Advertenties


startonderbreker

Gestart door TrickeY, 27 februari 2007, 23:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xforce

De verzekering kan toch niet aantonen dat jij de startonderbreker eraf hebt gehaald,

En verder, als iemand de auto wilt jatten, dan lukt het hem toch wel.

Ook mijn gloednieuwe volvo S60 met alarmsysteem van 3600 euro is voor de deur ineens spoorloos verdwenen.
Dan moet een 10 jaar oude megane ook wel lukken.

Ik denk dat het uitschakelen verstandig kan zijn om te voorkomen dat je zelf een keer in de problemen komt, bij mensen waarbij de sleutel/ontvanger gaar is, zoals dat in mijn geval is.
Daarom zit ik ook te denken aan een setje klapsleutels, waarmee ik dan de auto kan starten, zonder dat de infrarood zender nog relevant is voor de startonderbreker.

L.Fattah

#16
Dus je laat de deur van je huis ook open staan, want als een dief wil binnen komen dan komt hij toch wel binnen?
En van je mooie dure fiets haal je het dikke slot en plaats je een kleine(slechte) omdat ie in een fractie van een seconde sneller open gaat, want als ze hem willen stelen dat wordt hij toch wel gestolen?

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

xforce

Citaat van: L.Fattah op  2 maart 2007, 16:42:39
Dus je laat de deur van je huis ook open staan, want als een dief wil binnen komen dan komt hij toch wel binnen?
En van je mooie dure fiets haal je het dikke slot en plaats je een kleine(slechte) omdat ie in een fractie van een seconde sneller open gaat, want als ze hem willen stelen dat wordt hij toch wel gestolen?

een beetje appels met peren vergelijken,
maar als je een juiste vergelijking wilt..

Stel dat ik bijna blind ben, en het sleutelgat van de tussenduur van  mijn villa niet kan vinden,
dan zou ik er misschien voor kiezen om de tussenduur niet op slot te doen,
omdat immers de buitenduren al goed op slot zitten :-),
dus laat ik de binnenste tussendoor open omdat dat voor mij als blinde een voordeel biedt.



L.Fattah

nou over appels met peren gesproken......

Dat is anders ook een leuke vergelijking.

TrickeY

wat een crap allemaal.

Remko heeft ongveveer de enigste zinnige opmerking haha.
wel jammer. dus het is gewoon niet te doen.
ook niet in te stellen in de chip of computer ofzow?

JanJ

Onderbreekt deze startonderbreker ook niet de benzinetoevoer bij een aanrijding?

Pfffffffffff, ik geef het idd op deze discussie en leg me bij de opmerking van Remco neer.......

Gr. Jan  8) .

xforce

een beetje zoeken kan ook geen kwaad..

gerard_Sv650s
post in topic:

   Re: sleutels
« Antwoord #38 Gepost op: 14 September 2006, 11:30:30 » Citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een set klapsleutels werkend op mijn megane, ik heb bij de dealer de orginele start onderbreker uit laten schakelen. (koste 15 euro)
Ik weet alleen niet of deze er weer terug opgaat als de accu leeg is. Dit konden ze bij de dealer mij niet vertellen.
De unit van het alarm/cv heb ik aangesloten op de bekabeling van de cv. knop in de midden console.
Inmiddels werkt het al 2 maanden probleemloos.

dus discussie of het kan: JA
dus discussie of het slim is: Aan ieder voor zich.


TrickeY

dan gaat ik gewoon naar de dealert.

toch wel raar,,  Remco klonk aardig zelfverzekerd.
de toekomst zal het uitwijzen :D
ik ga maandag ff langs de dealer.

dreamer

uhh en wat als de accu los is geweest, alleen de startonderbreker die er weer op komt MAAR doordat je met codes werkt wat voor bijwerkingen heeft dat dan weer, laat gewoon zitten die startonderbreker het zit er niet voor niets op en verwissel anders 1 keer per jaar die batterij in de sleutel scheelt ook wel eens

L.Fattah

Vrijdag nog nieuwe batterijen gehaald, 9 euro en 20 cent

Dirk Kuipers

Even dit topic weer omhoog halen....

Ik heb al even zitten zoeken, maar kon nog niet echt vinden wat ik weten wil...

Oke, de startonderbreker wil er niet af. Maar waar zit de startonderbreker? In de computer???
Want als je er dus een heel ander computersysteem in gaat bouwen, dan ben je je startonderbreker kwijt? (joepie!!) Of?


Paul

Die zit idd in de computer.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Dirk Kuipers

Ah oke, duidelijk. bedankt. :)

Robin

zou je niet een alarm in kunnen bouwen die ook een signaal verstuurd naar je deuren, en die aansluiten op het open/sluit knopje in je middenconsole? Dan druk je 1x je auto open met je sleutel (startonderbreker eraf) en dan voor de rest het alarm gebruiken.

Er blijven dan 2 vragen hangen

1: Gaat de startonderbreker er vanzelf op zodra je een bepaalde tijd geen contact meer hebt.

2: Gaat de startonderbreker er ook op als je het ont/ver-grendel knopje binnen in de auto gebruikt?
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev