Advertenties


Tick bij Gas geven en Gas los laten.

Gestart door TrickeY, 20 maart 2007, 00:10:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TrickeY

Hoi mensen van het goede leven.

heb nog steeds een probleempje met me coupetje. en ik hoop dat er hier een aantal mensen rondsnuffelen met frisse ideen. want mijn monteur komt er niet uit.

Het probleem is dus, als ik vanuit een laag toerental. zegmaar gewoon vanaf stationair. redelijk snel weg rijd dan hoor ik een hard tick bij ongeveer het linker voorwiel weg komen.
het zit niet in de versnellingsbak, die is naar een revisiebedrijf geweeest laatst.
de naaldlagers die aan of in of om de aandrijfassen zitten zijn allemaal in orde en zitten er allemaal in,  dat kon dat probleem ook nog wel eens veroorzaken.
als ik de wielen onbelast laat draaien hoor je geen tick , alleen als hij dus op de weg rij.
M'n monteur heeft overal aan lopen trekken en drukken en proberen om te kijken naar speling ergens op.
toen vonden we iets, de fuseekogel. lopen 3 stangen naar toe als ik me goed herinner. 2 naast elkaar en 1tje die van schuin daarboven naar de fuseekogel gaat.
hij zetten een soort van koevoet tussen de onderste 2 en de bovenste stang. en dat kon zown 3 a 4 mm naar boven. versleten dus. rechtsvoor niets geen speling.
Nieuwe fuseekogel derin, en hij heeft nog steeds de tick. met gaas geven, en met gas los laten hoor je de tick met minder geluid.

PLEASE!!!! wie kan me helpen, we worden een beetje moedeloos.
en als iets niet duidelijk is . vraag het zo snel mogelijk, dan probeer ik ook zo snel mogelijk antwoord te geven. want het wordt hoog tijd dat dit een x opgelost gaat worden :$

R

heb je geen tik als je een bocht neemt?...dus alleen bij optrekken?
heb je de motorsteunen gecheckt?

wouter arnouts

ja dat denk ik ook je motorsteun  grtz

Decepticon#1

Of een kapotte veer? Die gaf bij mij ook steeds een tik-geluid als ik over een drempeltje ofzo ging.

TrickeY

#4
neej geen tik bij bochten, niet de homokineten ofzow.
motorsteunen zou ik even door geven aan me monteur.
kapotte veer???  er zijn een poos trug nieuwe verlangingsveren in gekomen. of bedoel je een andere veer?

toevoeging aan het verhaal.

probs met me versnellingsbak gehad. motor er helemaal uit geweest en alles der weer in.
toen nog steeds een probleem met de versnellingsbak.  toen subframe laten zakken en de bak er af gehaald.

bij beide keren na reparatie. kon ik een zegmaar 20 a 40 km rijden , en toen hoorde ik die tick bij het gas geven en has los laten heel langzaam weer trug komen , steeds harder.

TrickeY

motorsteun had me monteur al gecontroleerd. valt dus af :(

R

Stuurhuis nalopen...........
er is een hoop los geweest, is alles gecentreerd teruggemonteerd?

Patrick

klinkt misschien stom, maar zit het wiel goed vast?
kijk ook even of de centrale asmoer goed vast zit.

TrickeY

jah klinkt stom inderdaad haha. neej die zit wel vast.
zou wel erg dom zijn na 2 x de boel er helemaal af het wiel niet vast draaien,

neej hij heeft aan het wiel lopen trekken en doen om maar sporen van slijtage op iets te vinden.
toen dus wel de fuseekogel betrapt op speling, en die is vervangen.
voor de rest niets kunnen vinden.

ik heb nog geen bericht terug over dat idee van het stuurhuis

TrickeY

heeft iemand nog meer ideen ?
paul van dijk misschien? die heeft me vaker geholpen met praktijk problemen.


madmaus

Ik zou als ik jou was toch even kijken naar die nieuwe verlagingsveren.

Of misschien dat het subframe niet helemaal goed vast zit. Had ik ook bij me clio.
Dan geeft ie ook een tik bij optrekken en bochten.

TrickeY

bij mij dus niet in bochten.
maar bij zoiets moet het gelijk een tik geven

na montage van de hele zooi kun je eerst een aardig aantal kilometers rijden!
en dan langzamerhand komt die tick weer terug.

en wat zou de veer in dat geval moeten doen om een tick te geven dan ?

Paul

Sorry dat ik zo laat reageer. 8)7
Zit er geen speling op het differentieel?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

TrickeY

i zal het even vragen aan me monteur.
bedankt voor jke reactie, beter laat dan nooit :)

Tim_Coupe

Ik heb ook een vergelijkbaar iets, bij mij is het hoogstwaarschijnlijk de motorkantelsteun... Binnenkort maar eens vervangen :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev