Advertenties


Backfire op Megane Coupe met G3 hoe op te lossen of te verminderen.

Gestart door Gert, 6 december 2004, 15:19:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Hoi Megane rijders,

Ik heb sinds kort een Megane Coupe 1.6 op gas3.
Ik heb nu 2 maal een backfire gehad , gelukkig zonder schade.
Bij de 2 de keer is de inlaat aanvoer slang er af geschoten.

Wat kunnen we er aan doen.

Gr Gert

Gert

Ik heb sinds kort een Megane coupe 1.6 op gas3.
Heb nu 2 keer een BF gehad zonder schade.

Hoe kunnen we dit verhelpen??

Gr Gert

peterachterop

Zit er een ander luchtfilter op je wagen? Dit wil nogal eens raar uitpakken bij een coupe op gas.


Ferdi

http://www.meganecoupe.nl/forum/index.php?topic=1761.msg25403#msg25403  :D
zoek even op het oude forum daar staat een hoop over backfire's bij LPG
zoals je daar kunt lezen kan dat van alles zijn... iig succes  :D
en btw helemaal niet erg maar zou je de volgende daar 1 topic over willen openen?  ;)  ;D  :D

wess

LPG en een luchtfilter gaan idd niet samen, dan knal idd je slang eraf!

ppveenstra

bobine na laten kijken, en bougies schoonmaken of vervangen  :)

wess

Citaat van: Remko de W. op  6 december 2004, 18:49:25
Citaat van: wess op  6 december 2004, 18:47:47
LPG en een luchtfilter gaan idd niet samen, dan knal idd je slang eraf!

Moet je dan zonder luchtfilter gaan rijden,
dat lijkt me ook niet de oplossing.... ;)

hahaha, nee serieus lgp en ''race filters'' (zo dan) dat gaat niet samen
ik heb zelf ook gehad namelijk.


Jeroen

Voor de nadruk teveel op open luchtfilters gelegd word, eerst goed lezen:

Citaat van: Gert op  6 december 2004, 15:41:57
Geen ander filter gewoon origineel.

member of De Slee

Hoi,
Ik heb dit zelfde probleem af en toe ook (coupe 1.6e g3, vialle installatie), bij mij is het gekomen nadat de dealer de kleppen gesteld heeft!
Terug naar dealer geweest, kleppen opnieuw gesteld + nieuwe Bosch gas bougies, nu eind beter maar nog af een toe. Vooral als de motor warm is en ik plotseling gas geef, bij een laag motor toerental.
Weet ook niet meer wat ik er kan doen. Of boven genoemde situatie proberen te voorkomen, door sneller terug te schakelen.

Touwens weet iemand de standaard waarden voor de klepspeling bij een vialle installatie uit eind 1996?


member of De Slee

De waardes voor de inlaatklepspelling voor gas zijn groter dan bij benzine! Die van mij is een tijdje afgesteld geweest met de waardes voor benzine,
toen had ik veel meer problemen met backfire!! met een iets ruimere speling loopt de motor veel beter! Dit advies is mij gegeven door een garage
die veel gas auto's in onderhoud heeft!

member of De Slee

Ik zal het zo snel mogelijk navragen. De waardes voor benzine komen uit een database op de pc, ik meende een programma van Lasaulec. Als ik het weet zet ik het op dit forum

member of de slee

De inlaat kleppen van mijn megane 1.6e staan op 20micrometer gesteld! volgens lasaulec computer programma moest dit 10 zijn(met koude moter) :D :D

FUBAR

Een BF kan ook het gevolg zijn van optrekken met een te laag toerental.
Speciale 'gas-bougies' worden niet meer gebruikt, heeft zowel de Renaultdealer alsmede een universele garagebedrijf medegedeeld. Dus gewone bougies die uiteraard wel geschikt moeten zijn voor je type motor (1.6, 2.0).
Klepspeling iedere 10.000 controleren en zo nodig stellen, zo ook olie verversen + nieuwe oliefilter.
Indien de luchtfilterslang gescheurd is en vernieuwd moet worden ( c.a. ? 50 !) is het verstandig de slang niet vast te zetten met riptires, gewoon 'er op schuiven'. Hopelijk is dit alles voldoende om een BF te voork?men.
Verdere tips of aanvullingen zijn uiteraard welkom. Ik zelf heb al met mijn 2.0 v.v. Vialle G3-installatie al ruim 95.000 km gereden. Vaste 'Gas' kosten zoals een gereviseerde cilinderkop/hardere klepdeksels/nieuwe verdamper en periodiek klepstelplaatjes/kleppendekselpakking wegen uiteindelijk niet op tegen de literprijs t.o.v. benzine, nog afgezien van de wegenbelasting!!! 8) :D
Maar wederom probeert politiek Den haag weer iets nieuws te verzinnen om de gasprijs te verhogen (nauwelijks accijnsinkomsten!) door zogenaamd de veiligheid bij benzinestations te verhogen!!! Ooit een bericht geweest van een gasexplosie bij een tankstation? :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev