Advertenties

Boardcomputer

Gestart door Jasper, 21 maart 2007, 11:56:47

Vorige topic - Volgende topic

Jasper

Hallo,

De optie " hoeveelheid brandstof tot leeg" werkt niet meer, ik heb nu al een week dat er 5 streepjes staan die knipperen??  8)7
Ik dacht bij het begin dat hij het nog moest "uitrekenen" maar na een week lijkt het mij dat hij daar genoeg tijd voor gehad heeft Y

Verder heb ik de boardcomputer gereset, dus alles op nul gezet. maar dit heeft geen resultaat gehad.

Iemand? die weet waarom dit is en hoe je het kan oplossen

Dank U _o_

Patrick

Zit er wel genoeg benzine in,
als het lampje gaat branden, geeft de boardcomputer ook streepjes aan.

Tim_Coupe

Ik heb er geen ervaring mee aangezien ik geen boordcomputer heb maar zit er ook in dit type Megane ook een tankvlotter die kan blijven hangen en dat de boordcomputer daarom zo raar doet?

Tis misschien een gekke opmerking maar ik roep ook maar wat om die jongen te helpen :)

Maar de tank helemaal vol gooien een keer kan geen kwaad dus dat zou ik sowieso eens proberen :)

Fubar (Marcel)

Tank helemaal volgooien helpt niet!

Bij mij blijf je ook knipper-streepjes zien.

Wie heeft nog meer deze (vervelende) ervaring?)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

JoosTy

Citaat van: Fubar op 22 april 2007, 17:45:44
Tank helemaal volgooien helpt niet!

Bij mij blijf je ook knipper-streepjes zien.

Wie heeft nog meer deze (vervelende) ervaring?)

Same problem here

matthew

Het is een oud topic maar het kan in je instrumenten paneel zitten ,het kan je aansturing zijn maar dan moet je schema boeken erbij gaan pakken en op pinnen gaan meten want op kleuren van draden kun je bij renault niet vertrouwen dat verschilt per renault van het zelfde bouwjaar en type.

JoosTy

Het is inderdaad een oud topic ja..
Ik ben niet zo technisch aangelegd dus denk dat ik maar gewoon de renault garage ga bellen haha. Het is wel raar, want het is zomaar ineens  :?
Vorige week was er nog niks aan de hand.

Maar bedankt voor je reactie! !-!

DHL

Da's wel zo met de meeste dingen die stuk gaan he :D

JoosTy

Citaat van: DHL op 26 juni 2009, 15:32:29
Da's wel zo met de meeste dingen die stuk gaan he :D

hahaha ja dat is waar :P maar ook omdat alle andere functies van de boordcomputer nog wel werken...

Ep Woody

Het komt omdat je boordcomputer een keer geen brandstofhoeveelheid heeft gezien. Auto uitzetten, knop van de boordcomputer indrukken en de auto op contact zetten. Alles van de boordcomputer gaat branden. Klik nu een aantal keer op de knop op je ruitenwisserhandel, je loopt nu door het lijstje heen. Op een gegeven moment zie je de hoeveelheid brandstof in de tank staan. Als dit geen streepjes zijn, maar een getal dan is het goed. Klik nu even verder tot je J d of J - of - d of - - ziet staan. Als de J brandt dan zit/zat er inderdaad een fout in het systeem. Druk je nu 5 sec op de knop dan zal hij de foutmelding wissen. Hierna moet de afstandsmeter het weer doen.

Thijsie

@EP Woody _o_ Held!!
Je hebt mijn eeuwen oud probleem opgelost _o_ Bij mij zat er een fout in. Hij gaf bij mij "J" en een "h" aan. Het enige verschil is (ik heb een ph2) is dat bij het indrukken als je het contact aan zet alle meters gaan op verschillende standen gaan staan (ik schrok even, maar dat is om te testen vermoed ik). En je reset de fout niet door 5 seconde op de knop in te drukken van de ruitenwisser bediening, maar door de knop om de kilometerstand te resettten in te drukken.

Super! :)

BadEend

Ik heb ook dit probleem, ff kijken of dit bij mij ook helpt.

JoosTy

Dankjewel!!

Ik ga het zo meteen uit proberen! Zo te zien ben je de held van de dag  _o_ :-*

Fubar (Marcel)

Ep Woody, "gek" op wielen/boordcomputer: THNKS!

PS: probleem gebeurde tijdens het gas-tanken in belgië ('kortsluiting' door andere vulnippel?)
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

BadEend

Heb het net ff geprobeerd en het werkt!
Thnx!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev