Advertenties


standlichte, lichtsignaal, radio.. !!!!!!!!!!!!!!!

Gestart door eizo_pro, 5 maart 2007, 17:41:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

eizo_pro

Hoi,

ik zit echt meee een bizar probleem.

Ik zal beginnen bij het begin. ik rijd met een renault megane 1.9dti van 2000 met een automatische versnellingsbak. en sinds ik die heb gekocht waren er al enkele zaken vreemd aan de wagen die ik toen wel handig en leuk vond
zoals bijvoorbeeld mijn standlichten brandden altijd van het moment ik mijn contact inschakelde. als ik dan met behulp van de lichtschakelaar mijn standlichten opzette, bleef alles natuurlijk hetzelfde. ze brandden al.
mijn grootlichten en dimlichten werkten normaal. nu zijn er wel andere merken waar dit er als optie of standaard opzit, maar rennault megane dus niet want mijn renault dealer zit denk ik nog steeds in zijn haar te krabben  :)
wanneer ik vertrek sluiten mijn deuren automatisch ( dat kende men dealer gelukkig wel :) )
en verder was mijn megane dus gewoon een megane

MAAR NU..................

sinds een maandje ofzo doet die plots erg bizar.
wanneer ik mijn contact opzet, brand er nu nog maar 1 licht vooraan en 1 licht achteraan (linksvoor en rechtsachter) binnenin brand de verlichting van het istrumentenpaneel wel maar de lichtjes achter de schakelaars van de verwarming enzo branden niet.
schakel ik mijn standlichten in met de schakelaar, dan brand alles plots normaal. het zoemertje wanneer je uit je wagen stapt en je lichten aan bent vergeten werkt enkel nog maar wanneer de sleutel er nog inzit. dus met lichten aan en sleutel eruit zoemt ie niet meer.

ook gingen mijn deuren niet meer dicht automatisch wanneer ik vertrok, dit duurde een tweetal weken en plots werkte dat terug.


Nu is het zo dat ik naar renault ben geweest en men dealer vertelde me dan dat ze alles moesten uitmeten. nu wil ik die echt niet binnendoen want dat gaat me dan handenvol geld kosten.

kan niemand me helpen, misschien een gelijkaardig probleem..........;  :?

moest ik die standlichten op mijn contact kunnen afzetten is het eigenlijk goed genoeg voor mij. want nu rijd ik overdag altijd met 1 licht en heb al tweemaal een waarschuwing in de bus gekregen, denk dat het niet lang duurt vooraleer ook er bekeuringen zullen komen op deze manier

ps: mijn zekeringen zijn allemaal goed voor diegenen die misschien denken dat het daaraan ligt

Stefan

het lijkt wel iets met de aansturing vanuit je computer, aangezien de deuren ook ineens anders werken dan daarvoor
Heb je m al eens uit laten lezen bij de garage?
misschien dat ze dan kunnen zien wat de computer voor een storingen aangeeft..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Roeland



Stefan

volgens mij de polen van je accu loshalen en tegen elkaar houden....

correct me if i'm wrong monteur-forum-ers..... o-)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

dennis (red-devil)

pas wel op de je geen condensator er tussen heb zitten voor je verstekers want daar blijft ongeveer nog 10 min stroom op staan
Red-Devil

eizo_pro

Citaat van: Stefan op  6 maart 2007, 23:36:35
volgens mij de polen van je accu loshalen en tegen elkaar houden....

correct me if i'm wrong monteur-forum-ers..... o-)

ik heb dit nog niet geprobeert omdat ik nog twijfel of dit wel veilig is. is dit zeker de manier om die computer te ressetten dan????

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

eizo_pro

#8
ik heb het dus gedaan, de polen losgekoppeld, een minuutje tegen elkaar gehouden en terug aangelosten = >> GEEN resultaat  :neen:

het is wel zo dat ik er toevallig ben achtergekomen dat mijn automatische duervergrendeling wel werkt, je kan het enkel uitschakelen door de vergrendelingsknop een tijdje ingedrukt te houden, dat wist ik dus niet.
dus dat probleem kunnen we al uit de weg ruimen  !-!

nu enkel die verdomde lichten  :?

heeelppppppppp

eizo_pro


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev