Advertenties

Verlichting kleuren raamschakelaars.

Gestart door glaerox, 8 maart 2007, 14:08:54

Vorige topic - Volgende topic

glaerox

Hallo,

Ik zag in het topic over blauwe dashboardverlichting het blauw maken van de verlichting van de raam knopjes. Nu heb ik ik zown knopje open gemaakt. En lijkt het me niet zo heel simpel om te doen. De verlichting word namelijk gekleurd een een stukje oranje plastic watvan belang is voor het functioneren van de knop.

Heeft iemand dit wel eens gedaan? en tips hoe ik dit zou kunnen doen?

Alvast bedankt, Groeten Bastiaan.

peterachterop

op t duitse forum staat een beschrijving hierover

glaerox

Citaat van: peterachterop op  8 maart 2007, 14:17:56
op t duitse forum staat een beschrijving hierover

Heb je toenvallig een link? Ik ben totaal niet bekend met het duitse forum. En duits is ook zeker niet mijn sterkste taal!

Mrtijn

Ik het er gewoon een ledje met weerstand in gedaan. Dus ook met de + en - draadje om de oranje pootjes.

hier is de duitse
http://213.133.123.93/megane/index.php/topic,16412.0.html

glaerox

Wat ik hier uit op kan maken is dat ze het oranje onderdeel gewoon achterwegen laten?

Roeland

jep.

gewoon blauw ledje en voorschakelweerstand over + en -

(polariteit niet wisselen of het werkt niet)

grundhi

En als het perongeluk  ;) verkeerd gaat geeft het niet het gaat niet kapot (het ledje dan ).

Owja en de weerstand op het lange draaitje van het ledje solderen dat is de +  !-!

Dirc

Dirc

Heb deze gevonden:

http://www.conrad.nl/goto/?product=182431

Neem aan dat de voorweerstand hierbij dus niet nodig is, logisch uit de tekst geconcludeerd.

Met ingebouwde voorweerstand
Deze LED's kunnen direct aan een spanning van 5 - 8 V/ 9 - 15 V worden aangesloten, zonder de soms noodzakelijke voorweerstand nodig te hebben. Behuizing diffuus.

Maar toch ff navragen:D

Dirc

Wel jammer dat ze alleen in t blauw zijn, als ik t duitse forum goed lees heb je ook 2 rode nodig.

Dirc

Heb de leds binnen en ga eens kijken:D

Francois

Voor de gene die ledjes moeten hebben dan moet je op deze site kijken:

www.ledtuning.nl

Deze mensen verkopen echt super kwaliteit en doen alleen in de extreem felle leds.
Ze hebben van blauw tot groen,rood,wit,2kleuren,enz.
En dan zijn ze ook nog in verschillende sterktes te krijgen en helemaal niet duur.

suc6 ermee allemaal !!!!

Dirc

Mijn ledjes van conrad zitten erin. Zeker mooi resultaat, alleen was bij mij de + kant aan de andere kant dan op de foto's van het duitse forum, dus ik raad aan, eerst even spanning meten.

Nu nog de compartimentjes vastzetten. Hoe hebben jullie dat gedaan? Siliconenkit? Plasticlijm?

En uh, de blauwe lampjes zi je bij daglicht niet. Is dat bij jullie ook het geval?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev