Advertenties


kapot na 10 jaar

Gestart door patrick wise, 14 februari 2007, 19:00:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

patrick wise

Mensen,

een vraagje ik wil een megane kopen maar ik hoor een gerucht dat heel veel na 10 jaar kapot gaat.
is dit waar ?

Edgar

#1
Ja dan gaan ze stuk. Is ook bekend bij de Dealer moet je maar eens navraag naar doen. Is een speciale clausule die de dealers onderling hebben gesloten om de omloopsnelheid van nieuwe auto's op te voeren.

Met andere woorden je Renault is een zogenaamde rijdende tijdbom die precies 10 jaar na de eerste ten naamstelling onherroepelijk kapot gaat. Zodat je weer een nieuwe Renault kan kopen. Soms kun je wel een speciale korting krijgen als je het wrak inlevert.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Hoogachtend,

Renault Nederland
Afdeling Clausulebewaking

Mrtijn

OW das balen, dan ken ik nu beter de fiets pakken :P

Edgar

Sorry  o-)

Je Renault kan ook na 5 jaar al stuk  l-

Of eerder, of later, of nooit. Ligt natuurlijk aan teveel factoren om hier serieus van uit te gaan.

Hoop dat je bij de aanschaf even de topics over tips e.d. doorleest dan kom je al een heel eind  ;)

Boy

mensen die zeggen dat een megane na 10 jaar kapot is zijn gewoon renault haters  l-
er zijn ook zat mensen die zeggen dat een alfa romeo al in de folder roest...

je kan pecht of geluk hebben, als er 10 jaar gestampt is met een auto(welke dan ook) dan weet je nooit hoelang het duurt voordat je er iets aan krijgt.
al je een auto altijd perfect hebt onderhouden en normaal hebt gereden dan zou je er wel 30 jaar mee kunnen rijden.

Stefan

volgens mij staat er geen standaard tijd op het "kapot" gaan van een auto...
wat versta je overigens onder "kapot" gaan..?
In de loop der jaren, en zeker in 10 jaar gaan er natuurlijk zo her en der wel eens wat dingen kapot, maar dat lijkt me toch vrij normaal.
da's toch bij ieder merk wel zo
Overigens is dit ook heel afhankelijk van het onderhoud dat een auto heeft gekregen, hoe er mee gereden is.
Je kan best een auto van 10 jaar oud kopen met bijv. 80000km op de teller...
die kan voorlopig nog wel ff mee.
misschien doel je meer op motorische dingen zoals koppakking, distributieriem, kleppen?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

JvE

Grappig, bij mij vallen steeds meer lampjes uit...bouwjaar 7-96  ;)
Maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat de APK eraan zit te komen  Y.

Na 10 jaar kan het natuurlijk zijn dat distributieriem, spanrollers etc aan vrvanging toe zijn, maar dat is elke 5 jaar aan te raden. Er zijn nog voldoende fase 1 renaults in omloop, dus ik me zou hier niet al te veel van aan trekken.

dreamer

de mijne is uit 97 loopt op lpg en word netjes onderhouden door een renault-monteur.
Er is op zn tijd wel iets wat er stuk kan gaan vooral na 10 jaar en als de kilometerstand ernaar is kun je het wel een keer verwachten, ik zit nu op 308649 kilometer, dus voor je megane is er een lang leven aan te geven, als je hem de nodige aandacht geeft.
En wat versta je allemaal onder stukgaan, bij achterstallig onderhoud kun je zelfs de meest simpele dingen om zeep helpen.
maar succes met je megane als je hem aanschaft, ik heb er nooit spijt van gehad om hem aan te schaffen.

patrick wise

oke dank je wel. omdat ik het een keer gehoord heb dacht ik laat ik het eerst vragen.
want sommige auto's hebben zeker wel kwaaltjes maar crx had zoals bijna elke crx roest op de achterschermen.
maar zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten

patrick wise


Boy

zover ik weet zul je op een megane niet snel roest vinden  ;)

dreamer

en al een keuze kunnen voor de wagen?  ;)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Boy op 15 februari 2007, 20:33:55
zover ik weet zul je op een megane niet snel roest vinden  ;)
je accubak zeker nooit goed bekeken  ;)

Meganez

Mijn accubak was nog niet verroest na 9 jaar. Op de dag dat ik hem weg deed nog de audio kabels los gehaald van de acuu maar het zag er nog steeds goed uit. Als ik naar andere auto's kijk van dezelfde leeftijd vind de megane carosserie eigenlijk zeer goed. Ik had echt nergens roest.

Dat er meer kapot gaat naar verloop van tijd is meestal een feit. Ik studeer nu autotechniek op HBO niveau, om de ontwikkelingskant van de autotechniek op te gaan, en daarbij het ik les gekregen in het vak "levensduur". Het is namelijk tegenwoordig de truuk van autofabrikanten zeer nauwkeurig de levensduur van onderdelen te beinvloeden waardoor je min of meer verplicht bent 1 keer in de zoveel tijd naar de garage te gaan. Veel onderdelen kunnen allang onderhoudsvrij gemaakt worden, maar dat willen de fabrikanten gewoon niet omdat ze er veel op verdienen als jij 1 keer in de zoveel tijd weer terug moet naar de garage.

Mijn ervaring met mijn 9 jaar oude megane, is inderdaad dat ik in de 2 jaar dat ik er in gereden heb heel veel problemen heb gehad, maar een deel was bij mijn megane ook te wijten aan het zeer slechte onderhoud van de vorige eigenaar. Daarbij denk ik dat je bij alle auto's van die leeftijd dus wel het een en ander aan onderhoud kan verwachten. De reden dat ik echter niet weer een Renault wil is vooral ook omdat ik vind dat ze echt voor alles de hoofdprijs rekenen.

dreamer

Citaat van: Timo Z.(Clio RS) op 21 februari 2007, 20:08:02
Citaat van: Boy op 15 februari 2007, 20:33:55
zover ik weet zul je op een megane niet snel roest vinden  ;)
je accubak zeker nooit goed bekeken  ;)

toevallig gisteren nog gezien de hele plaat zelfs maar wat moet ik er behalve gele lak, wat vuiligheid en de accu nog meer aantreffen dan?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev