Advertenties


Temp- & Bezinemeter problemen

Gestart door DonMark, 20 januari 2007, 19:45:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DonMark

Hallo allemaal,

Ik zal me even snel voorstellen. Ik ben Mark, 24jr en kom uit de Velserbroek. Ik ben sinds 3 weken in het bezit van een gele RMC 1.6e uit 96. Nu heb ik een paar probleempjes ermee en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

1. Mijn temp. meter gaat schommelen tussen het 2de en 4de streepje als de motor warm is. Bij koude motor loopt het metertje netjes omhoog naar het 3de streepje.

2. Mijn benzinemeter gaat omhoog als je gas geeft en gaat omlaag als je remt.

Wat zou ik zelf kunnen doen op deze problemen op te lossen.

PS: Vorige week heb ik mijn hele koelsysteem doorgespoeld met water en radiateurreiniger, thermostaat vervangen en alles goed ontlucht vanwege geen warme lucht in de auto. Dat is nu iig verholpen met behulp van dit zeer nuttige forum.

Greetz Mark

Marcel

Ik denk dat je richting de aardedraad moet zoeken. De storing is vergelijkbaar
als ik recent met mijn snelheidsmeter heb gehad.

succes

gr.Marcel

DonMark

Maar hoe komt dat dan, dat het alleen gebeurd als de motor warm is? Zou dat echt te maken kunnen hebben met een aarde draad. Weet je toevallig ook welke stekker het is. Zitten er namelijk 4. Links 2 en rechts 2. Ik heb van de week mn tellerunit eruit gehaald en de stekker gecontroleerd op oxidatie, maar kon niks vinden iig. Nadat ik mn tellerunit er weer in had gezet, begon mijn benzinemeter ook te schokkuren te krijgen. Zitten die 2 meters op dezelfde stekker toevallig en zo ja weet je welke stekker.

Mark

Marcel

Het kan natuurlijk ook een stekkerverbinding zijn, maar het zit in de verbindingen,
dat kan bijna niet anders. succes met zoeken.

Marcel

DonMark

Ik heb de stekkerverbindingen op de tellerunit bekeken en gemeten en daar staat een constanste spanning van 12,3V en zag er voor de rest goed uit. De stekkerverbinding rechts onder de motorkap in het zwarte kastje zag er ook goed uit en heeft geen oxidatie. De zekeringen onder het dashboard zijn ook goed. De 3 glaszekeringen achter de accu doen het nog, alleen 2 zijn een beetje geoxideerd, maar er gebeurt niks met de tellerunit als je die eruit haalt, dus daarvan zijn ze niet en weet ook niet waarvan. Nu heb ik nog een zwart kastje gezien links van de accu waar een hoop kabels ingaan. Vanmiddag kwam ik er zelf niet zo 1,2,3 bij, maar wat zit daar eigenlijk in dat zwarte kastje en hoe moet ik de accu eruit halen om dr bij te komen. Ik zie alleen een lange dunne pen, maar daar onderaan zit alleen een ronde ring, dus die kan ik niet los draaien.

fluissie

hoi donmark

is je koppakking niet lek of lek geweest? ik heb namelijk de koppakking moeten laten vervangen en sindsdien doet en mijn kachel het niet meer en mijn temperatuur meter loopt over de tellerplaat te sporten l- 8)7 ik geloof dat
dit nogal een probleem is met de meggies
was die thermostaat nieuw of gebruikt?

grtz fluissie

DonMark

Ik weet niet of mij koppakking lek is geweest. Heb net de RMC een maandje. Hoe kan ik controleren of mijn koppakking lek is. Zou dat misschien het probleem kunnen zijn? Hij is vorige week wel bij de Renault dealer geweest voor een kleine beurt, dus dan zouden ze dat wel moeten hebben gezien lijkt mij. Ik heb er een nieuwe thermostaat ingezet. Wat zijn de kosten ongeveer om een nieuwe koppakking erin te laten zetten? Misschien zou dat ook verklaren dat mijn temp meter schommelt telken tussen het 2de en 4de streepje.

fluissie

als ie lek zou zijn zie je dat het blok overdreven zweet of helemaal nat is van de olie ,ook stinkt ie dan omdat de olie op warme onderdelen komt.
maar ik zeg niet dat dat het is hoor, :neen: het kan  Y
of het is toch iets met het koelsysteem of thermostaat vaak als het ook met de kachel en koelvloeistof heeft te maken dan schommelt die @#$2 temperatuur meter  8)7, heb al meer jongens erover gehoord!
ben bij mij ook nog aan t vissen daar mijn systeem niet goed ontlucht was door het rivisie bedrijf >:( maar door het weer en tijdnood ben ik er nog niet aan toe gekomen.

zal dit topic in de gaten houden en je iets laten weten als ik wat weet!  !-!
als jij eruit bent ook gaarne ff melden hier  --

DonMark

Als je op deze foto kijkt, zie je aan de onderkant dat de motor nat is.
http://aycu23.webshots.com/image/7902/2000709172117608660_rs.jpg

Nou zegt diegene zelf dat zn koppakking lek is. Nu is het bij mij ook een beetje nat aan de onderkant, maar niet zo erg als bij deze. Is ook laatst schoon gespoten, maar begint nu weer een beetje nat te worden.

Als mijn motor warm is en laat hem stationair draaien en ik geef af en toe gas, dan komt er witte rook uit mn uitlaat en heb op dit forum gelezen dat dat je koppakking is. Morgen ga ik ook wel die kap eraf halen voor het spruitstuk om eens goed te kijken waar die nattigheid vandaan komt.

fluissie

he donmark

op de foto is echt een olie lekkage, dat had ik dus ook.. Y
wat remco zegt kan ook inderdaad, hij kan ook koelvloeistof lekken/gebruiken.

maar als ie koud is moet je niet schrikken van een witte rook uit de uitlaat hoor!
als ie continue blijft roken ook als ie warm is moet je je druk gaan maken over de koelvloeistof,of als ie het verbruikt ook natuurlijk! Y.

zou ff die kop in d gaten houden en inderdaad is even achter het hitteschild van het spruitstuk kijken. meestal gaat ie precies in het midden lek daar dat daar het olietoevoerkanaal (mooie voor scrabble) zit.
pas trouwens op met afspuiten  8)7 8)7 als je de computer raakt ga je zuur deze zijn naar gevoellig voor water en naar duur Y l-, doe het liever met remmenreiniger of iets dergelijks...

is ie wel goed ontlucht?!, want die van mij is nu redelijk stabiel (temp.meter), na het wel goed ontluchten van het koelsysteem.

grtz  --

DonMark

Mijn koelsysteem is goed ontlucht. Dat heb ik meerder malen gedaan en heb het als laatst Renault laten doen d.m.v. druk er op te zetten, maar die monteur zei dat ie goed ontlucht was, omdat er geen lucht meer uit kwam. Vanmiddag ga ik btw mijn angel eyes erin zetten en mn bumpers voorzien van racegaas. Dan haal ik ook meteen mn hitteschild eraf om te kijken waar die kleine olielekkage vandaan komt. Ik verlies geen koelvloeistof, mn expansievatniveau blijft gewoon op hetzelfde peil staan, dus ik hoef mn daar denk ik niet druk te maken. Ik laat het jullie vanavond weten en post een foto ervan.

fluissie

he donmark

zeker niet druk maken dan over koelvloeistof..... !-!

nee ik vroeg het me af omdat mijn tem.meter ook als een dolle zakte en steeg en nu ik het systeem zelf goed ontlucht heb (dit was dus niet goed gedaan) lijk ik er geen last meer van te hebben ,even nog niet te hard juichen :).

ben benieuwd naar de foto dan........

grtz  --

DonMark

Olie probleem is opgelost. Olielekkage kwam omdat de carterplug er verkeerd om is ingezet tijdens mijn kleine beurt bij Renault. Ze hebben m er nu goed ingezegd zeggen ze en weer olie ververst. Meter problemen zijn nog niet opgelost.

DonMark

Dat dacht ik zelf ook, maar dat zei de receptiedude en de monteur tegen mij.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev