelijk onderhoud

Gestart door Montagne, 26 maart 2007, 08:45:25

Vorige topic - Volgende topic

Montagne

Ik heb het gehad, maar ben het kwijt.
Een uitleg hoe je via een paar handelingen de melding van de boordcomputer van een Mégane II dat onderhoud over ..... kilometer noodzakelijk is kunt resetten. De melding begint daarna weer bij "Onderhoud noodzakelijk na 30.000 kilometer."
Iemand enig idee?

drbiqs

Ik dacht dat ik is een keer op het forum iets gelezen had om de accu polen even te ontkoppelen,om zo je boordcomputer te reseten.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Niels van Dijk

Je moet eerst de auto op contact zetten en de melding moet op het display staan
Dan het kleine knopje bij de toerenteller inhouden tot ie begint te knipperen (5 keer) en dan staat ie weer goed !-!
Succes

RdW

en dat is het juiste antwoord... _o_

ik had ook niet anders verwacht van een renault-monteur... :q

drbiqs

Citaat van: Remko de W. op 26 maart 2007, 18:28:15
en dat is het juiste antwoord... _o_

ik had ook niet anders verwacht van een renault-monteur... :q
Sorry, 8)7
voor het verkeerde antwoordt,daarin tegen dan ook geen Renault monteur.  ;)
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Niels van Dijk

daffius

Ik heb hetzelfde probleem, echter hoe zet je de auto op contact.
Op het moment dat ik de auto in kom, gebeurt er nog niks, doe ik de card in het slot, gebeurd er nog steeds niks.

Als ik de handleiding had, zou ik het na kunnen lezen echter deze is geheel in het Frans.

daffius

Inmiddels uitgeprobeerd, echter geen effect, het lampje "service" blijft gewoon branden. Ik snap er werkelijk geen drol van....iemand misschien hetzelfde probleem meegemaakt?

A110

Je kan het ook doen als de motor draait.

Bij draaiende motor ga met je boordcomputer naar het bericht onderhoud uitvoeren, druk daarna lang op het kleine zwarte knopje op je instumentenpaneel bij de toerenteller. Blijf net zolang drukken totdat het bericht gaat knipperen en er weer 30000 of 24 mnd stil komt te staan. Daarna gaat ook vanzelf het service lampje uit.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

daffius

Geprobeerd, Ik heb het knopje op de rand van de toerenteller (waarmee je ook de dagteller reset) 2 minuten ingedrukt gehouden, geen effect....
Echter als ik door het menu ga zegt hij dat ik over ruim 20.000km weer service moet hebben. Misschien is er hier iets anders aan de hand?

A110

Branden er nog meer lampje's?

Je hebt het ook ingedrukt bij de melding "over 20.000km service nodig"? Want dan moet je het knopje ingedrukt houden.

Anders is er een storing aanwezig in de auto.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

daffius

Citaat van: A110 op  9 juli 2009, 22:09:43
Branden er nog meer lampje's?

Je hebt het ook ingedrukt bij de melding "over 20.000km service nodig"? Want dan moet je het knopje ingedrukt houden.

Anders is er een storing aanwezig in de auto.

Gr. Jeroen

Dit heb ik nu dus gedaan, en het aantal km's dat ik kan rijden totdat er weer service nodig is, is gereset tot 30.000km. Echter het lampje "service" blijft nog steeds branden.
Zoals je al zegt, er is waarschijnlijk een andere storing in het systeem aanwezig.
Ook is het zo dat mijn airbag lampje blijft branden ondanks dat ik de stekkers heb gecontroleerd.

Wanneer ik de passagier airbag uitschakel, aan de passagierszijde, gaat dit lampje NIET branden in mijn instrumentenpaneel. Echter het gewone lampje van de airbag brand continu.

Iemand suggesties waar ik het probleem hier kan zoeken?
Is het mogelijk dat het lampje "service" blijft branden door de airbag-kwestie?

rs50jochem

Airbag en Service branden altijd tegelijk!!!

matthew

jep service blijft branden omdat je een storing in het airbag systeem hebt.

Even laten uitlezen bij de dealer.

Het kan ook zomaar zijn dat je een stukje kabelboom van de airbag onder je stoel moet vervangen om het probleem op te lossen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev