Advertenties

dak bekleden

Gestart door eliatuning, 4 februari 2007, 00:01:59

Vorige topic - Volgende topic

Dirc

oei....erg prijzig denk ik zo

eliatuning

dat is van een citroen saxo.
deze heeft dit helemaal laten bekleden
en is zeer prijzig
ik had het voor mijn megane prijs laten opmaken en kwam op 1500 euro, voor de deurpanelen vanvoor en de stoelen dan
dan was de rest er nog niet mee inbegrepen
rather low and slow than high and fast

Dirc

Dan maar dit dakje houden:D of ooit zelf skai er tegenaan plakken (wat met spuitlijm echt wel te doen is als je een beetje handig bent). Tuurlijk stoelen bekleden en dergelijke is een ander verhaal, maar je dak is puur tegen de oude aanplakken en de lampjes uitsnijden. De panelen kun je het zo onder krijgen.

YVE5

Skai werkt inderdaad iets gemakkelijker...
Deze heeft het bijvoorbeeld zelf gedaan:

T interieurke van dieje saxo is nog nix vergeleken met Koen zijne Volvo:

Let ook even op de vloer, die zit namelijk ook volledig in het leder...
kost pakweg bijna 7000 euro ofzo...
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Dirc

denk dat ik een grijs of wit lapje skai koop voor mijn dak. spuitlijm erop en netjes afwerken. Dat moet goed lukken. Tuurlijk ga ik niet de bekleding enzo doen, maar een strak dak scheelt heel veel denk ik. Iemand nog ervaring / meningen?

Edgar

in ieder geval geen spuitlijm gebruiken dit blijft niet zitten. Gebruik Bison TIX dit is een contactlijm welke je op beide te verlijmen delen smeert met een kwast. Laat alles een 15 minuten drogen plak vast. Let er wel op dat je in 1 keer goed plakt want verplaatsen kan niet meer. Hoe harder je drukt hoe vaster het zit.

Ik heb mijn hemeltje bekleed meet een suedeachtige stof niet zwaar en in de kleur zwart. Dit zit er naar eigen zeggen zeer strak in. De rest van mijn interieur is inmiddels bekleed met zwart en beige skaileer ook geplakt en hoezen genaaid voor de stoelen.

YVE5

ik heb al mijn leder geplakt met Bizon KIT. Men lederboer raadde mij dat aan :)

peterachterop

Citaat van: Edgar op  1 juni 2007, 11:26:36
in ieder geval geen spuitlijm gebruiken dit blijft niet zitten. Gebruik Bison TIX dit is een contactlijm welke je op beide te verlijmen delen smeert met een kwast. Laat alles een 15 minuten drogen plak vast. Let er wel op dat je in 1 keer goed plakt want verplaatsen kan niet meer. Hoe harder je drukt hoe vaster het zit.

Ik heb mijn hemeltje bekleed meet een suedeachtige stof niet zwaar en in de kleur zwart. Dit zit er naar eigen zeggen zeer strak in. De rest van mijn interieur is inmiddels bekleed met zwart en beige skaileer ook geplakt en hoezen genaaid voor de stoelen.

post daar eens wat fotos van, ben benieuwd.

Dirc

Yep graag pix. En welke stof is het precies, ik vraag me af of je skai bijvoorbeeld bij je zonneklepen goed in vorm krijgt zonder vouwen en 'bobbels'.

Verder is skai wel mooi omdat t leerachtig aandoet. Zwart is missschien ook mooi omdat mijn bekelding ook leer is.

Dirk Kuipers

Ik ben op dit moment bezig mijn interieur helemaal zwart te spuiten. Wil denk ik mijn dak ook even meenemen.

Hoe hebben jullie dat erin geplakt? Het dak er even uitgehaald? Of het er in de auto gewoon opgeplakt?

Dirc

op zich lijkt mij dat skai oid wel te plakken is zonder het eruit te halen. Het is geen stugge stof o.i.d. en beweegt makkelijk. Als je die bison gebruikt hecht hij vrij snel, waardoor het ook niet meer loskomt. Smeer je het goed in, kan het niet gaan rimpelen.

Graag pics als je t gaat doen!!!

tg_megane

Citaat van: peterachterop op 30 mei 2007, 13:17:00
Citaat van: SaxoHolicDe nieuwe aanpassingen aant interieur..

- Dakhemel in leder
- Zonnekleppen in leder
- vloermatten in leder
- armsteun in leder
- handgrepen en details int groen gespoten

better pics will follow soon ;)

Dit is een serie fotos vaneen belg op het AM forum.
Metleder bekleden van het dak kun je beter laten doen.

hoeveel kost dit dan??

graag bedankt Anne Gouw!

Dirc

Edgar

Voor foto`s:

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=6573.0

Dak staat er niet helemaal op maar je kan wel het dashboard zien en dat alles mat skai is bekleed.

YVE5

Citaat van: tg_megane op  1 juni 2007, 16:58:10

hoeveel kost dit dan??

graag bedankt Anne Gouw!

Wat wil je allemaal overtrokken hebben? Want dat maakt een serieus verschil ik prijs hé :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev