Advertenties


Co2 9% op lpg g3, beetje te veel......

Gestart door Gerard_Sv650s, 10 januari 2007, 19:38:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerard_Sv650s

Hallo,

Mijn megane (1.6e) komt niet door de apk omdat deze op gas een co2 uitstoot heeft van 9 %.
Heeft iemand enig idee hoe ik die op kan lossen?

Er zit wel een klein scheurtje tussen het flexible stuk wat tussen de kat. zit en de midden demper.

Paul

Lambdasonde, kat en verdamper is het eerste waar ik aan denk.
Als de uitlaat na de Lambdasonde lekt(ook afkeur) dan zal de co waarde eerder zakken dan stijgen.
Dan krijg je een hogere O2 waarde met als gevolg dat de lambdawaarde op de 4-gas tester ook stijgt.
Rijdt hij op lpg wel goed?
op benzine co wel goed?
heb je een hoger benzineverbruik? Zou ook nog kunnen dat hij op 2 brandstoffen tegelijk loopt. (injectiesimulator/onderbreker is dan stuk)
Hopelijk kun je hier iets mee ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Gerard_sv650s

Er komt een nieuwe verdamper want deze is stuk, vanmiddag zal ik hem opnieuw laten meten met de nieuwe verdamper.

Rmc_Jelluh

dat zal wel schelen denk ik .. mijne kwam er ook eerst niet door en de oorzaak was een slangetje ik geloof dat vacuum slangetje, hij liep ook btje onregelmatig daardoor en je rook het bij de uitlaat (ja stink altijd ;P ) maar nu naar gas..

gerard_Sv650s

Hij doet het nog niet goed :( hij sluit nu de benzine toevoer niet meer af als hij op gas loopt..
Iemand een idee wat dit weer kan zijn?

Paul

Citaat van: Paul v Dijk op 10 januari 2007, 20:05:49
Lambdasonde, kat en verdamper is het eerste waar ik aan denk.
Zou ook nog kunnen dat hij op 2 brandstoffen tegelijk loopt. (injectiesimulator/onderbreker is dan stuk)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

gerard_sv650s

Aan de onderbreker ligt het volgens mij ook niet. Zodra hij op gas gaat komt er spanning op het relais van de onderbreker en worden de injectoren van de benzine onderbroken.
Als ik hem op benzine laat lopen en ik zit spanning op de relais van de onderbreken dan slaat mij motor af.
Dus hij loopt toch niet op 2 brandstoffen denk ik.

Edgar

Heb je wel je originele luchtfilter erop. Bij mij lag het destijds aan mijn Green twister...

gerard_Sv650s

Ik heb het originele filter er nog opzitten, ik zit nu zelf te denk dat het aan de stappen motor ligt die in de slang zit naar het gas mengstuk.
Als ik deze ontkoppel veranderd er namelijk niks en blijf die onregelmatig lopen.
En ik weet nu ook zeker dat die niet op benzine en gas tegelijk loopt. Als ik namelijk de onderbreker van het gas systeem  er af haal zodat hij ook nog benzine inspuit dan blijft hij wel mooi lopen.
Ik heb voor de zekerheid terwijl hij op gas loopt de injectoren afgekoppeld en hierdoor was er ook geen verandering waar te nemen.
Ga morgen dus maar eens een andere stappen motor regelen, alleen een beetje jammer dat de gasboer aangaf dat er een probleem met de verdamper was.
En heb waarschijnlijk nu voor niks een paar honderd euro uitgegeven aan een nieuwe verdamper  >:(

gerard_sv650s

Heeft er iemand een schema van een eurgas systeem, van de kabelboom bijvoorbeeld.

gerard_sv50s

Ik heb de schema's inmiddels mocht iemand ze nodig hebben dan kan ik ze inscannen.

Roeland*

hallo gerard, ik heb ook wel baat bij deze schema's mocht je ze willen geven.

email: dj_carell@hotmail.com

thx en groeten

Roeland
(met pc opt werk)

Gerard_Sv650s

Ik heb hem eindelijk aan de gang, maar hij loopt niet zo mooi op gas. (na opnieuw inleren ook niet). Weet iemand of dit de lambda sonde kan zijn?
als ik deze meet en ik geef gas dan geeft deze 0,4 volt tot 1,2 volt aan stationeer geeft deze bijna geen spanning af.

Gerard_sv650s

Hoi mijn probleem is opgelost door een nieuwe kat. tevens heb ik de bedrading na gelopen.
De referentie massa zat op het motorblok terwijl deze eigenlijk op de massa van de ecu moet.
Dit schijnt een veel gemaakt te fout te zijn waardoor er vaak en onnodig gas computers vervangen worden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev