Advertenties


Niet meer starten...sleutelprobleem?

Gestart door Meganomaan, 10 maart 2007, 20:06:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meganomaan

Heej allen!

Vandaag maar weer eens bezig geweest met de auto. Het wordt langzaamaan beter maar af en toe een dipje in het vermogen. Ik dacht dus aan een bobine die problemen gaf. Ik vandaag even naar de sloop gereden, auto geparkeerd en op slot gedaan met de sleutel. 2 bobines gehaald (want ik weet niet welke het eventuele probleem geeft) en weer naar buiten. Druk op de knop...niets...nog een druk en weer niets. K*#! Weer naar binnen, gevraagd of ze misschien batterijtjes hebben. Gewisseld en nogmaals...niets. Uiteindelijk de ANWB gebeld en die zijn natuurlijk gekomen. Hij zoeken en proberen maar ook helemaal niets. Instructie boekje doorgelezen en eigenlijk het enige dat kan helpen: de code van 4 cijfers die ik niet heb. Renault bellen, dealer geeft aan dat het via de Route cervice verkrijgbaar is. Route service gebeld: nee meneer, dat kunnen wij niet op zaterdag...uw dealer zal dat wel kunnen. Maar die verwijst mij juist naar jullie?!? Ow, nee dan kan ik u niet helpen, goedenmiddag! ANWB geprobeerd en meer succes, 3 uur (!) later heeft hij de code en kunnen we die invoeren. Starten en lopen (pffff). Nummer op geschreven en naar huis gereden en direct deze site uitgeplozen maar niet echt een antwoord gevonden.

Ik heb de sleutel gecontroleerd op werking en ik kan zien dat de infrarood werkt (cameratruc).
Dit houd dus in dat de zender werkt volgens mij. De ontvanger is niet gecorodeerd of nat (geweest) maar ik kan er niets aan doormeten want ik heb geen gegevens. De transponder zit ergens achter de zekeringkast maar ook daar heb ik geen gegevens van dus geen nut om uit te bouwen volgens mij.

Maandag maar even langs Stam om het na te laten kijken allemaal. Die zullen inmiddels wel handenwrijvend klaarstaan als ze me zien  ;(
En dan weet ik nog niet eens of het aan de bobine lag dat ie niet lekker loopt want daar heb ik geen tijd meer voor gehad (zucht).

Ik laat jullie weten wat het geweest is en wat het kost. Ik zal ook eens vragen of de onderbreker er geheel af kan want die heb ik in Amsterdam toch niet nodig  :q

Keep you updated!
Greetz,

Nanne.


Meganomaan

Okee, vanmorgen dus naar Stam gereden en via de Minute service laten nakijken.

Met 10 minuten is het euvel verleden tijd! Ik had zaterdag nieuwe batterijtjes gehaald maar deze bleken achteraf niet zo nieuw te zijn want die haalde de juiste spanning bij lange na niet. Wederom verse celletjes erin en de sleutel ingelezen. Werken! Blijheid! !-!
Ik heb natuurlijk even gevraagd wat de procedure is als het nog eens mocht gebeuren:

1) check de batterijen in de sleutel, bij twijfel doormeten (want nieuw is niet altijd juist blijkt :/ )
2) zet het contact aan en voer de 4 cijferige slotcode in. Als de rode lamp gaat branden (dus niet knipperen).
3) druk de centrale vergrendelknop in en houd deze vast totdat de deuren open en dicht gaan.
4) houdt de sleutel dicht bij het sensoroog en druk een aantal malen op de knop totdat de deuren open en dicht gaan. Nu is de sleutel ingelezen en werkt het weer normaal.

Deze procedure is van toepassing op een 1.6e 8 klepper van 1998.

Op de vraag of de code er geheel uit kan wordt geantwoord dat het wel kan maar niet aan te raden is. Niet zozeer vanwege de startonderbreking maar meer vanwege de rekenunit die problemen kan gaan geven.

Al met al valt het mij enorm mee allemaal want ik was snel en goedkoop weer op weg geholpen. Ik was in totaal  rond de 50 euro kwijt.

L.Fattah

50 euro?
Waaruit bestaat die rekening als ik vragen mag

Meganomaan

2 batterijtjes die dus leeg bleken te zijn aangeschaft op zaterdag a' 8 euro
en vervolgens dus nog eens 2 batterijtejes en wat arbeidsloon bij Renault.

Dus in totaal zo'n 50 euro.

Ik heb de rekening thuis liggen dus kan het (nu) niet preciezer zeggen. Als je wilt kan ik dat wel even opzoeken thuis.

Roeland

Citeer1) check de batterijen in de sleutel, bij twijfel doormeten (want nieuw is niet altijd juist blijkt :/ )
2) zet het contact aan en voer de 4 cijferige slotcode in. Als de rode lamp gaat branden (dus niet knipperen).
3) druk de centrale vergrendelknop in en houd deze vast totdat de deuren open en dicht gaan.
4) houdt de sleutel dicht bij het sensoroog en druk een aantal malen op de knop totdat de deuren open en dicht gaan. Nu is de sleutel ingelezen en werkt het weer normaal.

hoi sorry voor het onderbreken maar je wijze is niet geheel juist.

je batterijren in je sleutel best jaarlijks ofzo vervangen, ga niet vanuit dat als het rode lampje brandt dat je batterijen nog OK zijn.

de stappen.

1.zorg dat je startonderbreking AAN staat (rode led pinkt)
2.zet je contact AAN
3.geef de 4 cijferige code in van je auto dmv de cv-knop in je auto
4.als de code fout is pinkt de led terug, is de code juist blijft hij 3 seconden aan
5.zet dan het contact AF
6.duw dan de cv-knop in tot de deuren openen/sluiten (automatisch)
7.nu heb je 3 - 5 sec tijd om je beide (of ene) sleutel(s) in te lezen dmv te mikken op je ontvanger en op je sleutel duwen.

rekening bij mij  was 41 euro voor 2 batterijen en een 45 min werk.

Meganomaan

Hoi Roeland,

er zijn verschillende procedures voor verschillende auto's dus de kans is groot dat dit bij jou werkt maar het andere bij mij.
De rekening is ongeveer hetzelfde maar de werktijd was bij mij zo'n 10 minuten en geen 3 kwartier.

Cheers,

Nanne.

tommy22

hoe kom je aan die slot code dan want ik heb hetzelfde nu krijg me startonderbreker er niet meer af dus me auto wil niet starten heb nieuw batterijtje gehaald alleen weet die slotcode niet kan iemand me helpen heb een megane coupé1.6e 8v 1996

mark_markje

ik denk dat et beste is om dat dan bij een dealer te vragen ik heb et probleem ook en ik moet maandag naar een dealer.

Stefan

Mark,

Je geeft antwoord aan iemand waarvan het bericht ruim 2 jaar geleden is gepost.
Ik neem aan dat het inmiddels wel verholpen is... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev