Advertenties

ontwasemen voorruit

Gestart door RuuP, 12 december 2004, 21:28:30

Vorige topic - Volgende topic

RuuP

beste mensen,

het ontwasemen van de voorruit gaat zeer moeizaam, zelfs
op de sterkste stand, standje 4.

en met de koudere maanden voor de deur is dit wel flink
balen, aangezien de ruiten dan errug snel beslaan.

iemand enig idee wat dit euvel kan zijn of is dit
een terugkerend iets???

berry_p

heb ik ook, zal wel aan het type auto liggen.
wat wel helpt is om je zonneklep naar beneden te klappen, dan circuleerd de lucht en is je ruit iets sneller schoon.

ThE-BaKeR

Heb je de rest van de ventilatoren dan wel dichtzitten?

berry_p

nee, de zeiruiten moeten toch ook ontwasemd worden.

Michel Cijs

het beste is om de zijventilators voor ong 1 kwart open te zetten altijd

die in het midden max op de helft

voor het ontwassen zet je die in het midden volledig uit en volle bak blazen, je zet hem dan ook op de algemene verwarmingsstand en op een warme temp

als het je niet snel genoeg gaat dan kan je idd de zonneklepjes ff naar beneden doen, dan vlot het nog wat meer

Ferdi

of airco hebben....  ;)  ;D  :D

mich

en de binnencirculatie uitzetten, want die stond bij mij laatst ook aan en toen ontwasemde de ramen ook voor geen meter...

Michel Cijs

Citaat van: Ferdi op 13 december 2004, 00:46:18
of airco hebben.... ;) ;D :D

dat werkt idd prima ;)

al beslaan de ruiten dan wel eerder als je hem ff uit hebt

ppveenstra

tis een kwestie van 1x goed instellen en nooit meer aankomen, af en toe es van standje 1 naar 4 draaien en klaar :)
bij mij werkt het prima, gebruik alleen de blazer onder het vooruit, zijblazers staan dicht, ramen aan dezijkanten beslaan ook eigelijk nooit bij mij... (en de stand even op de ramen zetten!!) soms heb ik op de voeten en de ramen.. werkt veruit het beste, natuurlijk airco blijft het beste maar ja dat zit erook bij mij niet in  :)

joey

Ik heb bij Halffords een zakje met anti-condensdoekjes gekocht. Alle ruiten eerst grondig schoongemaakt met glassex. Vervolgens met een anti-condensdoekje de ruiten nog een keer schoongemaak (laat geen strepen achter). De ruiten beslaan nu niet meer. Dit werkt ongeveer 3 a 4 weken.

Michel Cijs

Ferdi

dat doe ie hoor  ;) mijn multiriem is nog heel...  ;)  :D

Michel Cijs

er kan meer kapot aan een airco, remko lvb heeft een keer zo'n verdamper kapot gehad (veel werk) en mijn aircoradiateur heeft de geest gegeven

mis hem niet ernstig overigens, maar wordt wel weer gefixt tzt ;)

Ferdi

ja ok, maar hou hem goed bij...  je moet hem sowiezo minstens 10 min. per week aanzetten alleen al om geen schimmels te krijgen en dus geen vieze lucht... maar aairco blijft altijd wel iets wat je goe moet onderhouden ja...

Michel Cijs

bepaalde delen hebben ook een technische beperkte levensduur

ik gebruikte hem ook altijd keurig, werd 1 keer per jaar gecontroleerd en dan toch stuk

aangezien jan voorlopig druk is ;) doe ik het nog wel ff zonder  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev