Advertenties


achterlichten fase 1 roodspuiten

Gestart door freek, 7 maart 2007, 18:25:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

freek

hallo.
ik heb mijn covers laatst boreal zilver gespoten zoals mijn auto maar kwou graag de lampenkapjes rood hebben. dus die lelijke oranje en witte kleur eraf hoe doe ik dit en is die goedgekeurd.

graag tips

thanks
only men of stihl

Nils

Zie het F.A.Q. voor de handleiding.

Voor de keuring is dit echter niet toegestaan, dus zorg voor een reservesetje...

Roeland

op de faq staat alles mooi beschreven.

keuring kan wel indien alleen de pinkers rood worden gespoten (achteruitrijlicht blijft dan wit)

spuit je alles rood is idd een reservesetje houden.

grtn

Patrick

voor de keuring is het NIET toegestaan.
unit mag niet worden gespoten ook al komt de goede kleur licht er uit.

Michel Veltman

klopt..paar weken geleden nog een steekproef gehad en afgekeurd op mn achterlichten...
kortom als je het doet zorgen voor een reserve setje ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

berry_p

rood licht als knipperlicht mag helemaal niet aan de achterzijde volgens oom agent.

een kamaraad heeft lexus look lampen in zijn civic, en is nu al 2x aangehouden wegens rode knipperlichten aan de achterzijde.
de agent heeft hem verteld dat als ie van de bekeuringen af wilt zijn hij zijn auto moet laten keuren bij de RDW, en dan komt er op zijn kenteken te staan dat ie rode knippers aan de achterzijde heeft.

hij heeft nu voor de 2e keer de bekeuring geaccepteerd en gezecht dat ie het maar bekijkt :)

freek

allemaal hartstikke bedankt. kan ik weer ff wat doen aan de auto :D
only men of stihl

Roeland

en ik die dacht dat ze in nederland milder waren om tuning  8)7


in belgie mag het gewoon :-)

De frequentie van de knipperingen moet gelegen zijn tussen 60 en 120 periodes per minuut. De kleur van deze lichten moet wit of oranje naar voren en rood of oranje naar achteren zijn.

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22&node=art28b

Boy

amerikaanse autos hebben hun remlichten als knipperlichten, raar dat dit dan weer wel mag in nederland,
is hetzelfde als met je angel eyes, die mogen wij niet hebben voor de keuring omdat een megane orgineel maar 2 stadslichten heeft... ;)

Decepticon#1

Citaat van: Berry_p op  7 maart 2007, 22:19:26
rood licht als knipperlicht mag helemaal niet aan de achterzijde volgens oom agent.

een kamaraad heeft lexus look lampen in zijn civic, en is nu al 2x aangehouden wegens rode knipperlichten aan de achterzijde.
de agent heeft hem verteld dat als ie van de bekeuringen af wilt zijn hij zijn auto moet laten keuren bij de RDW, en dan komt er op zijn kenteken te staan dat ie rode knippers aan de achterzijde heeft.

hij heeft nu voor de 2e keer de bekeuring geaccepteerd en gezecht dat ie het maar bekijkt :)

Ik heb het laten opzoeken bij de APK en die zeiden dat het wel mocht. De keurmeester wilde hem afkeuren, maar bij onderzoek in het grote APK-boek bleek dat het wel mocht.
Achterlichten (knipper) moesten rood of oranje zijn. Dus als ik hem was zou ik de boete even terugvorderen.

LVD

Je knipperlicht moet min/max zoveel keer per minuut knipperen voor de apk, en moet idd oranje of rood zijn. bij veel amerikaanse auto's zit het knipperlicht in het achterlicht unit.
nu komt echter de grote MAAARRRRR, het moet dan van rood of oranje plastic zijn. je mag ze niet rood spuiten/verven. er mag nl. niets het de cover van welk licht dan ook bedekken. booskijkers mag nog, omdat die een max percentage bedekken.

Decepticon#1

Duidelijk dacht ik zo (en stiekem heb ik ze toch rood  >:D)

berry_p

ik weet wel dat wij hier thuis een amerikaanse auto gehad hebben die inderdaad rode knipperlichten had en die waren tevens remlichten.
maar dit stond volgens mijn pa wel op het kenteken bewijs vermeld.

Paul

Knipperlichten aan de achterzijde mogen alleen maar rood of ambergeel (oranje) licht uitstralen.
Aan de voorzijde alleen ambergeel of wit.
Zijknipperlichten mogen alleen maar ambergeel licht uitstralen.
Als je achterknipperlichten wit zijn is dat een afkeurpunt.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev