Advertenties

nieuwe Megane! wel een paar vragen...

Gestart door Meganist, 31 januari 2007, 22:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Meganist

Hallo allemaal!

Hulde aan jullie forum! Altijd heel veel  goede informatie. Echt super!

Sinds oktober ben ik de trotse berijder van een splinternieuwe Renault Megane 1.5 DCi Dynamique Comfort. Kleur Bleu Extreme. Hij is helemaal standaard al luxe genoeg, maar ik  heb  nog wel geinvesteerd in een mp3-speler. Ik heb aardig wat auto's gereden, vaak Renault, altijd Fransozen. Dit is met afstand de fijnste auto waar ik ooit in gereden heb. Ik heb de Megane II 4 jaar lang van een afstand bewonderd, nu heb ik er eentje. Het leven is dan goed.  _o_

Maar ik heb een paar vragen:
- het paneeltje onder de startknop/gevarenlichtenconsole... kan dat open? en wat zit daarachter dan?
- het paneel op de rechter zijkant van de middenconsole.... kan dat open? en wat zit daarachter?
- heeft iemand ervaring met het inbouwen van een carkit, non bluetooth? waar moet ik op letten?
- en waar verstopt men normaal gesproken de blackbox van nde carkit in een Megane II?

Alvast dank!

Marc H.

Als er ergens een klepje zit, kan het ook open.

Het klepje onder je startknop herbergt de OBD-stekker, waarmee je computer kan worden uitgelezen. Hoeft niet open voor het monteren van een carkit, gaat snel kapot.

Het klepje aan de rechterkant van je middenconsole herbergt... niets. Is makkelijk te verwijderen door eraan te trekken. Je kunt dan iets makkelijker bij de achterkant wanneer je de carkit monteert en de kabels wilt verwijderen.

Voor het inbouwen van de carkit moet wel je radio eruit. Je hebt immers stroom nodig. Ik heb overigens via www.telefoonsteun.nl een hele mooie steun gekocht, past perfect, zonder je auto te ontsieren door het boren van gaten. De computerkast van de carkit heb ik bovenop het dashboardkastje gemonteerd met dubbelzijdig tape. Daar is ruimte genoeg. Aangezien je de carkit niet over de speakers kunt laten lopen (of ik weet gewoon niet hoe dat moet) heb ik de luidspreker buiten het zicht aan de onderkant van het dashboardkastje gemonteerd met schroeven (maar die zie je niet).

Ik heb een tijdje rond gereden zonder extra antenne, maar de ontvangst was beroerd. Heb toen zo'n langwerpige plakantenne gekocht voor GSM en die achter de voorruit geplakt aan de bovenkant, achter het zwarte gedeelte, zodat je helemaal niets ziet ervan. Werkt perfect, dus een tip. Koop die meteen, anders moet je alles nog een keer openmaken.

Succes,
Marc.

RdW

Citaat van: Marc H. op  1 februari 2007, 14:27:01
Aangezien je de carkit niet over de speakers kunt laten lopen (of ik weet gewoon niet hoe dat moet) heb ik de luidspreker buiten het zicht aan de onderkant van het dashboardkastje gemonteerd met schroeven (maar die zie je niet).

met een mutebox kan dit wel, werkt naar behoren.

ik heb een parrot en daar kan ie alleen maar over de luidsprekers vd radio...

Meganist

Ah, kijk. Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd. Hardstikke bedankt.

Ik heb een mutebox, de carkit, de houder (actief) en een telefoonconsole inderdaad. De console heb ik bij www.pdaplus.nl vandaan. Daar was ie het goedkoopst.
Ik hoef niet zo nodig een BT-carkit, want ik heb m'n telefoon vaak aan de oplader in de auto (smartphone poweruser ben ik), en ik gebruik de telefoon ook voor navigatie. Met andere woorden, een console om de telefoon in het zicht te houden en een voeding wou ik sowieso al hebben. Aangezien mijn vriendin hetzelfde merk telefoon heeft, was een vaste non-BT carkit de goedkoopste en de betrouwbaarste oplossing.

GVR

Volgens mij zit mijn box van de carkit onder de middenconsole geplaatst.Verder raad ik ook zo´n plak antenne achter de voorruit aan. !-!

Meganist

Ik heb altijd uitstekend bereik met m'n telefoon. Ik weet niet zeker of het nodg is maar ik vraag bij het installeren wel of ze 'm kunnen aansluiten op de auto-antenne.

Ik had er nog niet bij stilgestaan dat de radio natuurlijk ook van de stroom af moet, totdat ik dat hier las natuurlijk. Waarvoor dank. Dus ik heb de radiocode maar gelijk opgevraagd bij de dealer. Ik geloof dat ik alles weet dat ik moet weten, maar ik heb toch besloten om de carkit in te laten bouwen door een expert. Ja, ik weet het, ik ben een mietje. Maar ik durf het gewoon niet, hahaha.

GVR

Ik heb het ook laten doen.Ieder zijn vak zou ik zeggen.

Meganist

Ja, helemaal waar. Als je het verklooit, krijg je raarste bijverschijnselen, heb ik gelezen. Beter niet. Niet voor 100 euro...

Meganist

Correctie.... 80 euro. :)

Hij zit erin! Werkt perfect en hoefde niet aangesloten te worden aan de antenne. Het bereik is nog precies hetzelfde als zonder carkit. Ziet er erg mooi uit met die console, zit ook niet in de weg voor de bijrijder. Ik maak nog ff een fotootje binnenkort.

Navigatieinstructies van de TomTom software op de telefoon klinken ook luid en duidelijk over de speakers. Ik kan ook de mp3-tjes op m'n telefoon afspelen via de speakers. Leuke functie. En natuurlijk gaat bellen en gebeld worden prima. Ben nog niet helemaal klaar met testen, maar tot nu toe werkt alles prima.

De microfoonkabel loopt langs de sponning van de voorruit tussen de rubbers, de blackbox zit helemaal achter het dashboardkastje. De stroom ervoor komt van de voorziening voor de radio. Standaard iso-connectors op alle spullen hoefde niets aan vermaakt te worden. Kabels waren prima op lengte. Het kleine speakertje is niet geinstalleerd, was overbodig, want de audiomutekabel laat alles over de autospeakers lopen. Zoals ik zei, antenne-aansluiting was echt niet nodig en bovendien erg lastig aan te sluiten, dus dat is meer iets voor oudere of "lichtere" telefoons, denk ik.

Alles bij elkaar was ik 320 euro kwijt. Wel veel, maar een inbouwer had 1,5 tot 2 keer zo duur geweest. Materiaal zelf geshopt op internet, totaal 240 euro. En als ik het zelf ingebouwd had dan had ik me dus 80 euro bespaard, maar dan had het er waarschijnlijk niet zo netjes uitgezien.

Dit was even ter info voor de twijfelaars.  :)

jb

Citaat van: Meganist op  3 februari 2007, 10:52:54
Ik heb altijd uitstekend bereik met m'n telefoon. Ik weet niet zeker of het nodg is maar ik vraag bij het installeren wel of ze 'm kunnen aansluiten op de auto-antenne.
Ik word nooit gebeld

Timelord

CiteerIk maak nog ff een fotootje binnenkort

Definieer aub binnenkort   :D

Rick Santbergen

Waarschijnlijk heeft hij die foto in 2007 al gemaakt. Hij heeft echter nergens gezegd dat hij hem ook zou posten, dus wat is het probleem?

Stefan

Lijkt me niet echt nuttig om dit soort dingen te melden in topics van ruim 3 jaar oud.. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timelord

Een topic wat niet meer de moeite van het lezen waard is, word verwijderd.
Een topic waar niet meer op gereageerd kan worden, word op slot gezet.

Effe kijken aan wleke voorwaarde dit topic voldoet. Hmmmmmmmm........  :D :x o-)

Stefan

Topic is niet op slot, omdat er eventueel inderdaad nuttige reacties of vragen kunnen worden toegevoegd...
Maar dat snap je zelf wel.. ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev