Advertenties


starten of niet???

Gestart door peterachterop, 21 januari 2007, 15:01:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

peterachterop

Aaargh,

Denk je dat de accu na een nacht binnen aan de lader het goed moet doen.
Gisteren netjes het niveau in de accu bijgevuld.

Zojuist de accu terug in de auto aangesloten en gelijk geprobeerd te starten.
Zat nog geen 10 sec tussen nadat de polen waren aangesloten.

Had niet eens genoeg spanning om de CV eraf te krijgen.

Proberen te starten hoor alleen een klein tikje waarna de boel helemaal niks meer deed.

Kan dit duiden op een dode accu?

(ik heb hier geen spanningsmeter kan t niet zelf door meten).

Tijdens t laden duurde t 5 min voordat de lader al op ok sprong (dat de accu vol zou zijn).


peterachterop

Nog wat meer info, ik heb vrijdag bij de garage een jumpstart gehaald, hiermee starte hij/zij meteen.

Dus er is niks met de dynamo, of startmotor.

Het moet de accu zijn.

Iemand een ander idee.

Edgar

Ik lees dat je accu al een keer leegetrokken is. Daar houden ze niet van mits het gelaccu is die kan hier nog wel tegen. Hoe oud is je huidige accu?

Dirk Kuipers

Ik heb een half jaartje terug ook een accu vervangen omdat deze dood was.
Op een gegeven moment was het zo dat ik voor een brug stond te wachten, en ik hem daarna al niet meer starten kon. Toen heb ik een nieuwe accu erin laten zetten. Dit is helemaal niet zo duur als je een gewone accu erin laat zetten.

peterachterop

Citaat van: Edgar op 28 januari 2007, 16:29:29
Ik lees dat je accu al een keer leegetrokken is. Daar houden ze niet van mits het gelaccu is die kan hier nog wel tegen. Hoe oud is je huidige accu?

Ik had de laatste tij steeds iets meer moeite met starten totdat ik afgelopen 2 weken door ziekte en drukte niet gereden heb.
Hierna begon het vorige week maandag dat ie leeg was.
Route mobiel heeft met jump start de boel in 1 x aan gekregen.

Naar mn ouders gereden (30 km) daarna een uur later vertrokken, starte daar wel. vrijdag moest ik ergens heen en kreeg m net aan, dacht ik rijd even verder om weer te laden maar bij thuiskomst (half uur geredn) gelijk geprobeerd te starten maar was niks meer.

Denk dus dat ie af is.

Edgar

Ja denk dat een nieuwe accu wel op zijn plaats is zeker gezien de koudere temperaturen van de laatste tijd. Door de kou merk je eerder of je accu aan zijn eind is. Kijk meteen even naar een mooie gelaccu deze kun je helemaal leeg laten lopen zonder dat ie er echt last van heeft. Gezien de audio en andere multimedia zeker geen verkeerde investering lijkt me. Of heb jij een aparte accu voor je multimedia?

peterachterop

nee ga morgen vroeg gelijk (op de fiets) haha naar de ava en de brezan.

Edgar

Hoop dat het probleem dan is opgelost.  :)

dreamer

probeer een andere accu en let op met de plastic afdekkap over de pluskabels van de accu bij mij zat het zodanig dat ik hetzelfde mankement had, sleutel omdraaien en alles valt uit en startonderbreker erop, beschermkap was er bij mij eerst opgezet en daarna pas de kabels, en zorgt dus automatich voor einde van alle stroom op je wagen.
ik hoop dat je er iets aan hebt, succes

peterachterop

Heb een andere accu gehaald.

2 stappen hoger in ampere.

alles werkt nu weer ok.

Heb thuis alles nog doorgemeten.

De kabel vanaf de plus, welke de auto ingaat, geeft na inschakelen van de cv een poosje 46 milliampere en na 10 sec 0.1 milliampere.
Wat is dit?

Edgar

Gelukkig dat ie het weer normaal doet krijg je weer wat vertrouwen in je autootje.  Y

Wat dat verschil inhoud weet ik niet. Misschien iets met je startonderbreker?

Laurens Klein

is er iets anders dat het niet doet. Want ik had ongeveer hetzelfde probleem. Toen was het zo dat het motortje van de centrale deurvergrendeling bij de bijrijderskant kapot was. En heel de tijd de accu leeg trok. Duss miss is et bij jou ook zoiets

peterachterop

Ja mijn bijrijders is ook de cv kapot, moet die deur met de hand open en dicht doen.

Wat heb jij daaraan gedaan?

vervangen of stekkertje los?

Yskonyn

Het probleem bij electrische problemen is vaak dat het soms totaal in het ongewisse kan blijven waar het nu aan ligt. Niet om je bang te maken, maar als je nu een nieuwe accu hebt gekocht met een groter vermogen en stel, zoals bikkeltje aangaf, dat er een stroomverbruiker langzaam stroom constant af zit te tappen dan kun je over een paar weken/maanden weer dezelfde problemen krijgen.
Om gerust te zijn zou ik toch even een flink doormeting laten doen.

Birt

(ge)(mis)bruik ook dit topic maar even. Ik wou zonet weg, maar het mocht niet. Hij wou niet starten. Ik dacht eerst van dat is de bdp-sensor weer, maar dat bleek niet het geval. Nu zag ik in het donker allemaal vonkjes bij de bobines kontakt maken bij de schroeven. Kan het zijn dat de bobines stuk zijn?
Op gegeven moment sloeg hij wel aan met veel moeite, maar zodra ik weer het gas los liet en dan terug liet zakken tot stationair en dan weer gas wou geven wassie weer dood. En echt lekker lopen deed hij ook niet.
Wel was alles verschrikkelijk vochtig. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Wie kan mij helpen?
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev