Advertenties


audio voorbereiding???

Gestart door jb, 3 maart 2007, 23:23:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jb

Hoi Allen,

Ik heb zojuist een megane 2003 dynamique Comfort gekocht en krijg hem binnen 1 maand. Er zit echter een afgrijselijke radio in. Weet iemand of ik een originele radio kan inbouwen en of ik de code kan aktiveren? Ik heb namelijk gelezen dat dit alleen mogelijk is via de stuurbediening.

jb

Pff, ik merk dat er weinig feedback op dit forum is. Ik ben al jaren lid van smartforum.nl
Hoewel er weinig Roadsters gemaakt zijn, merk je duidelijk dat dit een liefhebberauto is. Via via kom je alles over die auto te weten. Das geweldig. Op dit forum mis ik de spirit een beetje. Maar goed, als ik de auto heb zal ik er eens mee naar de renault-dealer gaan en dan weet ik het ook. Uiteraard zal ik het antwoord dan voor anderen posten.

Gr, de (bijna Meganerijder) Jurgen

Stefan

Ik geloof anders dat er al een hele hoop mensen heel snel op weg geholpen zijn hier op DIT forum,
Beetje jammer zo'n opmerking/vergelijking :x
In jouw geval duurt het even een paar dagen, maar het antwoord komt vanzelf.
Bovendien, je krijgt je auto over een maand, dus waarom zou je haast hebben als je nog geen auto hebt om de radio in te bouwen........ ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

zo, en hatsiflatsie daar is het antwoord al...

zat me ff te ergeren Remko.... :x
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

jb

He, dank jullie voor de reactie. Ik wil het nu al weten omdat ik de radio die nu in de auto zit wil vervangen door de originele radio. Als ik een mooie op marktplaats of e-bay zie wil ik nu al toeslaan.

Ik vind de cockpit werkelijk zeer strak uitzien (vooral met de climate contol) en vind het jammer als ik het design verpruts met een kenwood halfords radio die er nu in zit.

Is er altijd een aansluiting voor het display aanwezig?

Stuurbediening vind ik niet belangrijk.

jb

Is de radio trouwens in meerdere kleuren te verkrijgen? Zwart en beige heb ik al gezien, maar is hij er ook in grijs?

michel81

hallo jb
als je het belangrijk vind om erg mooi geluid te hebben zou ik toch niet een standaard radio van renault in de megane doen die is maar 4 x 15w en als je een pioneer radio koopt kun je ook je display en stuur bediening gebruiken.


jb

Tja, dat zal een moeilijke keuze worden. Ik vind het design gewoon helemaal verprutst worden met een vreemde radio. Als het geluid niet voldoende is, dan zijn daar ook andere oplossingen voor.

Maar kan me nog iemand aan de volgende antwoorden helpen?

Zit er standaard (dus als er geen renault-radio in zit) een kabeltje vanuit het display dat aan te sluiten is op een originele renault-radio?

Is de kleur altijd zwart of is er ook een lichtere grijze tint?


Marc Brouwer

Zooooo, antwoord binnen 2 dagen  8)7

Als er niet met de kabelboom geprutst is dan moet er een gele stekken aan de kabelboom zitten waarmee je zowel de stuurbediening als de displayfunctie weer aan het werk krijgt.

De kleursamenstelling van de verschillende orginele radio's van Renault weet ik niet, misschien dat hier anderen nog een antwoord op weten  :?
"We Shall Not Be Moved"

Jeroen

Ik weet niet of de Dynamique Comfort standaard een radio met stuurbediening heeft, zoja dan zullen die aansluitingen er zijn, mits niet zoals Marc af melde er aan gekloot is door de vorige eigenaar.

Misschien kun je iets met de foto's in dit topic:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=2411.0


jb

Dank je allen voor de antwoorden. Ik neem mijn woorden terug. Het forum werkt! Het duurt gewoonwat langer voor je je antwoorden hebt.

jb

De Dynamic Comfort van 2003 heeft niet standaard een radio aan boord, aangezien op de auto geen stuurwielbediening zit. Vandaar ook mijn twijfels of ik met een radio het display kan bereiken, aangezien het bewuste stekkertje voor display en stuur is. Tis nu nog maar 2 weken, dus ik wacht gewoon af.

jb

Citaat van: Remko de W. op 18 maart 2007, 10:09:34
heb je al wel eens gehoord van de zoekfunktie... :)
Ja, heb ik al uren mee gestoeid, en vandaar mijn vragen, waar ik nog geen antwoord op gevonden had in andere topics. Maar het blijkt toch niet zo eenvoudig, want ik heb nog altijd geen antwoord op de vraag hoeveel kleuren radio's bestaan.

Jacob

Er zijn inderdaad divere kleuren/type's van de radio's leverbaar, zie hier een voorbeeld:

1. Tech Line met neerklapbaar scherm (behoorlijk dure upgrade toendertijd), dus volledig in kleur van de middenconsole,zoals je ziet is de kleur van de middenconsole afwijkend t.o.v. een "normale" middenconsole komt door de uitvoering. Is geen extreem duidelijke foto, maar je kan wel duidelijk zien dat het een afwijkende kleur is t.o.v. een "normale renault" radio



2. Tech Line zonder neerklapbaar scherm, maar wel met navigatie en dus gelijk een cd wisselaar. Dit is dus mijn radio, heb net gecontroleerd maar heb hier gewoon geen betere foto van eigenlijk  :neen: (is ook niet echt fotowaardig een dergelijke radio).



Heb dus zelf de omlijsting uit foto 1 en de radio/wisselaar combinatie uit foto 2 (staat strak, als zeg ik het zelf).

Er zit bij mij dan wel een standaard radio in (die haalt waarschijnlijk niet eens 4 x 15 w), maar er zit toch wel een behoorlijk leuk geluid in. Voor meer informatie hierover zie mijn "project pagina".

Renier

#14
Citaat van: jb op 31 maart 2007, 00:37:56
De Dynamic Comfort van 2003 heeft niet standaard een radio aan boord, aangezien op de auto geen stuurwielbediening zit. Vandaar ook mijn twijfels of ik met een radio het display kan bereiken, aangezien het bewuste stekkertje voor display en stuur is. Tis nu nog maar 2 weken, dus ik wacht gewoon af.

Ik heb een jaar geleden ook een 2e hands Megane Dyn. comfort gekocht, ook met afgrijselijke niet-Renault radio erin en zonder stuurwielbediening. Bij de koop heb ik bedongen dat de auto werd afgeleverd met de standaard 4x15 watt Renault radio incl. stuurwielbediening. Achteraf inbouw hiervan was mogelijk, had die dealer al vaker gedaan. Meeste dealers hebben wel 1 of meer vd standaard radio's liggen in het magazijn, kost hun niet veel extra. Anders zijn ze voor rond de €100,- wel op Marktplaats te vinden, ook de Laguna Cabasse variant heb ik zo gevonden

Ik heb trouwens na een tijdje de standaard 4x15 watt radio vervangen door de 4x30 watt Cabasse variant uit de Laguna (vorige model). 4x15 watt radio weer verkocht op Marktplaats en nog een kleine winst gemaakt ook.



Geeft net wat voller geluid en aansluiting en bediening is exact gelijk. Vind deze oplossing persoonlijk mooier staan dan zo'n drukke merk radio. Je kan natuurlijk ook overwegen een externe versterker op de 4x15 watt radio aan te sluiten. Kost je wel weer meer centen en tijd.




EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev