Advertenties


centrale deurvergrendeling instellen

Gestart door madmaus, 22 januari 2007, 11:30:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

madmaus

Hi,

Mijn eerste topic op dit forum.

Ik heb een megane 1.4 16v "sport" fase 2 is dat dus.

Maar nu is het zo dat als ik mijn deuren open en de deur niet open maak dat de deuren open blijven staan.
Het moet toch zo zijn dat ze dan automatisch na bv 30 seconden weer op slot schieten?
Als je bv perongeluk het knopje indrukt.

Is dit zelf in te stellen? Of is er iets kapot?

Gr,
Maurice

RaymondTroost

Leg het is duidelijker uit, want dat deuren open staan en dan niet opent terwijl ze niet open gaan... dat snap ik niet :)

madmaus

 :q

Eigelijk is het heel makkelijk wat ik bedoel!   Y

Stel:
Dat je perongeluk op je sleutel druk. Waardoor je cv word geopend.
Maar je gaat zelf niet je auto in.
Dan zou er toch een signaal na bv 30 seconden moeten komen die de CV weer dicht zet.

Dit hebben veel auto's, en ik dacht de megane ook.
Maar bij mij blijven ze vrolijk open staan.

Vandaar de vraag. Kan ik dit ergens instellen?

Duidelijker?  :)

RaymondTroost

haha, jah dit is een stuk duidelijker.. Nee dit zit er niet op bij de megane.. teminste bij een phase 1 niet.. Wel blijven bij mij de binnenlichten branden als je hem opent.. Maar het bereik van de cv is toch maar 5a10 meter.. dus als je het perongeluk zou doen, dan hoor je dat toch nog wel !-!

Kj

Naar mijn weten ook bij een Phase II niet..... Helaas!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Nils

Doordat ik er een alarm op heb laten zetten, heb ik deze functie wel in mijn phase 1.

Moet zeggen is ideaal, maar denk dat dit standaard niet te doen is.

madmaus

Hmmm ik heb het instructieboekje erbij genomen. En daar staat dat het mogelijk zou moeten zijn. Alleen staat er niet bij hoe  :neen:

Anders rij ik morgen ff langs de dealer. Kijken wat zij erop te zeggen hebben.

Ik vind de cv een dusdanig bereik hebben dat het eigelijk wel zou moeten. Als ik thuis zit en ik druk op het knopje dan gaat ie gewoon van het slot als me auto voor de deur of vlakbij staat.

Stefan

misschien dat de renault dealer het kan instellen mbv de computer (clip?)
En is het dus zo'n verborgen optie, je weet het niet...
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Kj

Als het bij een Phase I kan, moet het ongetwijfeld met een Phase II ook kunnen. Post het hier maar even als je bij de dealer bent geweest. Ben benieuwd  Y

madmaus

Oke ik ben vandaag bij de dealer geweest.
Hij wist het volgens mij stiekem ook niet  8)7

Wat hij me kon vertellen was dat als het een functie was dat had ie waarschijnlijk al aangestaan. Als die niet aanstaan dat kan het waarschijnlijk ook niet.

Hij kon hem op dit moment ook niet uitlezen dus ook niet controleren.

Eigelijk niet heel veel wijzer geworden.
Ik ga er maar vanuit dat het niet mogelijk is.

Gr,
Maurice

ForeverYoung

Even voor de duidelijkheid:

ik heb het wel op m'n phase 1. En helaas helaas, ik heb geen alarm dus het is echt een soort van comfortfunctie. Waarschijnlijk omdat ik zo'n actiemodelletje heb, zit het er standaard op. Net als dat de knipperlichten knipperen bij gebruik van de centrale deurvergrendeling.

Dus het is zeker wel mogelijk op de Mégane 1 zowel phase 1 als 2!
Alleen of het achteraf is te activeren, ik zou het niet weten. Denk dat het afhankelijk is van het uitrustingsniveau van je auto, of van de ECU.

Ik zou gewoon nog even bij een paar andere dealers vragen, aangezien ik weet dat ze bepaalde dingen achteraf kunnen aanzetten als jouw auto dat ondersteunt (bijvoorbeeld het automagisch aan gaan van de dimlichten, bij bepaalde typen is dat te activeren.)
Gewoon een second-opinion vragen dus. !-!

madmaus

Ja dat kan wel kloppen ja.

Die man had het er over dat er 3 verschillende types computers waren.

Aangezien ik een 1.4 16v heb zal er vast niet de meest uitgebreide computer in zitten.

Ik denk dat hij gewoon ff uitgelezen moet worden. Dan weet je het in elk geval zeker.
Er zit nog een grote dealer in de buurt. Denk dat ik daar van de week ook maar ff binnen rij.

Kevin_33

Ik heb zelf een 1.6 16v PH2
Er staat duidelijk in het boekje dat dit idd moet werken (binnen 30sec automatisch vergrendelen)

Alleen is dit bij mij ook niet het geval. Ik heb er ooit eens naar gekeken, maar hij was nog niet eens na 30 minuten automatisch vergrendeld.


Het zou wel handig zijn als het werkt, omdat de ontvangst van de renault (megane) toch vele malen beter is als menig ander merk.

madmaus

En dat is precies de reden dat ik het zou willen inschakelen. In mijn boekje staat hetzelfde.

Maar ik ga voor een second opinion  !-!
Totdat iemand duidelijk zegt, nee dat is niet mogelijk Maurice  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev