Advertenties


Past het ? (Velgjes)

Gestart door Snap, 25 januari 2007, 19:45:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Snap

Hallo,

Mijn eerste topic eens openen hier  8)7 

Heb vorige week een Phase 1 coupe'tje gekocht. Nu was ik aan het kijken voor velgjes. Ik heb nog een set liggen van mijn Golf 1 Cabrio, namelijk een setje Revolution Modern Line's in 8Jx15. Qua steek en naafdiameter zijn ze goed, enkel de Et waarde baart me zorgen. Deze is van de 4 velgen 0, waarvan er 2 een afgedraaid hart hebben om de et waarde toch wat omhoog te krijgen.

Iemand een idee of de coupe dit goed zal verteren? (In verband met aanlopen) Binnekort zal hij wel wat verlaagd worden, maar niet al teveel om nog wat comfort te behouden.

Ik zou ze zo kunnen passen, maar dan moet ik de cabrio uit de stalling halen en velgen liggen te verwisselen en dat kost kostbare tijd die ik niet altijd heb  :q


2e bijkomende vraag, ik zoek wat foto's van verlaagde coupe's (phase 1) met 15'ers onder, om een idee te krijgen hoe het staat.

Snap

Citaat van: Remko de W. op 25 januari 2007, 19:52:28
heb je al in de FAQ gekeken voor allerlei info...

en kijk eens in de projektpagina's voor die verlagingsfoto's...

stel je ook even voor in wie=wie... als je wilt tenminste
Heb me net voorgesteld  :) En heb de faq al bekeken ja, maar daar staan alleen maar technische dingen in die ik al wist :) Ik zal het anders zeggen dan  ;) Hebben er al mensen ervaring met het plaatsen van velgen met een hele lage ET waarde?

Snap

#2
Dat is die blauwe met de Schmidt Race zeker? Dat is 8.5x17, dat is met een hogere et waarde ook niet te doen hoor  :D Ik ga ze morgen eens passen, als ik tijd heb.

YVE5

Volgens mij gaat een 8breed, ET 0, toch zo'n 2cm buiten de kassen steken... Zou zelfs meer kunnen zijn. En 15" gaat moeilijk zijn om mooi de wielkassen op te vullen. Tenzij je een heel hoge band steekt, maar dan gaat het niet mooi zijn. En ook niet meer passen.

Als je kunt, zou ik ze toch wel eens proberen te plaatsen, maar k denk dat het te ver gaat uitsteken :)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Snap

Citaat van: RS50Jochem op 26 januari 2007, 20:18:14
Ik denk dat een 195/40X15 of 195/45X15 bandje eroverheen goed zal zijn hoor.. En dan een dikke schroefset, en je bodem netjes over de grond.. :)
195-40 bestaat spijtig genoeg niet :) maar ik heb wel nog 165-50's liggen, lekker smal. Proberen ze dit weekend eens te passen.

YVE5

#5
50 is wel al vrij hoog hé, voor zo'n band... Is dat niet de standaard maat trouwens?
volgens mij is die 165 ook wel iets te smal om op een 8" breed te trekken, maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen ;)

Edit: volgens mij lukt da echt niet om die daarop te krijgen? ne 8" brede velg is bijna 4cm breder dan uwe 165 band :s Ik denk niet dat ze dat daarop getrokken krijgen :s
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Snap

Citaat van: greyfox op 27 januari 2007, 15:50:36
50 is wel al vrij hoog hé, voor zo'n band... Is dat niet de standaard maat trouwens?
volgens mij is die 165 ook wel iets te smal om op een 8" breed te trekken, maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen ;)

Edit: volgens mij lukt da echt niet om die daarop te krijgen? ne 8" brede velg is bijna 4cm breder dan uwe 165 band :s Ik denk niet dat ze dat daarop getrokken krijgen :s
165 lukt zeker om erop te krijgen, kost gewoon wat moeite :) er rijden er genoeg rond met 165-45-15 op 8 breed, staat juist lekker getrokken :)

YVE5

Dan wil ik dat toch wel eerst eens zien hoor. een 195 breed wil ik geloven. een 165 moeilijk. Op een 7" breed staat dat al enorm getrokken.
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

YVE5

Daar zou ik dan toch wel eens foto's van willen zien hoor...
Want het kan goed zijn dat, als die band erop ligt en je neemt een bocht, ineens alle lucht eruit floept :D
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Snap

#9
Citaat van: RS50Jochem op 27 januari 2007, 22:32:20
Dit zal het ongeveer worden..

http://img279.imageshack.us/img279/4092/dsc00740ti9.jpg
http://img355.imageshack.us/img355/5967/dsc00745sb7.jpg

Dit is 165/50x15 op 7,5J.. Echter de 10 verschil in hoogte zal de 0,5J in breedte met gemak compenseren.. Dus hoe getrokken het zal staan zal zo zijn zoals op deze foto's..

Enne, dat verhaal van een bochtje nemen en dan pfffff leeg heb ik nog niet mee gemaakt laat staan dat ik het al eens gehoord heb..
Ik heb ook 50's hoor, geen 60's :) Maar er zijn er genoeg die met 165/50 rijden, zelfs genoeg met 165-45 op die breedte.

YVE5

OK, had het nog nooit gezien. K vind het precies toch wel een veel te smalle band voor zo'n velg hoor :s
Heb je foto's van de zijkant daarvan?
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Snap

Dat is net de bedoeling, zodat je een getrokken band krijgt :) Heb ze vandaag gepast, ze komen vooraan ietsje uit de kas, en achteraan liggen ze vrij goed, maar ze zijn veels te klein. Op mijn golfje lijken het joekels van velgen, maar op de megane zijn het net 13'ers. Dus dat wordt op zoek naar iets groters :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev