Advertenties


starten of niet???

Gestart door peterachterop, 21 januari 2007, 15:01:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

peterachterop

Heb al meerdere topics doorgespit maar niks tegen gekomen.

Wil net weg met de coupe alleen doet ie niks?

Als ik de sleutel om wil draaien doet er niks.
De lampjes die moeten branden branden ook, accu is gewoon vol (is al gemeten).

Had het een half jaar geleden ook eens gehad.
Heb auto laten staan en een half uur later deed ie t wel weer?

RaymondTroost

hij wou gewoon niet.. veel te koud voor een showwagen ;)

zou geen idee ervan hebben, slechte massa van de startmotor kan ook, dat heb ik ook welles gehad.. af en toe starte die wel dan weer niet..

peterachterop

juist weer even geprobeerd.

Sleutel doorgedraaid en opeens gaf hij een kick en begon te lopen.
Ik zat alleen al zolang in de auto dat de startonderbreken er al weer op was gesprongen.
Bleek dat de accu ook nog een leeg was.

Ben afgelopen week ziek geweest en de auto heeft een dikke anderhalve week buiten in de kou gestaan.

DonMark

Probleem heb ik ook gehad. Soms start ie wel en soms niet. Schijnt vaker voor te komen. Stekkertje op de startmotor is waarschijnlijk geoxideerd. Even eraf krabben, contactspray en klaar. Of anders een ander stekkertje erop zetten.

Dj-Matthe

Zelfde geval hier hij start meestal met de kou 1/7 niet en soms moetje wat langer wachten en dan slaat hij na paar secondes aan.. erg vervelend.. en laaste tijd gebruik ik mijn koppeling niet tijdens het aanzetten van de auto en schijnt voormijn gevoel wat gunstiger te werken. weetniet of iemand weet of dit uitmaakt?

peterachterop


Dj-Matthe

in zijn vrij natuurlijk :-)

Yskonyn

Lees mijn recente topic: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=5798.0

Soms startte hij bij mij ook ineens wel, maar meestal toch niet. Zijn je accupolen, kabels en klemmen wel vrij van corrosie?

RaymondTroost

@ dj matthe, ik denk dat jij ergens anders last van heb, soms moet je wel 7x starten voordat die aanslaat? Denk dat je dan meot gaan kijken naar je benzinepomp oid..

peterachterop

vannochtend de route mobiel gebeld.
Accu was helemaal leeg getrokken.

Straks maar eens kijken of de polen vd startmotor schoon zijn.

peterachterop

Nou bijna een week verder.

Gisteren naar mn ouders nadat ik er sinds maandag niet meer in gereden had.
Met moeite sloeg de auto aan.
Na het bezoek sloeg de auto gelijk aan zonder moeite.

Wil ik vannochtend naar de dierenwinkel iets verderop iets ophalen wou de wagen weer met mazzel aan slaan.
Ik snel door de regen naar binnen kom ik 5 min later terug en wil starten accu dood?
Snel naar de garage een jumpstart gehaald, 10 km gereden om de accu te laden.

Bij thuiskomst geparkeerd en gelijk geprobeerd de auto weer te starten.

Niks...

wat kan dit zijn.

Wordt waarschijnlijk niet goed geladen (dynamo)?

Kevin_33

Heb je accu + dynamo al door laten meten?
Bij een accuboer of autoshop doen ze dat wel even voor je, dat is 2 seconden werk.

Ik heb een tijdje geleden ook zoiets gehad, maar je hoorde de startmoter wel volopdraaien,
alleen sloeg hij niet aan.

Ik heb toen de BDP sensor vervangen (€28,-) en nooit meer ergens last van gehad.

ForeverYoung

accu leeggetrokken doet mij vermoeden dat je dynamo op is. ook als het batterij-lampje nog niet brand.
bij mij trok ie 'm letterlijk en figuurlijk leeg, dat was met de 19. eerst de accu helemaal leeg getrokken (moest rond de 1,5 liter demi-water weer bijvullen 8)7 ) en een week daarna ging die pokke dynamo zelf ook 8)

alleen had ik al zeker een half jaar problemen, niet starten of pas na 20 minuten gewacht te hebben >:(

oh ja, doormeten zegt niet alles trouwens. is zeker geen 100% garantie dat het wel goed zit met je dynamo. maar het kan je wel richting de oorzaak leiden.

peterachterop

mn vader kwam al met t idee dat de accu wel eens leeg kan zijn getrokken.

Morgen eens de boel los halen.

peterachterop

Accu staat nu binnen aan de lader, heb t bijgevuld met gedemineraliseerd water aangezien de loden schotjes 1,5 cm onder t niveau zaten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev