Advertenties


starter blokkeert

Gestart door Laurens Klein, 9 januari 2007, 17:58:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Laurens Klein

hallo,

ik heb sinds gisteravond een megane coupe gekocht maar nu zit ik met een probleem. Namelijk dat hij niet start. Dit lag leek mij aan de startonderbreker want dat rode lampje knipperde in me dashboard. Ik heb toen een aantal keer geknipt met dat ding en gedaan zoals in boekjes staat maar hij start nog steeds niet. Onder de motorkap hoor je "klik".

Weet iemand wat dit is of doe ik de onderbreker er verkeerd afhalen? Want ik wil nu natuurlijk rijden :P


alvast bedankt, Laurens

Paul

Klinkt als een slecht contact van de accupolen, of een lege accu.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Laurens Klein

alle lampjes op dashboard enz branden gewoon. Dus lijkt mij het niet dat het daar aan ligt.

Paul

Ook als je start? zou toch maar gaan kijken
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Patrick

of de startmotor is stuk.

Laurens Klein

kheb net gekeken en tijdens het starten gaan lampjes ff niet branden maar dat is normaal. Het probleem is dat ik nu op kamers zit en geen gereedschap ofzo heb. Nog geen startkabels. Denk datk morgen mr ff renault garage bel.

Laurens Klein

ok, daar wask al bang voor. Nu maar hopen dat het de accu is die op is. Hopelijk kan ik hier in de buurt ergens startkabels lenen.

bedankt voor de reacties en als et morgen nog niet goed is reageer ik hier wel weer l-

gr.

Paul

Ik vraag me af of ik je goed heb begrepen; stopt het lampje van de startblokkering wel met knipperen???
Als dat wel zo is, dan zal de startmotor wel kapot zijn.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Laurens Klein

hij blijft daarna gewoon knipperen.

Paul

Dan zal het idd wel aan de accu(pool) liggen. Y
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Laurens Klein

hopelijk ja. Ga zometeen langs tankstation om startkabels te kopen, want kword gek ervan. Omdat ik die auto ook sinds gisteravond heb

Laurens Klein

ok, hij start.

et is allemaal raar. Ik heb startkabels gekocht en die erop gezet. Hij deed het toen nrog niet. Dus ik dacht dat het miss aan de startmotor ligt. Dus wij hem aanduwen en hij doet nog niks. We willen hem terugduwen en toen deed ik zonder erbij na te denken nog een keer contact om. En hij starte toen opeens. Ik heb nu anderhalf uur ongeveer gereden en denet hem weer uit gezet en gestart en toen deed hij het weer.

Wat zal dit kunnen zijn. Ikzelf denk dat de startmotor vast zat en door aanduwen los is gegaan. Weet iemand anders misschien anders iets?


iig bedankt

Kj

Durf het bijna niet te zeggen, maar kan het de BDP sensor zijn????

cornelis

ik denk het kabeltje van de startmotor
ff heen en weer halen en hij doet het weer  !-!
ik heb het zelf vaak zat alleen geen tijd om hem ff goed schoon te maken(kom er ook slecht bij) 8)7

Laurens Klein

ja dat kan het natuurlijk ook zijn. Dat er een kabeltje verkeerd zit. Ik ga van het weekend ervoor kijken.Want ik zit nu op kamers(studie) en van het weekend ben ik thuis en kank ernaar kijken

ik heb denet hem nog ff gestart en hij deed et gewoon goed duss hopelik is et verholpen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev