Advertenties


Mégane cabrio kopen --> advies?

Gestart door lars16ande, 11 januari 2007, 13:43:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lars16ande

Hoi allemaal
Om maar even traditioneel te beginnen in n forum: Ik ben nieuw hier  :q
Ik heb een vraagje aan jullie als expert renault rijders... Ik sta op t punt om een renault megane cabrio 1.4 uit 2000 met G3 erin te gaan kopen.
Ik twijfel echter over een aantal dingen... waarvan de belangrijkste wel is: het is maar een 1.4
De verkoper zij dat ik het verschil niet zou merken tussen een 1.4 en een 1.6
Dat geloof ik echter niet. Heeft iemand hier ervaring mee. Volgens het boekje is de topsnelheid van de 1.6 10km meer en zit ie binnen 1,5 seconde  sneller op de 100. Maar merk je dit ook echt tijdens t rijden of is het maar een minimaal verschil dat je niet of nauwelijks merkt.

De andere puntjes zijn wat kleine mankementjes aan de auto die aan t licht kwamen tijdens de proefrit: Mistlampen voor deden t niet en het koppelingspedaal ging een beetje stroef. Mistlampen zouden gemaakt worden en de koppeling was een kwestie van even smeren van de kabel werd mij verteld. Verder zat er een krasje op (waarvan hij zei dat het waarschijnlijk lak was van een andere auto en dat dat in de garage gebeurd moest zijn, maar zouden ze ook wegwerken en een klein deukje bovenop de achterkant van de auto. Deze zouden ze ook repareren.

de vraagprijs voor deze auto is 8750
Graag hoor ik van jullie adviezen... en ervaringen...
ow ja de auto is zwart op LPG G3, heeft ongeveer 110.000 op de teller staan en is van 10-2000
alvast bedankt voor de reacties

Lars

ja ik had al wel op de site gekeken ja... maar het probleem is dat ik niet particulier kan kopen omdat ik een auto ter inruil heb (volvo s40 apk-afgekeurd)

ik ben altijd wel een sportieve rijder... ik ga denk k even ergens een proefrit tijden in een 1.6je om het verschil te voelen.

lars16ande

bovenstaand bericht kwam dus ook van mij.. :$

Roeland

als je een sportieve rijder bent zal de 1.4 ook wel wat drinken (misschien zelfs meer als de 1.6)


kremers

heb zelf nu een 1.6 16V op G3.
moet zeggen is een leuke auto maar als je nu sportief wilt doen, denk ik toch dat je een andere keuze of een 2.0 moet nemen.
maar niet al te min. een cabrio is Fun en of er nu een 1.4 of 2.0  het komt van A naar B(eter).nl  !-!


oh ja !! Welkom op het Forum !

zonnetje

Ik denk dat iedereen uiteindelijk wel meer vermogen wil. Ik heb altijd snelle auto's gereden, en elke keer wou ik na een paar maanden weer meer, maar de 1.6 in onze megane is wat mij betreft voldoende om lekker met het verkeer mee te komen.


Timo Zuiderduin

1.6 16v is een prima blokkie in de Cabrio, rijdt best lekker door en is best zuinig!

tsja,.. en hardrijden in de cabrio,.. zodra het dakkie weer open kan interesseert je die snelheid toch niet en zal je jezelf steeds vaker chillend op de rechterbaan betrappen  Y

Nick Mattheus

idd :q ;)

maar heb nu ook een 1.6 16V cabrio maar als ik nog een zou kiezen zou ik toch zeker een 2.0 16V gepakt hebben.
Hier hebben ze veel meer onderdelen voor te verkrijgen en ook een klein beetje omwille van de pk'tjes.

al bij al toch zeker een pittig motortje ;)

grtz en welkom op het forum !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

lars16ande

bedankt voor de reacties... ik heb een proefrit mogen maken in een 1.6 die de verkoper ook nog had staan... en merkte wel verschil maar niet zodanig om er de koop op te laten afketsen... ik ben nu dus de trotse eigenaar van de zwarte renault mégane cabriolet uit 2000 (zie avatar voor foto) (nu nog ff een folder foto, real life foto volgt snel)
krijg alleen maar positieve reactie van vrienden en familie :-D

lars16ande

hmmmz
foto als avatar instellen lukt nog niet helemaal... dan maar zo proberen:

Jeroen

Gefeliciteerd.

Het klopt dat je geen avatar kunt instellen, dit kunnen alleen degene die betalend lid zijn van de club.

Aangezien je de auto inmiddels in bezit hebt gaat op dit topic een slotje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev