Advertenties


startonderbreker

Gestart door TrickeY, 27 februari 2007, 23:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TrickeY

hoe kan ik de startonderbreker makkelijk uit schakelen van een megane coupe uit 1996
een 2.0 16v.

gewoon dat dat rode lampje NOOOOOOOIT meer knippert.

zat te denken aan een zekering ?  of is dat niet mogelijk?

Ferdi

is niet mogelijk, op geen enkele manier, als je een alarm hebt gemonteerd, moet je toch nog 2 keer op de sleutel zelf hebben gedrukt... nadat je je alarm hebt uitgeschakeld...

L.Fattah

Citaat van: TrickeY op 27 februari 2007, 23:58:04
hoe kan ik de startonderbreker makkelijk uit schakelen van een megane coupe uit 1996
een 2.0 16v.

gewoon dat dat rode lampje NOOOOOOOIT meer knippert.

zat te denken aan een zekering ?  of is dat niet mogelijk?

Onmogelijk wil ik niet zeggen, alles is op zich wel mogelijk maar dit gaat je niet lukken.
Zekering eruit halen of het alarm van de pluspool halen lukt allemaal niet want dan blijft de startonderbreking nog steeds in werking.

Malt

Kun je de auto ook starten zonder de centrale deurvergrendeling te gebruiken.
Stel de batterij van mn sleutel is op, hoe moet ik hem dan starten i.v.m. de startonderbreker.

Ik heb trouwens een Megane 1.6 uit 96

TrickeY

@ ferdi en L.Fattah

ik heb geen alarm haha,
het is gewoon de standaard startonderbreker van de auto.

@ Malt

dat is onder andere de reden waarom ik dat ding wil uitschakelen, want me batterij van de sleutel was niet sterk genoeg meer om signaal te sturen.
dus kun je de deuren niet met dat ding los krijgen.

je kunt de deuren uiteraard gewoon los draaien met de sleutel, maar dan staat de startonderbreker er nog gewoon op omdat hij eerst een signaal van je sleutel moet hebben.


dus, ik vraag opnieuw,

wie heeft het antwoord :D ?

dennis (red-devil)

als het goed is heb je ook een noodcode bij je auto
die kun je invoeren via de knop van je deurvegrendeling in de auto
Red-Devil

TrickeY

van die knop waar je van binnenuit je deuren mee op slot kan doen?

JanJ

Dit onderwerp is al herhaaldelijk behandeld.................hieronder een "oud"  stukje tekst voor je uit een eerder berichtje geknipt.......:


Voor het uitschakelen van de startblokkering moet je even zoeken op het oude forum Wess... volgens mij heeft Marco daar nog niet lang geleden uitgelegd hoe dat moet?

[edit] laat he zoeken maar...heb ik even voor je gedaan   [edit]

Code moet je opvragen bij de Renault garage. Hiervoor willen ze ongetwijfeld je kentekenbewijs zien. Als je je auto bij een Renault garage hebt gekocht heb je misschien recht op Renault's Route Service.

Mocht je de code hebben dan is dit de procedure:
Sleutel op contact draaien en dan via de centrale-deurvergendelings de code invoeren.
Als je code 3 - 9 - 1 - 5 is dan druk je dus die knop in en let op het ledje van de startonderbreker. Je houdt de knop ingedrukt tot ie 3x op licht. Je laat de knop los en drukt hem weer in tot het ledje 9x op licht. Enz.
Hierna licht het ledje continu op en kun je starten.


Groet,  Jan  8) .

TrickeY

Hey Toppie!!!

in noodgevallen heb ik hier dus wat aan, indien mijn batt leeg is van me afstandsbedieingkje in me sleutel.???

of is dit de code dat ik hem voor altijd kan uit schakelen?  ( de startonderbreker )


JanJ

Iedere auto heeft dus een "persoonlijke" code die bij de dealer op te vragen is. Het werkt dus hetzelfde als de sleutel............bij bediening worden de deuren ontgrendeld en de startonderbreking ongedaan gemaakt. Je zult dus iedere keer bij gebruik van je auto de code moeten gebruiken.................

Niet echt handig om dit altijd op deze manier te doen maar bij noodsituaties (waar het ook voor bedoeld is) eigenlijk dus onmisbaar!

Gr. Jan  8) .

TrickeY

ja ok, mijn sleutel werkt ook gewoon wel, maar soms reageert hij niet, en 5 minuten daarna wel, soms duurt dat langer enz...
dus liever heb ik gewoon dat hele apparaat uitgeschakeld, hij is me alleen maar tot last haha.

je heb daar geen oplossing voor ?

JanJ

Zelf met mijn vorige coupe heb ik hier ook wel last van gehad....................een phase 1 met een infraroodsensor. Bij mij was het meestal prijs als het vochtig in de auto was en het kapje besloeg.

Geheel uit laten schakelen lijkt mij geen goede oplossing (ik zou ook niet weten hoe) want ik denk dat meneer de verzekering dit niet leuk gaat vinden bij eventuele diefstal?!

Succes ermee

Gr. Jan  8) .

xforce

het is toch uit te laten schakelen bij de dealer,
door het in te stellen door middel van de Clip ???

Ik zit er ook aan te denken om dat te laten doen.

TrickeY

schijjt aan de verzekering :P

ik helemaal top , bedankt vooor alle informatie!.
ik ga binnenkort wel ff naar een dealer:)

dennis (red-devil)

ik vind het niet echt verstandig  :neen:
nu denk je er zo over en straks word je auto gestolen en dan denk je had ik het maar nooit gedaan
Red-Devil

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev