Advertenties


Kleurcode dashboard bovenste gedeelte?

Gestart door Thijsie, 27 februari 2007, 15:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Thijsie

Wie o wie weet de kleurcode van het bovenste gedeelte van het dashboard? En weet iemand ook of je bij de renault dealer een spuitbusje kan krijgen in die kleur? Ik ben bezig met een 7" tft-tje in het bovenste gedeelte van het dashboard te bouwen. Maar daar komt natuurlijk ook het nodig spuitwerk bij en wil dat graag in de originele kleuren houden.

Mogelijk? of niet?

edit: heb de search gebruikt, maar kon het niet vinden
edit 2: het gaat om een Ph2

Timo Zuiderduin

bovenste gedeelte van het dashboard is gewoon kunststof,.. daar zit dus geen lak o.i.d. overheen.

Ik weet wel dat schadeherstelbedrijven vaak een bepaalde lak gebruiken bij dashboards om kleine schades te herstellen,... wellicht dat hun jou ook kunnen helpen aan de kleur die het meest in de buurt komt van de kuststofkleur.

en anders doe je er toch zelf gewoon een mooi kleurtje overheen!


Thijsie

Dat was een snel antwoord!  :)

Het makkelijkst in mijn projectje is het gedeelte spuiten in de huidige kleur waar ik mee bezig ben. Anders moet ik heel het dashboard gaan schuren etc. Dus ik hoopte dat daar een spuitbusje voor was ;)

Ben liever lui dan moe ;)

Edgar

De bovenkant is geen kunststof...

Het is een soort skaileer wat eroverheen is getrokken. Tenminste bij mij.

Je kan de gehele bovenkant ook gewoon matzwart spuiten en dan hoef je verder met de rest niets te doen.

Thijsie

Edgar:

Aangezien ik ook met polyester ga werken lijkt het me zo verstandig om het oude gedeelte te schuren en opnieuw te spuiten. Iemand daarover nog tips? Kon het in de FAQ in elk geval niet vinden over het dashboard ...

Nick Mattheus

bij een fase 1 is dit kunstof en bij een fase 2 is dit overtrokken met een zekere stof( wat voor iets weet ik niet )

ook bij een fase 1 is de vorm aan de bovenkant een klein beetje anders dan bij de fase 2


grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Thijsie

Het gaat dus om een ph2. OP ook even aangepast  ;)

sebastiaan

is wel degelijk een kleur.
ga naar een verfwinkel en vraag of je de kleurwaaier mag lenen om een match op RALkleur te vinden.

Nick Mattheus

gaat dat wel een phase 2 in poly zetten :?
deze is toch overtrokken met een stof?

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Jan van Heteren

Als je het "leer" eraf haalt wil dat prima...... Y
Meganomaniac

Thijsie

Citaat van: Jan op 27 februari 2007, 20:23:55
Als je het "leer" eraf haalt wil dat prima...... Y

Is er ook een manier zonder dat "leer" eraf te halen? :?

Jan van Heteren

je kunt het proberen maar denk niet dat het goed gaat..... :neen:
Meganomaniac

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev