Advertenties


remklauw en trommels spuiten

Gestart door coupe-monte-carlo, 7 december 2004, 14:46:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

coupe-monte-carlo

sorry, kon er nergens een open topic over vinden...
dus hoop dat ik het hier mag plaatsen.

wat is jullie advies? de boel afplakken? of gewoon even demonteren?

bij demontage van de remklauwen, is het gewoon de remslangen er af halen, en later weer simpelweg monteren, en effe de remmen weer oppompen.. of moet dit dan weer ontlucht worden enzo?

peterachterop

#1
http://www.megane2.nl/info_data/tundes2/faq/remklauwen/index.html

Kijk hier, er is een appart stukje FAQ Frequently Ask Questions en daar staat een appart stukje hierover.


coupe-monte-carlo

k geloof touwens dat mijn zoekmachine ook niet altijd meer perfect werkt  :-\ maargoed...

peterachterop

volgens mij pakt de zoekmachine het FAQ ook niet maar goed je hebt nu wat je zocht.

coupe-monte-carlo

ben wel weer wat verder nu ja, bedankt  :D
zit allen nog met de vraag wat k beter kan doen, afplakken of demonteren

Marco

Gewoon heel goed afplakken. Vooral bij de bewegende delen en rubbers.
Dus verzamel eerst heel veel kranten en koop een grote rol afplaktape.

Stefan

idd afplakken, de echte perfectionist zal het er niet mee eens zijn waarschijnlijk, maar ik heb het ook gedaan met afplakken en het ziet er prima uit...
Als je sommige delen niet raakt omdat je er niet bij kan dan is dat pech, want die zie je toch niet............ ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

willy wolly

hoelang moet je wachten als je thinner op de remklauwen heb gesmeerd om te gaan verven?

mag je die dag nog met de auto rijden? of niet verstandig? en wat kost zo potje hittebestendig verf? en waar raden jullie mij het aan omdeze te kopen?

Stefan

zo..
Da's een oud topic hee.. ;)

Ik heb mijn remklauwen al diverse malen gespoten (bij meerdere auto's)
Eerst ff je remschijf etc zo goed mogelijk afdekken met een doek of kranten ofzo.
Ik schuur altijd de klauwen zo kaal mogelijk en ook met een staalborstel.
Dan flink goed ontvetten met ammoniak.
Dan de lak er op spuiten in meerdere etappes. (deze kan je in diverse kleuren kopen bij de automaterialenzaak)
Dus meerdere keren een dunne laag aanbrengen en als finishing touch dan nog meerdere lagen blanke lak er overheen spuiten.

En toppie joppie zijn ze.
Je kan dezelfde dag gewoon weer rijden hoor. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

verven is ook inderdaad wat stefan zegt goed schoonmaken met staalborstel en schuren,en dan met bv inderdaad thinner en dan verven laten drogen desnoods beetje helpen met een fohn erbij,en als de kleur goed gedekt is blanke lak  erover.

Laurens Klein

om het mooiste resultaat te bereiken met spuiten zal ik tussendoor schuren met waterproof korrel 600. En daarna weer ontvetten etc. en nog een keer spuiten. En dat tot het goed dekkend is en glad. En voor de blanke lak is het het beste om een dag te wachten en dan pas het erop spuiten en dit ook goed laten drogen

willy wolly

moet je perse blanke lak er op doen?

en kun je de verf ok gewoon bij een hubo of gamma halen?

gr,

Laurens Klein

blanke lak is wel het verstandigst. Lak zou ik niet bij een bouwmarkt halen omdat die kwalitatief minder goed is. Ga anders gewoon even langs een automaterialenzaak(brezan oid) en koop daar spuitbussen.

Stefan

zeker afwerken met blanke lak Y
ff snel wat voorbeelden.

deel van de benodigde spullen

remklauw voor enige behandeling

wielnaaf voor enige behandeling

al een flink stuk opgeschuurd

Bezig met de schijf in te pakken

meteen maar ff het wiel wassen van binnen ;)

1e laag lak (en daarna nog een aantal keer nadat het gedroogd is)

1e laag blanke lak erover (en daarna nog een aantal keer nadat het gedroogd is)

wielnaaf ook maar meteen ff alu-kleurig spuiten

klaar!




***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

willy wolly

mijnde zijn nu knal rood, heb een pakket van rond de 30 euro opgehaald bij nl power!

zeer mooi eindresultaat

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev